Bu çalışmanın amacı Covid-19 sürecinde uzaktan eğitime geçilmesinin ortaokul öğrencilerin matematik dersine olan tutumlarına olan etkisini incelemektir. Bir karma yöntem araştırması olan bu çalışmada, uaktan eğitimin etkisini daha kapsamlı incelemek için nicel ve nitel veriler birlikte kullanılmıştır. Ege Bölgesindeki sekiz okulda öğrenim görmekte olan yedinci sınıf öğrencilerinden nicel kısma 562 öğrenci ve nitel kısma ise 52 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Nicel veri toplama aracı olarak Matematik Tutum Ölçeği kullanılırken nitel veriler araştırmacılar tarafından hazırlanan 18 maddelik açık-uçlu sorular yardımıyla toplanmıştır. Nicel verilerin analizinde betimsel ve bağımlı örneklem t-testi gibi istatistiksel teknikler kullanılırken nitel veriler betimsel analiz tekniğiyle analiz edilmiştir. Nicel bulgular öğrencilerin matematik dersine yönelik tutumlarının orta düzey olduğunu göstermiştir. Yüz yüze ve uzaktan eğitim açısından öğrencilerin matematik dersine yönelik tutumlarında yüz yüze eğitim lehine anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Nitel bulgular öğrencilerin uzaktan eğitimde öğretmenle iletişimde zorlandıkları, dikkatlerinin kolay dağıldığı ve bu nedenle matematik dersinde konuları anlamakta zorlandıklarını göstermiştir. Nitel bulguların nicel bulguları desteklediği bu çalışma sonuçları öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgilerinin geliştirilmesinin önemini vurgulamaktadır.
TUBİTAK
1919B012000861
Bu çalışma TUBİTAK 2209 Programı kapsamında desteklenmiştir (Proje no: 1919B012000861)
The aim of this study is to examine the effect of the distance education during the Covid-19 pandemic on middle school students’ attitudes towards mathematics. To examine the effect of the distance education during Covid-19 more comprehensively, a mixed method research was used. Among the seventh-grade students studying in eight schools in the Aegean Region, 562 students voluntarily participated in the quantitative part and of these, 52 students participated in the qualitative part. While the Mathematics Attitude Scale was used as a quantitative data collection tool, qualitative data were collected with using 18-item open-ended questions prepared by the researchers. Statistical techniques such as descriptive and paired sample t-test were used in the analysis of quantitative data and qualitative data were analyzed with descriptive analysis technique. Quantitative findings showed that students' attitudes towards mathematics were at moderate level. In terms of face-to-face and distance education, significant differences were found in favor of face-to-face education in students' attitudes towards mathematics. Qualitative findings showed that students had difficulties in communicating with the teacher in distance education, were easily distracted, and therefore, they had difficulty in understanding the subjects in the mathematics. The results of this study, in which qualitative findings support quantitative findings, emphasize the importance of developing teachers' technological pedagogical content knowledge.
1919B012000861
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 1919B012000861 |
Erken Görünüm Tarihi | 19 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 20 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 3 |