Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Distance Education Perceptions of Prospective Teachers

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 2, 14 - 22, 08.05.2019

Öz

In this study, it is aimed to examine the distance education perceptions of pre-service teachers according to gender, number of students studying, class level of education, distance education courses and whether or not to find distance education required. The study was carried out with prospective teacher candidates studying in Computer Education and Instructional Technology, Primary Education and Science Education departments of Sakarya University. Of the teacher candidates in the study group, 96 (31.5%) were male and 206 (68.5%) were female. In the study, Remote Learning Perception Scale developed by Gündüz (2013) was used. According to the results of the study, the results of the T-Test and Anova were compared to the female candidates according to the gender variable. On the other hand, it was concluded that there was no significant difference in terms of the level of the classroom level in which the distance education courses were taken and the education level.

Kaynakça

  • Barış, F. M. (2015). Üniversite Öğrencilerinin Uzaktan Öğretime Yönelik Tutumlarının İncelenmesi: Namık Kemal Üniversitesi. Sakarya University Journal of Education, 5(2), 36-46.
  • Berkant, H. G. (2013). Öğretmen adaylarının bilgisayara yönelik tutumlarının ve öz-yeterlik algılarının ve bilgisayar destekli eğitim yapmaya yönelik tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. The Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 3, 11-22.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Pegem Akademi, Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademi, Ankara.
  • Graham, C. M., ve Jones, N. (2011). Cognitive dissonance theory and distance education: Faculty perceptions on the efficacy of and resistance to distance education. International Journal of Business, Humanities and Technology, 1(2), 212-227.
  • Gök, B. (2011). Uzaktan eğitimde görev alan öğretim elemanlarının uzaktan eğitim algısı. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Bilişim Enstitüsü.
  • Gündüz, A. Y. (2013). Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitim Algısı. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Anabilim Dalı.
  • İbicioğlu, H., ve Antalyalı, U. Ö. L. (2005). Uzaktan Eğitimin Başarısında imkan Algı Motivasyon Ve Etkileşim Faktörlerinin Etkileri: Karşılaştırmalı Bir Uygulama. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(2), 325-338.
  • Kaban, A. (2013). Uzaktan Eğitim Kalite Standartlarının Belirlenmesi ve Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Sisteminin İncelenmesi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmış Doktora Tezi.
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan Eğitim. Pegem A Yayıncılık. Ankara.
  • Kırali, F. N., ve ALCI, Bülent (2016). Üniversite Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Algısına İlişkin Görüşleri. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 8(30), 55-83.
  • Koohang, A. A. (1989). A study of attitudes toward computers: Anxiety, confidence, liking and perception of usefulness. Journal of Research on Computing in Education, 22(2), 137-150.
  • Korkmaz, Ö. ve Altun, H. (2013). Mühendislik ve BÖTE öğrencilerinin bilgisayar programlama öğrenmeye dönük tutumları. The Journal of Academic Social Science Studies, 6(2), 1169-1185.
  • Mills, S. J., Yanes, M. J., Casebeer, C. M. (2009). Perceptions of distance learning among faculty of a college of education. MERLOT Journal of Online Learning and Teaching, 5(1), 19-28.
  • Moore, M. ve Kearsley, G. (2011). Distance Education: A System View of Online Learning (Third Edition). Belmont, Calif: Wadsworth Pub. Co.
  • Moore, J. L., Dickson-Deane, C., ve Galyen, K. (2010). e-Learning, online learning, and distance learning environments: Are they the same?. The Internet and Higher Education,14(2), 129-135.
  • Northrup, P. T. (1997). Faculty perceptions of distance education: Factors influencing utilization. International Journal of Educational Telecommunications, 3(4), 343-358.
  • Plotnik, R. (2009). Psikoloji’ye Giriş. (Çev: T. Geniş). İstanbul: Kaknüs Yayınları. (Eserin orjinali 2007’de yayımlandı).
  • Schifter, C. (2002). Perception differences about participating in distance education. Online Journal of Distance Learning Administration, 5(1), 1-14.
  • Tao, Y. H., & Yeh, C. C. R. (2008). Typology of teacher perception toward distance education issues–A study of college information department teachers in Taiwan. Computers & Education, 50(1), 23-36.
  • Yenilmez, K., Turğut, M., ve Balbağ, M. Z. (2017). Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 91-107.
  • Yıldırım, S., Yıldırım, G., Çelik, E., Karaman, S. (2014). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Görüşleri: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(3), 365-370.
  • Yılmaz, H., Düğenci, M. (2010). Hizmet İçi Eğitime Farklı Bir Yaklaşım: E-Hizmet İçi Eğitim, Muğla Üniversitesi. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri. 67-74
  • Yılmaz, G. K., ve Güven, B. (2015). Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitime Yönelik Algılarının Metaforlar Yoluyla Belirlenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 6(2), 299-322.

Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitim Algısı

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 2, 14 - 22, 08.05.2019

Öz

Bu çalışmada öğretmen adaylarının cinsiyet, öğrenim görülen
bölüm, öğrenim görülen sınıf düzeyi, uzaktan eğitim dersi alıp almama ve
uzaktan eğitimi gerekli bulup bulmama değişkenlerine göre uzaktan eğitim
algılarını incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma Sakarya Üniversitesi Eğitim
Fakültesi’nde öğrenim görmekte olan Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri
Eğitimi, Sınıf Öğretmenliği ve Fen Bilgisi Eğitimi bölümlerinde öğrenim
görmekte olan öğretmen adayları ile yürütülmüştür. Araştırma grubunda yer alan
öğretmen adaylarının 96’sı (%31,5) erkek ve 206’sı (%68,5) kadın olmak üzere
toplam 305 kişiden oluşmuştur. Araştırmada Tarama Modeli kapsamında
Gündüz
(2013) tarafından geliştirilen Uzaktan Eğitim Algısı
Ölçeği kullanılarak yapılmıştır. Çalışma sonucunda elde edinilen veriler
doğrultusunda yapılan T-Testi ve Anova sonuçlarına bakıldığında cinsiyet
değişkeninde erkek adaylar kadın adaylara göre, 
uzaktan eğitimi gerekli bulup bulmama değişkeninde ise uzaktan eğitimin
gerekli olduğunu düşünen adaylar ve son olarak öğrenim görülen bölüm
değişkeninde ise Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümünün diğer
bölümlerle arasında anlamlı bir fark olduğu diğer taraftan ise, uzaktan eğitim
dersi alıp almama ve öğrenim görülen sınıf düzeyi değişkenleri açısından
anlamlı bir fark olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. 

Kaynakça

  • Barış, F. M. (2015). Üniversite Öğrencilerinin Uzaktan Öğretime Yönelik Tutumlarının İncelenmesi: Namık Kemal Üniversitesi. Sakarya University Journal of Education, 5(2), 36-46.
  • Berkant, H. G. (2013). Öğretmen adaylarının bilgisayara yönelik tutumlarının ve öz-yeterlik algılarının ve bilgisayar destekli eğitim yapmaya yönelik tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. The Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 3, 11-22.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Pegem Akademi, Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademi, Ankara.
  • Graham, C. M., ve Jones, N. (2011). Cognitive dissonance theory and distance education: Faculty perceptions on the efficacy of and resistance to distance education. International Journal of Business, Humanities and Technology, 1(2), 212-227.
  • Gök, B. (2011). Uzaktan eğitimde görev alan öğretim elemanlarının uzaktan eğitim algısı. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Bilişim Enstitüsü.
  • Gündüz, A. Y. (2013). Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitim Algısı. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Anabilim Dalı.
  • İbicioğlu, H., ve Antalyalı, U. Ö. L. (2005). Uzaktan Eğitimin Başarısında imkan Algı Motivasyon Ve Etkileşim Faktörlerinin Etkileri: Karşılaştırmalı Bir Uygulama. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(2), 325-338.
  • Kaban, A. (2013). Uzaktan Eğitim Kalite Standartlarının Belirlenmesi ve Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Sisteminin İncelenmesi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmış Doktora Tezi.
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan Eğitim. Pegem A Yayıncılık. Ankara.
  • Kırali, F. N., ve ALCI, Bülent (2016). Üniversite Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Algısına İlişkin Görüşleri. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 8(30), 55-83.
  • Koohang, A. A. (1989). A study of attitudes toward computers: Anxiety, confidence, liking and perception of usefulness. Journal of Research on Computing in Education, 22(2), 137-150.
  • Korkmaz, Ö. ve Altun, H. (2013). Mühendislik ve BÖTE öğrencilerinin bilgisayar programlama öğrenmeye dönük tutumları. The Journal of Academic Social Science Studies, 6(2), 1169-1185.
  • Mills, S. J., Yanes, M. J., Casebeer, C. M. (2009). Perceptions of distance learning among faculty of a college of education. MERLOT Journal of Online Learning and Teaching, 5(1), 19-28.
  • Moore, M. ve Kearsley, G. (2011). Distance Education: A System View of Online Learning (Third Edition). Belmont, Calif: Wadsworth Pub. Co.
  • Moore, J. L., Dickson-Deane, C., ve Galyen, K. (2010). e-Learning, online learning, and distance learning environments: Are they the same?. The Internet and Higher Education,14(2), 129-135.
  • Northrup, P. T. (1997). Faculty perceptions of distance education: Factors influencing utilization. International Journal of Educational Telecommunications, 3(4), 343-358.
  • Plotnik, R. (2009). Psikoloji’ye Giriş. (Çev: T. Geniş). İstanbul: Kaknüs Yayınları. (Eserin orjinali 2007’de yayımlandı).
  • Schifter, C. (2002). Perception differences about participating in distance education. Online Journal of Distance Learning Administration, 5(1), 1-14.
  • Tao, Y. H., & Yeh, C. C. R. (2008). Typology of teacher perception toward distance education issues–A study of college information department teachers in Taiwan. Computers & Education, 50(1), 23-36.
  • Yenilmez, K., Turğut, M., ve Balbağ, M. Z. (2017). Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 91-107.
  • Yıldırım, S., Yıldırım, G., Çelik, E., Karaman, S. (2014). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Görüşleri: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(3), 365-370.
  • Yılmaz, H., Düğenci, M. (2010). Hizmet İçi Eğitime Farklı Bir Yaklaşım: E-Hizmet İçi Eğitim, Muğla Üniversitesi. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri. 67-74
  • Yılmaz, G. K., ve Güven, B. (2015). Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitime Yönelik Algılarının Metaforlar Yoluyla Belirlenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 6(2), 299-322.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Başar 0000-0002-4050-9309

Serpil Arslan Bu kişi benim 0000-0001-8817-2496

Enes Günsel Bu kişi benim 0000-0002-5600-2828

Mehmet Akpınar Bu kişi benim 0000-0002-0746-5121

Yayımlanma Tarihi 8 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Başar, M., Arslan, S., Günsel, E., Akpınar, M. (2019). Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitim Algısı. Journal of Multidisciplinary Studies in Education, 3(2), 14-22.