The purpose of this paper is to show how a course in language teaching should be designed to help learners develop their pragmatic competence by making use of four language skills in a communicative way. Listening, writing and reading do not occur in isolation in communicative contexts. Thus, competence is the type of knowledge which the learners acquire, develop, learn, use and forget. The purpose of the language teacher should be to provide learners a range of opportunities to experience the use of language in different socio-cultural contexts by creatively and critically using language in different interactional patterns which would make them successful communicators in the target language.
Bu araştırmanın amacı yabancı dil öğretiminde bir dersin dört dil becerisini iletişimsel bir yaklaşımla kullanarak öğrencilerin edimbilimsel yetilerini geliştirecek şekilde nasıl tasarlanması gerektiğini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Dinleme-anlama, yazma ve okuma-anlama iletişimsel bağlamlarda birbirlerinden bağımsız halde bulunmazlar. Dolayısiyle, yeti, öğrencilerin edindiği, geliştirdiği, öğrendiği, kullandığı ve unuttuğu bir bilgidir. Yabancı dil öğreten bir öğretmenin amacı; öğrencilerine dili etkileşimsel sosyo-kültürel bağlamlarda, yaratıcı ve gerektiği gibi farklı iletişimsel kalıplarda, öğrencileri hedef dilde başarılı iletişimciler olarak yetiştirebilmeye olanak tanıyacak çeşitli fırsatlar sunmaktır
Edimbilim Edimbilimsel yeti Söylem Dil Öğretimi Bağlam İçerik
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 3 Sayı: 1 |