Bu çalışma İngilizce öğretmenlerinin okuma stratejilerinin kullanımına ilişkin inançlarını ve okuma
basamaklarında hangi stratejileri tercih ettiklerini incelemeyi amaçlamıştır. Ayrıca, bu çalışma öğretmenlerin
cinsiyet ve çalıştıkları okul türü değişkenleri ile strateji kullanımlarını kıyaslamayı hedeflemiştir. Araştırmaya
ortaokul ve liselerde çalışmakta olan 44 İngilizce öğretmeni katılmıştır. Araştırmada veriler, İlk (2012)
tarafından geliştirilen anketin uyarlanmasıyla toplanmıştır. Verileri analiz etmek için, her maddenin frekansı ve
yüzdelik değeri alınmış, ayrıca Mann Whitney U test kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, öğretmenler
genellikle bütün okuma basamaklarındaki stratejilerin gerekliliğine inanmakta ve bu stratejileri
kullanmaktadırlar. Ancak, okuma sonrası stratejileri daha az tercih edilmiştir. Öğretmenlerin cinsiyetleri ve
çalıştıkları okul türleri ile kullandıkları okuma stratejileri arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır.
This study aims to investigate EFL teachers’ beliefs about the use of reading strategies and what strategies they employ through reading stages in EFL classroom. In addition, the study aims to compare the teachers’ gender and the schools where they are working with the strategies they use. A total of 44 EFL teachers (18 females, 26 males) working in secondary and high schools participated in this study. Data are collected by the questionnaire (a 51-item Likert-Type scale) developed by İlk (2012). In order to analyze the data, frequencies, percentages and Mann Withney U test are used. According to the results, the teachers generally believe the necessity of the reading strategies and they prefer to use the reading strategies almost in all stages. Besides, the results of the study indicate that reading strategies at post reading stage are preferred less and there is no any significant relationship between teachers’ gender and school types and their beliefs about reading strategies.
Diğer ID | JA64YK88KR |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 12 Sayı: 2 |