Background: Patient satisfaction, which expresses the relationship between the expected and received care quality, is accepted as an important criterion in the evaluation of both the quality of health care and the quality of care.
Objective: This study was carried out to evaluate the satisfaction levels of inpatients’ nursing care in internal clinics.
Method: This study was carried out in descriptive design between February and May 2020. The sample consisted of 130 patients hospitalized in the internal clinics of a medical school hospital. Data
were collected with the Newcastle Nursing Satisfaction Scale. Descriptive statistical analyses, Kruskal Wallis, and Mann-Whitney U test were used in the analysis of the data.
Results: The total mean score of the Patients’ Satisfaction with Nursing Care Scale was determined as 71.12±20.84. 29% of the patients were found to be “totally satisfied” in terms of nursing, and 9% as “not at all satisfied”. There was a statistically significant difference (p<.05) between the satisfaction levels of the patients for nursing care and their education level, place of residence, and the number of beds in the room.
Conclusion: As a result of this study, it was found that the satisfaction levels of the patients towards nursing care were high/sufficient. To maintain and improve the satisfaction level of patients, it is recommended that arrangements should be made to organize patient-oriented healthcare systems and to ensure the continuity of the relationship of patients with healthcare providers.
Giriş: Beklenilen ve alınan bakım kalitesi arasındaki ilişkiyi ifade eden hasta memnuniyeti hem sağlık hizmetinin kalitesinin hem de bakım kalitesinin değerlendirilmesinde önemli bir ölçüt olarak kabul edilmektedir.
Amaç: Bu çalışma, dahili kliniklerde yatan hastaların hemşirelik bakımına yönelik memnuniyet düzeylerini değerlendirmek amacıyla gerçekleştirilmiştir.
Yöntem: Bu çalışma, Şubat-Mayıs 2020 tarihleri arasında tanımlayıcı tasarımda gerçekleştirilmiştir. Örneklem, bir tıp fakültesi hastanesinin dahili kliniklerinde yatan 130 hastadan oluşmuştur. Veriler Newcastle Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistiksel analizler, Kruskal Wallis ve Mann-Whitney U testi kullanılmıştır.
Bulgular: Hastaların Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Ölçeği’nin toplam puan ortalaması 71.12±20.84 olarak belirlenmiştir. Hastaların %29’u hemşirelik bakımından “tamamen memnun”, %9’u ise “hiç memnun değil” olarak saptanmıştır. Hastaların hemşirelik bakımına yönelik memnuniyet düzeyleri ile eğitim düzeyi, yaşadığı yer ve odadaki yatak sayısı arasında anlamlı istatistiksel farklılık (p<.05) saptanmıştır.
Sonuç: Bu çalışmanın sonucunda, hastaların hemşirelik bakımına yönelik memnuniyet düzeylerinin yüksek/yeterli olduğu bulundu. Hastaların memnuniyet düzeylerinin devamının sağlanması ve daha iyi hale getirilmesi için, hasta odaklı sağlık bakım sistemlerinin düzenlenmesine ve hastaların sağlık hizmeti sunucuları ile ilişkisinin devamlılığını sağlamaya yönelik düzenlemelerin yapılması önerilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 15 Temmuz 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 17 Sayı: 3 |
Etkili Hemşirelik Dergisi ULAKBİM Türk Tıp Dizini, Türk Medline, Türkiye Atıf Dizini, Şubat 2021 tarihinden beri EBSCO Host ve 26 Ekim 2021 tarihinden itibaren DOAJ ve 18 Ocak 2022 tarihinden beri Index Copernicus, 14 Kasım 2022 tarihinden beri SCOPUS tarafından indekslenmektedir.
Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınevi Web Sitesi
https://kutuphane.deu.edu.tr/yayinevi/
Dergi İletişim Bilgileri Sayfası
https://dergipark.org.tr/tr/pub/jnef/contacts
Etkili Hemşirelik DergisiDergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License ile lisanslanmıştır.