This paper aims at stressing current perspectives on pronunciation learning and teaching. It summarizes the background of pronunciation teaching, emphasizes the need for incorporating pronunciation into foreign language classes owing to regarding pronunciation as a key to gaining full communicative competence, and takes into account present-day views in pronunciation pedagogy like the impact of the discipline of psychology in pronunciation teaching, NLP as a perspective frequently advocated by innovative pronunciation teachers, the idea of approaching pronunciation teaching from different modalities, the relationship between effective foreign language pronunciation teaching and Gardner’s MI Theory, Autonomous pronunciation learning and teaching and the use of technology for the teaching of pronunciation.
Bu çalışma telâffuz öğrenimi ve öğretimi ile ilgili güncel bakış açılarınıvurgulamayı amaçlamaktadır. Telâffuz öğretiminin geçmişini özetlemekte, tamiletişimsel yeti ediniminde telâffuzu anahtar olarak görmeden dolayı telâffuzu yabancıdil sınıflarına dahil etme ihtiyacını belirtmekte ve ruhbilim alanının telâffuz öğretimineetkisi, yenilikçi telâffuz öğretmenleri tarafından savunulan bir perspektif olarak NLP,telâffuz öğretimine farklı kiplerden yaklaşma fikri, yabancı dilde etkin telâffuz öğretmeve Gardner’ın Çoklu Zekâ Kuramı arasındaki ilişki, Özerk telâffuz öğrenimi ve öğretimive telâffuz öğretiminde teknoloji kullanımı gibi telâffuz eğitimindeki günümüzgörüşlerini ele almaktadır
Telâffuz Öğretimi Uygulamalı Sesbilim Yabancı Dil Öğrenimi ve Öğretimi
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 2 Sayı: 1 |