Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de bulunan en büyük üniversitelerden birindeki İngilizce Öğretmenliği Lisans
Programında verilen Dilbilim dersindeki blog kullanımı hakkında öğrencilerin görüşlerini analiz etmektir. Bu
çalışmaya, 71 öğrenci katılmıştır. Öğrencilere, dönem boyunca aldıkları dilbilim dersleri hakkında blog
kullanımı ile birçok soru sorulmuştur. Ayrıca, bu sorulara verdikleri cevapları tartışmaları istenmiştir. Dersler,dil edinimi, iki dillilik ve toplum dilbilim gibi konular içermektedir. Dönem sonunda, dersin öğretmeni, blog
kullanımı ve blog kullanımının öğrencilerin öğrenim sürecine katkısını sorgulayan ve 16 sorudan oluşan anket
uygulamıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, blog kullanımı öğrencilerin kendi kendilerine öğrenme sürecine ve
birbirlerinin fikirlerini öğrenmelerine katkıda bulunmuştur. Ayrıca, dilbilim konularını daha iyi kavramalarını ve
sınıfta kendilerini daha iyi ifade etmelerini sağlamıştır.
The purpose of this study is to analyze the perceptions of learners’ blog use in a Linguistics course offered in an
English Language Teaching program at one of the largest government universities in Turkey. A total of 71
students participated in the study. The students were asked to respond to several blog questions about the
linguistics lectures over the course of a semester. They were also encouraged to discuss their responses with each
other. The lectures involved topics such as language acquisition, bilingualism and sociolinguistics. At the end of
the semester, the researcher administered a questionnaire consisting of 16 questions about the usage of the blog
and its contribution to their learning. The results of the study showed that the usage of the blog helped the
students with their self-learning process and learning others’ ideas, helped them express themselves better than
in class as well as understand the linguistic topics better
Diğer ID | JA35JD32TF |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 12 Sayı: 1 |