Bu çalışma, Metin Dünya(sı) Teorisinin deyiş bilimsel özelliklerinin öğrencilerin eleştirel anlamalarını ve
yorumlarını geliştirmelerine katkı sağlamak için edebiyat ve dil öğretimi sınıflarında nasıl kullanılabileceğini
incelenmektedir. Bu teorinin pedagojik deyiş bilimsel uygulaması, İngilizce dili öğretiminde öğrencilerin dil
farkındalığını, yaratıcı okuma becerilerini ve okur geribildirim becerilerini geliştirecek ve okuyucular ile
metinler arasındaki etkileşimi derinleştirecektir. Çalışma, önce edebiyat ve dil öğretimi kurslarında kısa
öykülerin kullanılmasının etkililiği üzerine odaklanacak ve daha sonra Yoshiko Uchida‟nın Bilezik başlıklı kısa
öyküsü Metin Dünya(sı) Teorisinin üç katmanına yani “söylem dünyası”, “Metin dünyası”, ve “alt dünya”
bölümlerine uyarlanacak. Bu uyarlama sonucu öğrenciler a) Metin Dünya(sı) Teorisine göre öyküyü oluşturan
temel yapı taşlarının neler olduğunu tanımlayabilecek? ve b) Bu temel yapı taşları öğrencilerin metin ile
bağlantı kurmalarını ve yorumlamalarına nasıl olanak sağlayacak? sorularına cevap vererek pedagojik deyiş
bilimsel uygulamalar önermektedir. Bu daha sonra, öğrencilerin ana karakterlerin dünyalarıyla kendi dünyaları
arasında bağlantı kurmalarına yardımcı olacaktır. Odak grubunun sonuçları, bu bağlantıların öğrencilerin dil
farkındalığını, yaratıcı okuma becerilerini ve okur geribildirim becerilerinin geliştirdiğini ortaya koymuştur.
The present study attempts to examine how the stylistic aspects of Text World Theory can be used in Literature and Language Teaching classrooms in order to help students to improve their critical understanding and interpretation. The pedagogical stylistic application of this theory will enhance ELT students’ language awareness, creative reading skills as well as reader-response skills and deepen the interaction between readers and texts. The study will focus initially on the efficacy of the use of short stories for Literature and Language Teaching courses and, then, adapt a sample short story entitled The Bracelet by Yoshiko Uchida according to the three layers of the Text World Theory which are “discourse world”, “text world”, and “sub-world” to offer students pedagogical stylistic applications through a) what are the building blocks of the story which can be identified by the Text World Theory? and b) How do these building blocks enable students to make connections with the text and interpret it. This later will help them establish a link between the worlds of the main characters and their own. The results of focus group revealed that these connections enhance language awareness, creative reading skills and reader-response skills in students.
Diğer ID | JA93CK94GN |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 13 Sayı: 2 |