Derlem kullanımı, son 20 yıllık süreçte dil eğitiminde artan bir ilgi görmektedir. Birçok derlem, dil sınıflarında
doğrudan ya da dolaylı olarak çeşitli amaçlar için kullanılmaktadır. Derlem ve araçlarının kullanımında artan bir
farkındalık olmasına rağmen, dil öğretmen eğitimi programları halen programlarında derlem danışmanlığını
dâhil etmemektedir. Bu çalışma, Türkiye‟deki büyük bir üniversitedeki yabancı dil öğretmen eğitimi
programında uygulanan örnek bir derlem uygulamasını sunmayı amaçlamaktadır. Çalışmanın katılımcıları, 4.
Sınıf dersi olan Materyal Geliştirme ve Uyarlama dersine kayıtlı 21 hizmet öncesi İngilizce öğretmenleridir.
Ders kitabı değerlendirme ödevi, dersin gerekliliklerinden birisidir. Sözcüksel farkındalık ve derlem-referanslı
ders kitabı değerlendirmesi konularındaki verilen eğitim sonrasında katılımcılar, Türkiye‟deki yerel İngilizce
ders kitaplarını, hedef kelimelerin sıklığı, kelime seçimi, sunumu ve çalışmaları açısından değerlendirmişlerdir.
Öğretmen adaylarının yapmış olduğu analiz sonuçları, yabancı dil öğretmen eğitimi programlarında derlem
kullanımına örnek olacak şekilde tartışılmış ve analiz edilmiştir. Böylelikle, öğretmen adaylarının bu deneyimi,
doğrudan derlem kullanımı çalışması ve araştırma becerilerini güçlendirmesi açısından, öğretmen eğitimcileri ve
öğretmen adaylarının ilgisini çekebilir.
yerel ders kitapları ders kitabı değerlendirme derlem kullanımı sözcüksel analiz
The use of corpora has an increased interest in language teaching in the past two decades. Many corpora have been utilized for several purposes in language classrooms directly or indirectly. In spite of the increasing awareness towards the use of corpora and the corpus tools, language teacher education programs still do not include corpus consultancy in their programs. This study aims to present a sample implementation of corpus integration in a language teacher education program at a large university in Turkey. The participants of the study are 21 senior pre-service English teachers enrolled in a fourth-grade course called Materials Adaptation and Evaluation. The task of coursebook evaluation was one of the requirements of the course. After training on the use of corpora for lexical awareness and corpus-informed coursebook evaluation, the participants evaluated local English coursebooks used in secondary schools in Turkey according to the frequency level of target words, vocabulary selection, presentation, and practice. The findings of the analysis of student teachers are discussed and analyzed to provide an example of corpus integration in language teacher education programs. Thus, this experience of student teachers might be of interest for teacher trainers and trainees to empower their research skills and to increase hands-on experiences on corpus use.
local coursebooks coursebook evaluation corpus use lexical analysis
Diğer ID | JA68GV89JR |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 13 Sayı: 2 |