Background: It is important to determine the satisfaction and self-confidence levels after the simulation training in evaluating the effectiveness of simulation-based training of the trainees.
Objective: It is aimed to determine the effect of simulation-based nursing orientation training on employee satisfaction and self-confidence.
Methods: This study employed a descriptive and retrospective approach. The sample consisted of 209 nurses who consented to participate in the study. Data were collected using the Student Satisfaction and Confidence in Learning Scale. Descriptive statistics were tabulated. Descriptive statistics, Kruskal Wallis test and post hoc Bonferroni Dunn’s test, Spearman’s Rho test were used in the evaluation of the data.
Results: “The teaching methods used in the simulation were useful and effective” (95.3%) had the highest level of agreement and was determined as the satisfaction scale item with the highest number of positive responses. The mean total score on the satisfaction scale was 21.61±2.75, and the mean total score on the self-confidence scale was 31.57±3.29. The mean total score of the Student Satisfaction and Confidence in Learning Scale is 53.18±5.70.
Conclusion: Simulation-based nursing education; increases the self-confidence and satisfaction of nurses.
Education in Nursing Simulation-Based Education Self-Confidence Satisfaction
Giriş: Simülasyona dayalı eğitimlerin etkinliğinin değerlendirilmesinde, simülasyon eğitimi sonrası eğitim alanların, memnuniyet ve özgüven düzeylerinin belirlenmesi önemlidir.
Amaç: Simülasyona dayalı hemşirelik oryantasyon eğitiminin hemşirelerin memnuniyetine ve hemşirenin kendine olan güvenine etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır.
Yöntem: Bu araştırma tanımlayıcı ve retrospektif olarak yapılmıştır. Araştırmaya katılmayı kabul eden 209 hemşire araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Veriler öğrenci memnuniyeti ve öğrenmede kendine güven ölçeği ile toplanmıştır. Tanımlayıcı istatistiklerle tablo haline getirilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistikler, Kruskal Wallis testi ve post hoc Bonferroni Dunn testi Spearman’s Rho testi kullanılmıştır.
Bulgular: “Simülasyonda kullanılan öğretim yöntemleri yararlı ve etkiliydi” (%95,3) maddesi en yüksek katılıma sahip olup, en fazla olumlu yanıtın verildiği memnuniyet ölçeği maddesi olarak belirlendi. Memnuniyet ölçeğinden alınan toplam puan ortalaması 21,61±2,75’dir, kendine güven ölçeğinden alınan toplam puan ortalaması 31,57±3,29’dur. Öğrenci Memnuniyeti ve Öğrenmede Kendine Güven Ölçeği toplam puan ortalaması 53,18±5,70’dir.
Sonuç: Simülasyona dayalı hemşirelik eğitimi hemşirelerin kendilerine olan güvenlerini ve memnuniyetini artırmaktadır.
Hemşirelikte Eğitim Simülasyona Dayalı Eğitim Kendine Güven Memnuniyet
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 15 Temmuz 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 17 Sayı: 3 |
Etkili Hemşirelik Dergisi ULAKBİM Türk Tıp Dizini, Türk Medline, Türkiye Atıf Dizini, Şubat 2021 tarihinden beri EBSCO Host ve 26 Ekim 2021 tarihinden itibaren DOAJ ve 18 Ocak 2022 tarihinden beri Index Copernicus, 14 Kasım 2022 tarihinden beri SCOPUS tarafından indekslenmektedir.
Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınevi Web Sitesi
https://kutuphane.deu.edu.tr/yayinevi/
Dergi İletişim Bilgileri Sayfası
https://dergipark.org.tr/tr/pub/jnef/contacts
Etkili Hemşirelik DergisiDergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License ile lisanslanmıştır.