STEAM etkinlikleriyle öğrencilerin bilgi, yaratıcı düşünce, işbirliği ve
tasarım becerilerinin geliştirilebileceği çok sayıda çalışmayla gösterilmiştir.
Bu
araştırma, STEAM etkinlikleriyle öğrencilerin tutum, beceri ve akademik
başarılarının olumlu yönde etkilenebildiği kabulüyle, öğrencilerin sanatsal becerilerinin STEAM etkinlikleriyle harekete
geçirilerek, yaratıcı düşünme, işbirliği ve tasarım becerilerinin
geliştirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda öğrencilerin sanatsal becerilerinin harekete
geçirilebileceği sekiz ders saatlik; bağımlı ve bağımsız değişken kavramlarının
öğrenimine yönelik elektrik devre elemanlarıyla elektrik devrelerin kurulabileceği
etkinlikler, devre elemanlarıyla dönerek noktalar bırakabilecek robot tasarlama
etkinliği, video etkinliği ve 3D etkinlikleri hazırlanmıştır.
Bu etkinlikler Türkiye’den 11-12 yaş grubunda (N=30) öğrenciye
uygulanmıştır. Öğrencilerin tutum, beceri ve akademik başarılarının olumlu yönde etkilenebildiği
kabulüyle, sanatsal becerilerinin harekete geçirilebileceği STEAM etkinlikleri
uygulayıp, araştırmanın sonunda yarı yapılandırılmış görüşme formuyla veriler
toplandığında,öğrencilerin
işbirliği ve tasarım becerilerinin, yaratıcı düşünme becerilerine göre gelişimi
daha fazla olumlu yönde etkilendiği tespit edilmiştir. Yaratıcı düşünme
becerilerinin düşük oranda etkilenmesi, yaratıcı düşünmenin alt boyutlarının
STEAM etkinliklerine adapte edilmesiyle iyileştirilebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 4 |