Değişen dünyamız yüksek öğretimde kalite kavramını ön plana çıkarmıştır (Biggs ve Tang, 2011). Eğitimciler
için önem taşıyan bir nokta da kalitenin sistematik bir şekilde ele alınabilmesi olmuştur. Bu çalışmada bir
üniversitenin İngiliz Dili Öğretimi bölümünde bu doğrultuda yapılan faaliyetler değerlendirilmiştir. Dil bilgi ve
birikiminin bir parçası olarak kelime ve dil bilgisi farkındalığını arttırmak amacıyla bir bölüm dersi kapsamında
derlem dilbilim ve ters yüz (flipped) sınıf uygulamaları kullanıldı. İngiliz Dili Öğretimi bölümündeki birinci sınıf
öğrencileri, sınıf içi ders öncesi, temel derlem araştırma çalışmalarını nasıl yürüteceklerini anlatan videolar
izlediler ve bulgularını elektronik ortamda, etkileşimli olarak analiz ettiler. Bu çalışmaların devamında
elektronik ortamdaki deneyimlerini pekiştirebilmek ve anlamlı bağlantılar kurabilmek için sınıf içi etkinlikler
yaptılar (Strayer, 2012; Lukassen ve ark., 2014; Lane-Kelso, 2015). Yaptıkları uygulamalı çalışmalar ve bu çalışmalar hakkındaki görüşleri hem dönem içinde hem de dönem sonunda uygulanan test ve anketlerle toplanıp
dil eğitiminde derlem dilbilim ve ters yüz öğrenme tekniklerinin kullanımı ile kalite kültürüne katkıları
bakımından değerlendirildi ve ilgili bulgular sunuldu
There is an increasing need for quality assurance in higher education, given the changes taking place around the
world (Biggs & Tang, 2011). Yet another challenge for educators is to find ways to address this in a systematic
way. This study presents a systematic endeavor towards this aim in an English language teaching (ELT)
department in a higher education institution. In an effort to raise lexico-grammatical awareness as part of
language competence, corpus linguistics and flipped classroom techniques were incorporated into a departmental
course. Following the procedures planned in advance, the freshmen students in the ELT department viewed a set
of videos instructing them on how to conduct basic studies on corpora and analyze findings using interactive and
collaborative online activities. They completed subsequent tasks as part of the classroom work, which aimed to
help them build meaningful connections with their online experiences (Strayer, 2012; Lukassen et al., 2014;
Lane-Kelso, 2015). They then reflected on their experience, and their responses were evaluated with regard to
the cultivation of quality culture, the use of corpora in language learning, and the incorporation of flipped
applications. This study presents the findings and implications of incorporating corpus linguistics in the flipped
classroom and the ways such incorporation helped cultivate quality teaching.
Diğer ID | JA96NZ58JD |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 12 Sayı: 2 |