Because of the importance of English as a scientific lingua franca among academic communities, a great emphasis is put on English education - especially in higher education - in countries where English is a second or foreign language. Therefore, the significant productions of graduate studies such as research articles and dissertations are often required to be written in English. This study examines the needs, means, and successful practices of academic writing in English through a comprehensive survey, in-depth interviews, and samples of academic writing. Results indicate that if parties in higher education (students, professors, and instructors) become conscious of each other’s expectations and practices, higher education through second/foreign language would most likely produce successful writers.
Higher education English education second/foreign language academic writing challenges
Akademik camiada İngilizcenin ortak bilim dili olarak önemi nedeniyle, İngilizcenin ikinci veya yabancı dil
olduğu ülkelerde –özellikle yükseköğretimde- İngilizce eğitimine çok önem verilmektedir. Bu nedenle,
lisansüstü çalışmaların araştırma makalesi ve tezler gibi önemli eserlerinin genellikle İngilizce yazılması
zorunludur. Bu çalışma; kapsamlı bir anket, derinlemesine görüşmeler ve akademik yazma örnekleri yoluyla
İngilizce akademik yazmadaki ihtiyaçları, araçları ve başarılı pratikleri incelemektedir. Sonuçlar,
yükseköğretimdeki tarafların (öğrencilerin, profesörlerin ve öğretim görevlilerinin) birbirlerinin beklentileri ve
pratikleri konusunda bilinçli olmaları durumunda, ikinci/yabancı dilde yapılan yükseköğretimin yüksek ihtimalle
başarılı yazarlar üreteceğini göstermektedir.
yükseköğretim İngilizce eğitimi ikinci/yabancı dil akademik yazma güçlükler.
Diğer ID | JA25BU44PK |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 13 Sayı: 2 |