Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2009, Cilt: 5 Sayı: 2, 49 - 61, 01.10.2009

Öz

Uzaktan Türkçe Öğrenen Yabancıların Türkçeyi İletişim Aracı Olarak Kullanabilme Yeterlikleri

Yıl 2009, Cilt: 5 Sayı: 2, 49 - 61, 01.10.2009

Öz

Son yıllarda, gelişen teknolojiye bağlı olarak ortaya çıkan internet tabanlı uzaktan dil öğretimi, ses ve görüntünün internetin de temel bileşenleri olması nedeniyle iletişimsel yetinin kazandırılması açısından önemli imkânlar sunmaktadır. İnternet uzaktan dil öğrenenler için dört temel beceri olan dinleme, konuşma, okuma, yazmayı kazandırabilecek donanıma sahiptir. Bunun yanında, internet ile sunulan görsel ve işitsel ortamlar, öğrencinin öğrenmeye çalıştığı dili yalnızca yapısal bir birim değil aynı zamanda sosyo-kültürel bir olgu olarak da görmesini sağlamaktadır. Bu çalışmada bir uzaktan öğretim programıyla Türkçe öğrenen yabancıların, Türkçeyi iletişim dili olarak kullanabilme yeterlikleri ile Türkçe sözlü ve yazılı etkinliklere katılım sıklıklarının genel başarılarına etkisi incelenmeye çalışılacaktır.

Internet based remote language teaching offers significant chances to improve communicative competence as a result of rapid developments in Internet audio and video technologies in recent years. The Internet provides the facilities for listening, speaking, reading and writing which are four basic abilities for remote learners to acquire. On the other hand the auditory and visual content provided by the Internet makes the language a socio-cultural entity besides being only a system of structurally related elements. In this work, the effect of participating online oral and written activities to the overall success and proficiencies of foreigners in an Internet based remote Turkish learning program have been investigated.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hülya Pilancı

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Pilancı, H. (2009). Uzaktan Türkçe Öğrenen Yabancıların Türkçeyi İletişim Aracı Olarak Kullanabilme Yeterlikleri. Journal of Language and Linguistic Studies, 5(2), 49-61.
AMA Pilancı H. Uzaktan Türkçe Öğrenen Yabancıların Türkçeyi İletişim Aracı Olarak Kullanabilme Yeterlikleri. Journal of Language and Linguistic Studies. Ekim 2009;5(2):49-61.
Chicago Pilancı, Hülya. “Uzaktan Türkçe Öğrenen Yabancıların Türkçeyi İletişim Aracı Olarak Kullanabilme Yeterlikleri”. Journal of Language and Linguistic Studies 5, sy. 2 (Ekim 2009): 49-61.
EndNote Pilancı H (01 Ekim 2009) Uzaktan Türkçe Öğrenen Yabancıların Türkçeyi İletişim Aracı Olarak Kullanabilme Yeterlikleri. Journal of Language and Linguistic Studies 5 2 49–61.
IEEE H. Pilancı, “Uzaktan Türkçe Öğrenen Yabancıların Türkçeyi İletişim Aracı Olarak Kullanabilme Yeterlikleri”, Journal of Language and Linguistic Studies, c. 5, sy. 2, ss. 49–61, 2009.
ISNAD Pilancı, Hülya. “Uzaktan Türkçe Öğrenen Yabancıların Türkçeyi İletişim Aracı Olarak Kullanabilme Yeterlikleri”. Journal of Language and Linguistic Studies 5/2 (Ekim 2009), 49-61.
JAMA Pilancı H. Uzaktan Türkçe Öğrenen Yabancıların Türkçeyi İletişim Aracı Olarak Kullanabilme Yeterlikleri. Journal of Language and Linguistic Studies. 2009;5:49–61.
MLA Pilancı, Hülya. “Uzaktan Türkçe Öğrenen Yabancıların Türkçeyi İletişim Aracı Olarak Kullanabilme Yeterlikleri”. Journal of Language and Linguistic Studies, c. 5, sy. 2, 2009, ss. 49-61.
Vancouver Pilancı H. Uzaktan Türkçe Öğrenen Yabancıların Türkçeyi İletişim Aracı Olarak Kullanabilme Yeterlikleri. Journal of Language and Linguistic Studies. 2009;5(2):49-61.