Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, , 306 - 315, 29.03.2020
https://doi.org/10.17263/jlls.712835

Öz

Kaynakça

  • Alyılmaz, S. (2018). Learner’s importance in teaching Turkısh as a foreign language. International Journal of Turkish Literature Culture Education, 7(4), 2452-2463. doi: 10.7884/teke.4368 Bağcı, H. ve Temizkan, M. (2006). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin Türkçe öğretmenlerinden beklentileri. The Journal of Turkish Educational Sciences, 4(4), 477-498. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/tebd/issue/26118/275155 Bodie, G. D., Worthington, D. L. and Gearhart, C. C. (2013). The listening styles profile- revised (LSP-R): A scale revision and evidence for validity. Communication Quarterly, 61(1), 72-90. doi: 10.1080/01463373.2012.720343 Çifci, M. (2001). Dinleme eğitimi ve dinlemeyi etkileyen faktörler. Afyon Kocatepe University Journal of Social Sciences, 2(2), 166–177. Demirel, Ö. (1999). İlköğretim okullarında Türkçe öğretimi. İstanbul: Millî Eğitim Basımevi. Doğan, Y. (2016). Dinleme eğitimi (4th ed.). Ankara: Pegem Akademi. Durukan, E ve Arslan, N. (2019). Türkçe dersi öğretim programlarında dinleme eğitimi. In S. Alyılmaz and B. Ürün Karahan (Eds.) Dinleme eğitimi (pp.17-28). Erzurum: Fenomen. Er, O. (2011). İlköğretim Sekizinci Sınıf Türkçe Dersi Öğretim Programı Dinleme/İzleme Alanının Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi [Unpublished master’s thesis]. Çukurova University, Social Sciences Institute, Adana. Er, O. (2019). Dinleme kaygısı. In S. Alyılmaz ve B. Ürün Karahan (Eds.), Dinleme eğitimi (pp. 55-64). Erzurum: Fenomen. Erdağı Toksun, S. (2019). Dinleme alışkanlığı. In S. Alyılmaz ve B. Ürün Karahan (Eds.) Dinleme eğitimi (pp. 85-97). Erzurum: Fenomen. Güneş, F. (2007). Türkçe öğretimi ve zihinsel yapılandırma. Ankara: Nobel. Karakaya, İ. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. In A. Tanrıöğen (Eds.), Bilimsel Araştırma Yöntemleri (2nd ed. pp. 55-84). Ankara: Anı Yayıncılık. Kaya, M. F. (2014). Dinleme türleri ölçeğinin Türk kültürüne uyarlanması, dil geçerliği ve faktör yapısının belirlenmesi. Bolu Abant İzzet Baysal University Journal of Graduate School of Social Sciences, 14(3), 321-340. Maden, S. ve Durukan, E. (2011). Türkçe öğretmeni adaylarının dinleme stillerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy University Journal of Social Sciences Institute, 4, 101-112. Melanlıoğlu, D. (2012). Türkçe öğretiminde ayrıştırıcı dinlemeyi geliştirmeye yönelik bir etkinlik önerisi. Millî Eğitim, 41(196), 56-68. Melanlıoğlu, D. (2013). Ortaokul öğrencileri için dinleme kaygısı ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Adiyaman University Journal of Social Sciences, 6(11), 851-876. Doi: 10.14520/adyusbd.418 Özkan, E. ve Başkan, A. (2019). Türkçe öğretmeni adaylarına ait dinleme türlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Ekev Akademi Dergisi, 78, 175-190. doi: 10.17753/Ekev1114 Picard, M. and Velautham, L. (2016). Developing independent listening skills for English as an additional language students. International Journal of Teaching and Learning in Higher Education, 28(1), 52-65. Robertson, A. K. (2004). Etkili dinleme. ( E. S. Yarmalı, Trans.). İstanbul: Hayat. Sarikaya, B. (2018). Dinlemeyle ilgili temel kavramlar. In A. Akçay (Eds.) Dinleme/izleme eğitimi içinde (pp. 55-75). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Sever, S. (2004). Türkçe öğretiminde tam öğrenme (4th ed.). Ankara: Anı. Tabak, G. (2013). Türkçe öğretmeni adaylarının dinleme stillerinin bazı değişkenler açısından değerlendirilmesi. Mustafa Kemal University Journal of Social Sciences Institute, 10(22), 171-181. Tyagi, B. (2013). Listening: An important skill and its various aspects. The Criterion, 12, 1-8. Ünalan, Ş. (2006). Türkçe öğretimi (5th ed.). Ankara: Nobel. Ürün Karahan, B. (2013). Türkçe öğretmen adaylarının dinleme stillerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Kafkas Üniversitesi örneği). e-Kafkas Journal of Educational Research, 3(3), 9-25. Vandergrift, L. and Goh, C. C. M. (2012). Teaching and learning second language listening: metacognition in action. New York: Routledge. Yıldırım, F. and Er, O. (2013). Türkçe dersi öğretim programı dinleme/izleme alanı amaç ve kazanımlar boyutunun öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. International Journal of Turkish Literature Culture Education, 2(2), 231–250, doi: 10.7884/teke.17

Investigation of listening types of Turkish pre-service teachers in terms of the various variables: A case of Kafkas University

Yıl 2020, , 306 - 315, 29.03.2020
https://doi.org/10.17263/jlls.712835

Öz

The aim of this study is to investigate the relationship between the listening types of the Turkish pre-service teachers of Kafkas University and various variables (Gender, grade level, time in front of the screen, participating in activities). The sample was determined with simple random method and 193 Turkish pre-service teachers from Kafkas University participated in the study. The Listening Types Scale developed by Bodie, Worthington and Gearhart (2013) and adapted by Kaya (2014) into Turkish was used as data collection tool. The scale consists of four sub-dimensions and 18 items: relational listening, interactive listening, critical listening and analytic listening. As a result of the study, it was found that the listening types used by Turkish pre-service teachers did not show a significant difference according to gender, grade level and time spent in front of the screen. On the other hand, the difference between the types of listening used by teachers’ candidates according to their participation in the activities inside or outside the university was found to be significant in favor of those who participated in the activities in relational listening.

Kaynakça

  • Alyılmaz, S. (2018). Learner’s importance in teaching Turkısh as a foreign language. International Journal of Turkish Literature Culture Education, 7(4), 2452-2463. doi: 10.7884/teke.4368 Bağcı, H. ve Temizkan, M. (2006). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin Türkçe öğretmenlerinden beklentileri. The Journal of Turkish Educational Sciences, 4(4), 477-498. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/tebd/issue/26118/275155 Bodie, G. D., Worthington, D. L. and Gearhart, C. C. (2013). The listening styles profile- revised (LSP-R): A scale revision and evidence for validity. Communication Quarterly, 61(1), 72-90. doi: 10.1080/01463373.2012.720343 Çifci, M. (2001). Dinleme eğitimi ve dinlemeyi etkileyen faktörler. Afyon Kocatepe University Journal of Social Sciences, 2(2), 166–177. Demirel, Ö. (1999). İlköğretim okullarında Türkçe öğretimi. İstanbul: Millî Eğitim Basımevi. Doğan, Y. (2016). Dinleme eğitimi (4th ed.). Ankara: Pegem Akademi. Durukan, E ve Arslan, N. (2019). Türkçe dersi öğretim programlarında dinleme eğitimi. In S. Alyılmaz and B. Ürün Karahan (Eds.) Dinleme eğitimi (pp.17-28). Erzurum: Fenomen. Er, O. (2011). İlköğretim Sekizinci Sınıf Türkçe Dersi Öğretim Programı Dinleme/İzleme Alanının Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi [Unpublished master’s thesis]. Çukurova University, Social Sciences Institute, Adana. Er, O. (2019). Dinleme kaygısı. In S. Alyılmaz ve B. Ürün Karahan (Eds.), Dinleme eğitimi (pp. 55-64). Erzurum: Fenomen. Erdağı Toksun, S. (2019). Dinleme alışkanlığı. In S. Alyılmaz ve B. Ürün Karahan (Eds.) Dinleme eğitimi (pp. 85-97). Erzurum: Fenomen. Güneş, F. (2007). Türkçe öğretimi ve zihinsel yapılandırma. Ankara: Nobel. Karakaya, İ. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. In A. Tanrıöğen (Eds.), Bilimsel Araştırma Yöntemleri (2nd ed. pp. 55-84). Ankara: Anı Yayıncılık. Kaya, M. F. (2014). Dinleme türleri ölçeğinin Türk kültürüne uyarlanması, dil geçerliği ve faktör yapısının belirlenmesi. Bolu Abant İzzet Baysal University Journal of Graduate School of Social Sciences, 14(3), 321-340. Maden, S. ve Durukan, E. (2011). Türkçe öğretmeni adaylarının dinleme stillerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy University Journal of Social Sciences Institute, 4, 101-112. Melanlıoğlu, D. (2012). Türkçe öğretiminde ayrıştırıcı dinlemeyi geliştirmeye yönelik bir etkinlik önerisi. Millî Eğitim, 41(196), 56-68. Melanlıoğlu, D. (2013). Ortaokul öğrencileri için dinleme kaygısı ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Adiyaman University Journal of Social Sciences, 6(11), 851-876. Doi: 10.14520/adyusbd.418 Özkan, E. ve Başkan, A. (2019). Türkçe öğretmeni adaylarına ait dinleme türlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Ekev Akademi Dergisi, 78, 175-190. doi: 10.17753/Ekev1114 Picard, M. and Velautham, L. (2016). Developing independent listening skills for English as an additional language students. International Journal of Teaching and Learning in Higher Education, 28(1), 52-65. Robertson, A. K. (2004). Etkili dinleme. ( E. S. Yarmalı, Trans.). İstanbul: Hayat. Sarikaya, B. (2018). Dinlemeyle ilgili temel kavramlar. In A. Akçay (Eds.) Dinleme/izleme eğitimi içinde (pp. 55-75). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Sever, S. (2004). Türkçe öğretiminde tam öğrenme (4th ed.). Ankara: Anı. Tabak, G. (2013). Türkçe öğretmeni adaylarının dinleme stillerinin bazı değişkenler açısından değerlendirilmesi. Mustafa Kemal University Journal of Social Sciences Institute, 10(22), 171-181. Tyagi, B. (2013). Listening: An important skill and its various aspects. The Criterion, 12, 1-8. Ünalan, Ş. (2006). Türkçe öğretimi (5th ed.). Ankara: Nobel. Ürün Karahan, B. (2013). Türkçe öğretmen adaylarının dinleme stillerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Kafkas Üniversitesi örneği). e-Kafkas Journal of Educational Research, 3(3), 9-25. Vandergrift, L. and Goh, C. C. M. (2012). Teaching and learning second language listening: metacognition in action. New York: Routledge. Yıldırım, F. and Er, O. (2013). Türkçe dersi öğretim programı dinleme/izleme alanı amaç ve kazanımlar boyutunun öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. International Journal of Turkish Literature Culture Education, 2(2), 231–250, doi: 10.7884/teke.17
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Harun Şahin

Yayımlanma Tarihi 29 Mart 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Şahin, H. (2020). Investigation of listening types of Turkish pre-service teachers in terms of the various variables: A case of Kafkas University. Journal of Language and Linguistic Studies, 16(1), 306-315. https://doi.org/10.17263/jlls.712835
AMA Şahin H. Investigation of listening types of Turkish pre-service teachers in terms of the various variables: A case of Kafkas University. Journal of Language and Linguistic Studies. Mart 2020;16(1):306-315. doi:10.17263/jlls.712835
Chicago Şahin, Harun. “Investigation of Listening Types of Turkish Pre-Service Teachers in Terms of the Various Variables: A Case of Kafkas University”. Journal of Language and Linguistic Studies 16, sy. 1 (Mart 2020): 306-15. https://doi.org/10.17263/jlls.712835.
EndNote Şahin H (01 Mart 2020) Investigation of listening types of Turkish pre-service teachers in terms of the various variables: A case of Kafkas University. Journal of Language and Linguistic Studies 16 1 306–315.
IEEE H. Şahin, “Investigation of listening types of Turkish pre-service teachers in terms of the various variables: A case of Kafkas University”, Journal of Language and Linguistic Studies, c. 16, sy. 1, ss. 306–315, 2020, doi: 10.17263/jlls.712835.
ISNAD Şahin, Harun. “Investigation of Listening Types of Turkish Pre-Service Teachers in Terms of the Various Variables: A Case of Kafkas University”. Journal of Language and Linguistic Studies 16/1 (Mart 2020), 306-315. https://doi.org/10.17263/jlls.712835.
JAMA Şahin H. Investigation of listening types of Turkish pre-service teachers in terms of the various variables: A case of Kafkas University. Journal of Language and Linguistic Studies. 2020;16:306–315.
MLA Şahin, Harun. “Investigation of Listening Types of Turkish Pre-Service Teachers in Terms of the Various Variables: A Case of Kafkas University”. Journal of Language and Linguistic Studies, c. 16, sy. 1, 2020, ss. 306-15, doi:10.17263/jlls.712835.
Vancouver Şahin H. Investigation of listening types of Turkish pre-service teachers in terms of the various variables: A case of Kafkas University. Journal of Language and Linguistic Studies. 2020;16(1):306-15.