Bu çalışmada yabancı dil öğreten öğretim elemanlarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin cinsiyet ve akademik
unvan değişkenlerine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada 2014-2015 öğretim yılında Cumhuriyet
Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı, Alman Dili ve Edebiyatı, Fransız Dili ve Edebiyatı ve Yabancı Diller
Yüksekokulunda görev yapan 62 öğretim elemanınındın herhangi bir örneklem seçimine gidilmeden evrenin
tamamına ulaşılmaya çalışılmış ve 55 öğretim elemanı çalışmaya dahil edilmiştir. Araştırma verileri “Yaşam
Boyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeği” ve öğretim elemanlarından yaşam boyu öğrenme eğilimlerini bir metaforla
tanımlamaları istenerek toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, ilişkisiz örneklemeler için t testi,
tek yönlü varyans analizi ve nitel veri analizi tekniklerinden içerik analizi kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına
göre, öğretim elemanlarının yaşam boyu öğrenme eğilimleri yüksek seviyede bulunmuştur. Cinsiyet değişkeni
açısından anlamlı bir farklılığa rastlanmazken, akademik unvan değişkeni açısından araştırma görevlisi ve
yardımcı doçent unvanına sahip öğretim elemanları lehine anlamlı farklılığa rastlanmıştır. Öğretim
elemanlarınca üretilen metaforlarda öğrenmenin gerekliliği ve yaşam boyu devam etmesi gereken bir süreç
olduğuna vurgu yapıldığı görülmektedir.
Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimi Ölçeği metafor karma yöntem akademisyenler
This study aims to determine lifelong learning dispositions of faculty members who teach foreign languages in terms of gender and academic title variables. Although it was intended to reach the whole population which consisted of 62 faculty members who teach in the faculties of English Language and Literature, German Language and Literature, French Language and Literature and the School of Foreign Languages at Cumhuriyet University in the spring semester of the 2014 – 2015 academic year rather than making a sample selection, 55 faculty members were included in the study. Research data were collected with Lifelong Learning Tendency Scale. Faculty members were also asked to describe their lifelong learning dispositions through a metaphor. Data were analyzed using descriptive statistics, independent sample t test, one way variance analysis (ANOVA) and content analysis, one of qualitative analysis techniques. The results revealed that faculty members who teach foreign languages had high level of lifelong learning dispositions. While no significant differences were observed in terms of gender variable, there were significant differences in terms of academic title in favor of research assistants and assistant professors. On the other hand, lifelong learning was emphasized as being an ongoing process over the individual’s lifespan through metaphors created by the faculty members.
Lifelong Learning Tendency Scale metaphor mixed methods academicians
Diğer ID | JA98ZY63TE |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 13 Sayı: 2 |