BibTex RIS Kaynak Göster

Lise öğrencilerinin gözüyle Türkçe dilbilgisi öğretmenleri

Yıl 2015, Cilt: 11 Sayı: 1, 91 - 101, 01.06.2015

Öz

Bu çalışma lise öğrencilerinin Türkçe dilbilgisi öğretmenlerine ve sınıf içi etkileşimin doğasına ilişkin algılarını
araştırmayı hedeflemektedir. Toplam 142 öğrenciden öğretmenlerini tasvir etmek için metafor üretmeleri
istenmiştir. Bu öğrenciler toplamda 124 metafor üretmiştir. Bu metaforların içerik analizi öğrencilerin
öğretmenleri ile ilgili olarak oldukça olumsuz algıya sahip olduklarını ortaya koymuştur. Öğretmenlerin ayrıca
daha çok öğretmen merkezli roller benimsediği gözlemlenmiştir. Metaforlar yoğun olarak öğrencileri daha edilgen
rollerde öğretmenleri de daha kontrol odaklı sınıf yönetimi stratejilerini benimsemiş olarak betimlediğinden bu
çalışma öğretmenlerin sınıf yönetim stratejilerini gözden geçirmeleri gerektiği sonucuna varmıştır.

Teachers of Turkish grammar in the eyes of high school students

Yıl 2015, Cilt: 11 Sayı: 1, 91 - 101, 01.06.2015

Öz

This study sought to understand how students in Turkish grammar classes at three state high schools in Turkey perceive their teachers and the classroom interaction. A total of 142 students were asked to form metaphorical expressions to describe their teachers. A total of 124 metaphors were produced, an examination of which revealed that almost half of the students had fairly negative perceptions of their teachers. Teachers were also described to render roles of a teacher centred/fronted position. With metaphors mostly denoting passive roles for students and control oriented classroom management strategies for teachers, this study concludes that it may be conductive if teachers could revise their classroom management strategies.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA46EK34YV
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

İsmail Hakkı Erten Bu kişi benim

Nesrin Bayraktar Erten Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 11 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Erten, İ. H., & Erten, N. B. (2015). Teachers of Turkish grammar in the eyes of high school students. Journal of Language and Linguistic Studies, 11(1), 91-101.
AMA Erten İH, Erten NB. Teachers of Turkish grammar in the eyes of high school students. Journal of Language and Linguistic Studies. Haziran 2015;11(1):91-101.
Chicago Erten, İsmail Hakkı, ve Nesrin Bayraktar Erten. “Teachers of Turkish Grammar in the Eyes of High School Students”. Journal of Language and Linguistic Studies 11, sy. 1 (Haziran 2015): 91-101.
EndNote Erten İH, Erten NB (01 Haziran 2015) Teachers of Turkish grammar in the eyes of high school students. Journal of Language and Linguistic Studies 11 1 91–101.
IEEE İ. H. Erten ve N. B. Erten, “Teachers of Turkish grammar in the eyes of high school students”, Journal of Language and Linguistic Studies, c. 11, sy. 1, ss. 91–101, 2015.
ISNAD Erten, İsmail Hakkı - Erten, Nesrin Bayraktar. “Teachers of Turkish Grammar in the Eyes of High School Students”. Journal of Language and Linguistic Studies 11/1 (Haziran 2015), 91-101.
JAMA Erten İH, Erten NB. Teachers of Turkish grammar in the eyes of high school students. Journal of Language and Linguistic Studies. 2015;11:91–101.
MLA Erten, İsmail Hakkı ve Nesrin Bayraktar Erten. “Teachers of Turkish Grammar in the Eyes of High School Students”. Journal of Language and Linguistic Studies, c. 11, sy. 1, 2015, ss. 91-101.
Vancouver Erten İH, Erten NB. Teachers of Turkish grammar in the eyes of high school students. Journal of Language and Linguistic Studies. 2015;11(1):91-101.