Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Tüketicilerin Satın Alma Davranışlarında Alt Kültürün Etkisi: Kalecik ve Çamlıdere İlçeleri Örneği

Yıl 2023, , 20 - 42, 15.07.2023
https://doi.org/10.58202/joecopol.1291343

Öz

Gelişen teknoloji ve iletişim kaynaklarının çeşitlenmesi tüketicilerin bilgiye erişimini daha hızlandırmakta ve daha kolaylaştırmaktadır. Tüketicilerin bilgiye erişiminin kolaylaşması ile tüketim davranışlarında daha fazla çevresel faktörden etkilenmesine neden olmaktadır. Tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarını karşılamak için satın alma davranışlarına etki eden faktörlerin başında kültürel unsurlar gelmektedir. Kültür, toplumsal değerler çerçevesinde tüketiciler için önemli bir unsur olarak karşımıza çıkmaktadır. Toplumun kültürünü oluşturan alt kültür farklı etkenlerden meydana gelen ancak bir araya geldiğinde kültürü oluşturan unsurların bütünüdür. Bu kültürel farklılıklar, tüketicilerin satın alma davranışlarını doğruda veya dolaylı şekilde etkilemektedir. Çalışmada, alt kültürün tüketicilerin satın alma davranışlarına olan etkisini değerlendirmeye yönelik bir araştırma yapılmıştır. Bu doğrultuda, gıda ve giyim ürün gruplarında alt kültürün tüketicilerin satın alma davranışlarına olan etkisinin ölçülmesi ve tüketicilerin alışverişlerine etki eden alt kültür faktörlerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışma Ankara ilinin Kalecik ve Çamlıdere ilçelerinde yapılmıştır. Araştırmaya veri toplamak amacıyla 31 sorudan oluşan ve 600 kişinin katıldığı bir anket uygulanmıştır. Anket verileri SPSS programıyla analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlar ışığında Kalecik ve Çamlıdere ilçelerinde ait olunan alt kültür, gelenekler ve inanışın alışverişte ve ürün tercihinde önemli faktörler olduğu sonucu görülmüştür.

Kaynakça

  • Aaker, D.A., Kumar,V. ve Day, G.S., (2007). Marketing Research, 9. Edition, Danvers: John Wiley ve Sons.
  • Alam, S. S., Mohd, R., ve Hisham, B. (2011). Is Religiosity An Important Determinant On Muslim Consumer Behaviour İn Malaysia?. Journal of Islamic Marketing, 2(1), 83-96. https://doi.org/10.1108/17590831111115268
  • Arslan, K. ve Mutlu, M. E. (2020). Kültürel Faktörlerin Tüketici Davranışlarına Etkileri. Premium e-Journal of Social Sciences (PEJOSS), 4(7), 243-248. http://dx.doi.org/10.37242/pejoss.34
  • Arslanoğlu, İ.(1999). Çubuk Yöresi Alevî Ocakları ve Kurucuları. Türk Kültürü ve Hacı Bektaş Velî Araştırma Dergisi, 10, 61-72.
  • Asamoah, E.S., ve Chovancová, M. (2011). The Influence Of Price Endings On Consumer Behaviour: An Application Of The Psychology Of Perception. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis, 59, 29-38. https://doi.org/10.11118/actaun201159070029
  • Assadi, D. (2003). Do Religions Influence Customer Behavior? Confronting Religious Rules And Marketing Concepts. , Cahiers du CEREN, 5, 2-13.
  • Avcı, İ.ve Köroğlu, A. (2021). Dindarlığın Helal Gıda Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisinde Helal Gıdaya Yönelik Bilgi ve Helal Gıdaya Verilen Önemin Aracılık Rollerinin İncelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 16(2), 360-380.
  • Beşirli, H. , Ekiyor, E. Y.(2021). Alevi Türkmenlerde Bir Halk Oyunu: “Canimen” Ankara Kalecik Yöresi Örneği. Milli Folklor, 17, 132-144.
  • Bonne, K., ve Verbeke, W. (2008). Religious Values Informing Halal Meat Production And The Control And Delivery Of Halal Credence Quality. Agriculture and Human values, 25(1), 35-47. https://doi.org/10.1007/s10460-007-9076-y
  • Canniford, R.(2011). How To Manage Consumer Tribes. Journal of Strategic Marketing, 19(7), 591-606, https://doi.org/10.1080/0965254X.2011.599496 Charmley, R., Garry, T. ve Ballantine, P. (2013). The Inauthentic Other: Social Comparison Theory And Brand Avoidance Within Consumer Sub-Cultures. Journal Brand Management, 20, 458–472. Choi, B. J. (2020). Cultural Priming Conditions And Decision-Making On Food Consumption: Means-End Evidence For Everyday Consumer Goods. Journal of Marketing Theory and Practice, 28(4), 403-417. https://doi.org/10.1080/10696679.2020.1772673
  • Cleveland, M., Laroche, M. ve Takahashi, I. (2015) The Intersection of Global Consumer Culture and National Identity and the Effect on Japanese Consumer Behavior. Journal of International Consumer Marketing, 27(5), 364-387. https://doi.org/10.1080/08961530.2015.1014281
  • Cronin, J. M., ve McCarthy, M. B. (2011). Fast Food And Fast Games: An Ethnographic Exploration Of Food Consumption Complexity Among The Videogames Subculture. British Food Journal, 113(6), 720-743. https://doi.org/10.1108/00070701111140070
  • Çini M.A. ve Arıcıoğlu M.A.(2020). Gelenekler, Görenekler ve Kültürün Devir Planına Etkisi, BMIJ, 8(2): 1371-1390. https://dx.doi.org/10.15295/bmij.v8i2.1458
  • Demir, A. veCenk, G. (2016). Çubuk ve Çevresinde Dini Musiki Yaklaşımları. Bütün Yönleriyle Çubuk Uluslararası Sempozyumu Bildiriler Kitabı. Der. Hüseyin Çınar, Tekin Önal. Ankara: Çubuk Belediyesi-AYBÜ, 229-250. https://www.cubuk.bel.tr/yedek/belediye_yayinlari/cubuk-ve-cevresi-uluslararasi-sempozyumu.pdf adresinden erişildi.
  • Deniz, M. H.(2012). Markalı Ürün Tercihlerinin Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi. Journal of Social Policy Conferences, 61(2), 243-268.
  • Durmuş, İ.(1997). Osmanlı Dönemine Kadar Kızılcahamam-Çamlıdere Çevresi; Tarihte ve Günümüzde Kızılcahamam-Çamlıdere Yöresi. Ankara: Eğitim ve Sosyal Yardımlaşma Vakfı.
  • Ercan, M. ve Özer, Ö.(2020). Kültürlerarası İletişim: Eskişehir´ de Yaşayan Alt kültür Gruplarından Biri Olan Arnavutların, Hâkim Kültürle İletişimi Bağlamında İncelenmesi. Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi, 1, 169-201.
  • Erem, T., Tek, Ö. B., Gegez, A.E. ve Börü, M.D.(2000). Global Pazarlarda Pazarlama Stratejilerinin Tasarım ve Uygulamasında Kültürel Etkilerinin Rolü. 5. Ulusal Pazarlama Kongresi, Antalya.
  • Gegez, Ercan A.(2007). Pazarlama Araştırmaları. İstanbul: Beta Basım Yayın.
  • Genç, A.T. , ve Yardımcıoğlu, F. (2017). Helal Sertifikasının Tüketici Tercihleri Üzerindeki Etkisi: Sakarya İli Örneği. Uluslararası Ekonomi, Finans Ve Ekonometri Öğrenci Sempozyumu (EFEOS), 530, 544. https://www.researchgate.net/publication/349732088_HELAL_SERTIFIKASININ_TUKETICI_TERCIHLERI_UZERINDEKI_ETKISI_SAKARYA_ILI_ORNEGI/link/603f52c04585154e8c729957/download adresinden erişildi.
  • Goulding, C., ve Saren, M. (2006). Performing Gender: Multiple Gender Identities Within The Goth Subculture. In L. Stevens ve J. Borgerson (Eds.), Gender and Consumer Behaviour, 8, 202–216. Hatipoğlu, A., Zengin, B., Batman, O., Şengül, S. (2013). Yöresel Yemeklerin, Kırsal Turizm İşletmeleri Mönülerinde Kullanım Düzeyleri ve Gelveri Örneği. Uluslararası Sosyal ve Ekonomik Bilimler Dergisi, 3(1), 06-11.
  • İci, S. (2019). Gençlerin Kıyafet Tercihleri Üzerine Sosyolojik Bir Araştırma: Cumhuriyet Üniversitesi Örneği. (Yüksek Lisans Tezi). Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivas.
  • İslamoğlu, Hamdi Ahmet. (2006). Pazarlama Yönetimi. İstanbul: Beta Yayıncılık. Jacoby, J.(1976). Consumer Psychology: An Octennium. Annaul Review of Psychology, 27, 331-358. https://doi.org/10.1146/annurev.ps.27.020176.001555
  • Jacoby, J., Johar, G.V. ve Morrin, M.(1998). Consumer Behaviour: A Quadrennium. Annula Review of Psychology, 49, 319-344.
  • Jenks, C. (2007). Alt Kültür: Toplumsalın Parçalanışı, Çeviren: Nihal Demirkol. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Karalar, R. (2005). Çağdaş Tüketici Davranışı. İzmir: Meta Basım (3.Baskı). İzmir.
  • Keskin, S. ve Baş, M.(2015). Sosyal Medyanın Tüketici Davranışları Üzerine Etkisinin Belirlenmesi. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 17(3), 51-69.
  • Kivenzor, G. J. (2015). Cultural Dynamics And Marketing Strategies For Emerging Markets: Characterization Of Group Subcultures And Consumption Preferences. AMS Review, 5(3), 142-158. https://doi.org/10.1007/s13162-015-0071-y
  • Koch, E., S. ve Sauerbronn, J. F.R. (2019). To Love Beer Above All Things: An Analysis Of Brazilian Craft Beer Subculture Of Consumption. Journal of Food Products Marketing, 25(1), 1-25. https://doi.org/10.1080/10454446.2018.1431577
  • Koçgar, M. E. (2013). Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler Ve Kültür: Eskişehir'de Kültürün Tüketim Tercihleri Üzerine Etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Kotler, P. ve Armstrong, G.(2005). Principles of Marketing(11.Ed.), Upper Saddle River : Prentice-Hall.
  • Laroche FRSC, M., Papadopoulos, N., Heslop, L., ve Bergeron, J. (2003). Effects Of Subcultural Differences On Country And Product Evaluations. Journal of Consumer Behaviour: An International Research Review, 2(3), 232-247. https://doi.org/10.1002/cb.104
  • Lee K. ve Shum C. (2013). Cultural Aspects Of Marketing, M., (Ed. Baker J. M., Saren), Marketing Teory a Student Text (2. Ed.). London: Sage Publications Ltd.
  • Loudon, D. ve Della Bitta, A.J. (1988). Consumer Behavior Concepts and Applications. New York: Mc Graw Hill. (3.Basım).
  • Luna, D., ve Gupta, S. F. (2001). An Integrative Framework For Cross‐Cultural Consumer Behavior. International Marketing Review, 18(1), 45-69. https://doi.org/10.1108/02651330110381998
  • Luthans, F., Doh, J. P. (2012). International Management: Culture, Strategy, and Behavior. New York: Mcgraw-Hill.
  • Macionis, J. J. ve Plummer, K. (2013). Sociology: UEL. Harlow: Pearson Higher Ed.
  • McKechnie, S. (1992). Consumer Buying Behaviour in Financial Services: An Overview. International Journal of Bank Marketing,10(5), 4-12. https://doi.org/10.1108/02652329210016803
  • Odabaşı, Yavuz (1999). Tüketim Kültürü, Yetinen Toplumun Tüketen Topluma Dönüşümü. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Omarli, S., ve PARILTI, N. (2017). Elektronik Pazarlamanın Tüketicilerin Satın Alma Davranışları Üzerine Etkisi, Türkiyede Üniversite Öğrencileri Arasında Uygulama. Journal of Anatolian Cultural Research, 1(3), 91-109.
  • Özbek, V. ve Koç, F. (2009). Kırsal Kesimde Ve Kentlerde Yaşayan Ailelerin Dayanıklı Tüketim Malları Satın Alma Kararlarının Karşılaştırılmasına Yönelik Bir Araştırma. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(21), 139-156.
  • Özkalp, E. (2013). Sosyolojiye giriş. Bursa: Ekin Yayınevi.
  • Parıltı, N. Ve Aydıntan, B. (2008). İşletmecilikle İlgili Genel Bilgiler, Ankara. Detay Yayıncılık.
  • Peter, P., Olson,J.O. ve Grunert,K. G.(1999). Consumer Behaviour And Marketing Strategy. Schouten. : Mc Graw-Hill,London.
  • Pires, G. ve Stanton P.J. (2015). The Marketing Relevance Of Cultural Diversity: A Framework For Understanding Ethnicity And Acculturation. Proceedings of the 1998 Multicultural Marketing Conference, Chebat, J. and Oumlil, A. (Eds.), September, Montreal, pp. 279-292.
  • Rosa, F., Sillani, S. ve Vasciaveo, M.(2017) Cross- Cultural Consumer Behavior: Use of Local Language for Market Communication—A Study in Region Friuli Venetia Giulia (Italy). Journal of Food Products Marketing, 23(6), 621-648. https://doi.org/10.1080/10454446.2015.1048029 Savaş, B. ve Günay, G. (2016). Tüketici- Tüketici Etkileşiminin, Tüketicilerin Satın Alma Sonrası Memnuniyet Düzeyleri Üzerine Etkisi. Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi, 51(2),47-78.
  • Schiffman, L., Kanuk, L., Hansen, H. (2012). Consumer Behaviour. A European outlook. 2nd Ed. Harlow: Financial Times Prentice Hall.
  • Schouten, J.W., McAlexander, J. H. (1995). Subcultures of Consumption: An Ethnography of the New Bikers. Journal of Consumer Research, 22(1), 43-61. https://doi.org/10.1086/209434
  • Sharma, M. K. (2014). The Impact On Consumer Buying Behaviour: Cognitive Dissonance. Global Journal of Finance and Management, 6(9), 833-840.
  • Sharma, A., Malhotra, D. (2007). Personality and Social Norms, New Delhi: Concept Publishing Company.
  • Solomon, M. R., White, K., Dahl, D. W., Zaichkowsky, J. L., ve Polegato, R. (2017). Consumer Behavior: Buying, Having, And Being (Vol. 12). Boston, MA: Pearson.
  • Solomon, M. R.(2004). Consumer Behaviour Buying, Having and Being. Prentice Hall, New Jersey.
  • Song, R., Moon, S., Chen, H. A., ve Houston, M. B. (2018). When Marketing Strategy Meets Culture: The Role Of Culture in Product Evaluations. Journal of the Academy of Marketing Science, 46(3), 384-402. https://doi.org/10.1007/s11747-017-0525-x
  • Şahin, B.G. ve Akballı, E.E.(2019). Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler ve Yöntem Analizi. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 1(1), 43-85.
  • Tayfun, A. ve Yıldırım, M. (2010). Turistlerin Tüketim Davranışları Kültüre/Milliyete Göre Farklılık Gösterir Mi? Alman Ve Rus Turistler Üzerine Bir Araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi, 2(2), 43-64.
  • Ulusoy, E., ve Schembri, S. (2018). Subculture As Learning Context: Subcultural Music Consumption As Language, Channel And Journey. Consumption Markets ve Culture, 21(3), 239-254. https://doi.org/10.1080/10253866.2018.1447463
  • Usunier, J.C.ve Lee, A. J.(2005). Marketing Across Cultures (4th Ed.), England: Prentice hall.
  • Velioğlu, M.N., Çifci, S., Dölarslan, E.M., Kıyan Ş.S. ve Karsu, S. (2013). Tüketim Bilinci ve Bilinçli Tüketici, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayın No:2912.
  • Wilson, D. F. (2000). Why Divide Consumer And Organizational Buyer Behaviour?. European Journal of Marketing, 34(7), 780-796. https://doi.org/10.1108/03090560010331207

The Effect of Subculture on Consumer Behaviors: The Case of Kalecik and Çamlıdere Districts

Yıl 2023, , 20 - 42, 15.07.2023
https://doi.org/10.58202/joecopol.1291343

Öz

Developing technology and diversification of communication resources accelerate and facilitate consumers' access to information. As consumers' access to information becomes easier, they cause more environmental factors affect their consumption behavior. Cultural factors are at the forefront of the factors that affect the purchasing behavior of consumers to meet their wishes and needs. Culture emerges as an important element for consumers within the framework of social values. The subculture that constitutes the culture of the society is the whole of the elements that are composed of different factors, but when they come together, they form the culture. These cultural differences directly or indirectly affect the purchasing behavior of consumers. In the study, research was conducted to evaluate the effect of subculture on the purchasing behavior of consumers. In this direction, it is aimed to measure the effect of subculture on the purchasing behavior of consumers under the headings of food and clothing, to evaluate the subculture factors that affect the shopping of consumers. The study was conducted in the Kalecik and the Çamlıdere districts of Ankara province. In order to collect data for the research, a questionnaire consisting of 31 questions and 600 participants was applied. The survey data were analyzed with the SPSS program. In light of the results obtained, it has been seen that subculture, traditions, citizenship, and beliefs are important factors in shopping and product preference in Kalecik and Çamlıdere districts.

Kaynakça

  • Aaker, D.A., Kumar,V. ve Day, G.S., (2007). Marketing Research, 9. Edition, Danvers: John Wiley ve Sons.
  • Alam, S. S., Mohd, R., ve Hisham, B. (2011). Is Religiosity An Important Determinant On Muslim Consumer Behaviour İn Malaysia?. Journal of Islamic Marketing, 2(1), 83-96. https://doi.org/10.1108/17590831111115268
  • Arslan, K. ve Mutlu, M. E. (2020). Kültürel Faktörlerin Tüketici Davranışlarına Etkileri. Premium e-Journal of Social Sciences (PEJOSS), 4(7), 243-248. http://dx.doi.org/10.37242/pejoss.34
  • Arslanoğlu, İ.(1999). Çubuk Yöresi Alevî Ocakları ve Kurucuları. Türk Kültürü ve Hacı Bektaş Velî Araştırma Dergisi, 10, 61-72.
  • Asamoah, E.S., ve Chovancová, M. (2011). The Influence Of Price Endings On Consumer Behaviour: An Application Of The Psychology Of Perception. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis, 59, 29-38. https://doi.org/10.11118/actaun201159070029
  • Assadi, D. (2003). Do Religions Influence Customer Behavior? Confronting Religious Rules And Marketing Concepts. , Cahiers du CEREN, 5, 2-13.
  • Avcı, İ.ve Köroğlu, A. (2021). Dindarlığın Helal Gıda Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisinde Helal Gıdaya Yönelik Bilgi ve Helal Gıdaya Verilen Önemin Aracılık Rollerinin İncelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 16(2), 360-380.
  • Beşirli, H. , Ekiyor, E. Y.(2021). Alevi Türkmenlerde Bir Halk Oyunu: “Canimen” Ankara Kalecik Yöresi Örneği. Milli Folklor, 17, 132-144.
  • Bonne, K., ve Verbeke, W. (2008). Religious Values Informing Halal Meat Production And The Control And Delivery Of Halal Credence Quality. Agriculture and Human values, 25(1), 35-47. https://doi.org/10.1007/s10460-007-9076-y
  • Canniford, R.(2011). How To Manage Consumer Tribes. Journal of Strategic Marketing, 19(7), 591-606, https://doi.org/10.1080/0965254X.2011.599496 Charmley, R., Garry, T. ve Ballantine, P. (2013). The Inauthentic Other: Social Comparison Theory And Brand Avoidance Within Consumer Sub-Cultures. Journal Brand Management, 20, 458–472. Choi, B. J. (2020). Cultural Priming Conditions And Decision-Making On Food Consumption: Means-End Evidence For Everyday Consumer Goods. Journal of Marketing Theory and Practice, 28(4), 403-417. https://doi.org/10.1080/10696679.2020.1772673
  • Cleveland, M., Laroche, M. ve Takahashi, I. (2015) The Intersection of Global Consumer Culture and National Identity and the Effect on Japanese Consumer Behavior. Journal of International Consumer Marketing, 27(5), 364-387. https://doi.org/10.1080/08961530.2015.1014281
  • Cronin, J. M., ve McCarthy, M. B. (2011). Fast Food And Fast Games: An Ethnographic Exploration Of Food Consumption Complexity Among The Videogames Subculture. British Food Journal, 113(6), 720-743. https://doi.org/10.1108/00070701111140070
  • Çini M.A. ve Arıcıoğlu M.A.(2020). Gelenekler, Görenekler ve Kültürün Devir Planına Etkisi, BMIJ, 8(2): 1371-1390. https://dx.doi.org/10.15295/bmij.v8i2.1458
  • Demir, A. veCenk, G. (2016). Çubuk ve Çevresinde Dini Musiki Yaklaşımları. Bütün Yönleriyle Çubuk Uluslararası Sempozyumu Bildiriler Kitabı. Der. Hüseyin Çınar, Tekin Önal. Ankara: Çubuk Belediyesi-AYBÜ, 229-250. https://www.cubuk.bel.tr/yedek/belediye_yayinlari/cubuk-ve-cevresi-uluslararasi-sempozyumu.pdf adresinden erişildi.
  • Deniz, M. H.(2012). Markalı Ürün Tercihlerinin Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi. Journal of Social Policy Conferences, 61(2), 243-268.
  • Durmuş, İ.(1997). Osmanlı Dönemine Kadar Kızılcahamam-Çamlıdere Çevresi; Tarihte ve Günümüzde Kızılcahamam-Çamlıdere Yöresi. Ankara: Eğitim ve Sosyal Yardımlaşma Vakfı.
  • Ercan, M. ve Özer, Ö.(2020). Kültürlerarası İletişim: Eskişehir´ de Yaşayan Alt kültür Gruplarından Biri Olan Arnavutların, Hâkim Kültürle İletişimi Bağlamında İncelenmesi. Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi, 1, 169-201.
  • Erem, T., Tek, Ö. B., Gegez, A.E. ve Börü, M.D.(2000). Global Pazarlarda Pazarlama Stratejilerinin Tasarım ve Uygulamasında Kültürel Etkilerinin Rolü. 5. Ulusal Pazarlama Kongresi, Antalya.
  • Gegez, Ercan A.(2007). Pazarlama Araştırmaları. İstanbul: Beta Basım Yayın.
  • Genç, A.T. , ve Yardımcıoğlu, F. (2017). Helal Sertifikasının Tüketici Tercihleri Üzerindeki Etkisi: Sakarya İli Örneği. Uluslararası Ekonomi, Finans Ve Ekonometri Öğrenci Sempozyumu (EFEOS), 530, 544. https://www.researchgate.net/publication/349732088_HELAL_SERTIFIKASININ_TUKETICI_TERCIHLERI_UZERINDEKI_ETKISI_SAKARYA_ILI_ORNEGI/link/603f52c04585154e8c729957/download adresinden erişildi.
  • Goulding, C., ve Saren, M. (2006). Performing Gender: Multiple Gender Identities Within The Goth Subculture. In L. Stevens ve J. Borgerson (Eds.), Gender and Consumer Behaviour, 8, 202–216. Hatipoğlu, A., Zengin, B., Batman, O., Şengül, S. (2013). Yöresel Yemeklerin, Kırsal Turizm İşletmeleri Mönülerinde Kullanım Düzeyleri ve Gelveri Örneği. Uluslararası Sosyal ve Ekonomik Bilimler Dergisi, 3(1), 06-11.
  • İci, S. (2019). Gençlerin Kıyafet Tercihleri Üzerine Sosyolojik Bir Araştırma: Cumhuriyet Üniversitesi Örneği. (Yüksek Lisans Tezi). Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivas.
  • İslamoğlu, Hamdi Ahmet. (2006). Pazarlama Yönetimi. İstanbul: Beta Yayıncılık. Jacoby, J.(1976). Consumer Psychology: An Octennium. Annaul Review of Psychology, 27, 331-358. https://doi.org/10.1146/annurev.ps.27.020176.001555
  • Jacoby, J., Johar, G.V. ve Morrin, M.(1998). Consumer Behaviour: A Quadrennium. Annula Review of Psychology, 49, 319-344.
  • Jenks, C. (2007). Alt Kültür: Toplumsalın Parçalanışı, Çeviren: Nihal Demirkol. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Karalar, R. (2005). Çağdaş Tüketici Davranışı. İzmir: Meta Basım (3.Baskı). İzmir.
  • Keskin, S. ve Baş, M.(2015). Sosyal Medyanın Tüketici Davranışları Üzerine Etkisinin Belirlenmesi. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 17(3), 51-69.
  • Kivenzor, G. J. (2015). Cultural Dynamics And Marketing Strategies For Emerging Markets: Characterization Of Group Subcultures And Consumption Preferences. AMS Review, 5(3), 142-158. https://doi.org/10.1007/s13162-015-0071-y
  • Koch, E., S. ve Sauerbronn, J. F.R. (2019). To Love Beer Above All Things: An Analysis Of Brazilian Craft Beer Subculture Of Consumption. Journal of Food Products Marketing, 25(1), 1-25. https://doi.org/10.1080/10454446.2018.1431577
  • Koçgar, M. E. (2013). Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler Ve Kültür: Eskişehir'de Kültürün Tüketim Tercihleri Üzerine Etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Kotler, P. ve Armstrong, G.(2005). Principles of Marketing(11.Ed.), Upper Saddle River : Prentice-Hall.
  • Laroche FRSC, M., Papadopoulos, N., Heslop, L., ve Bergeron, J. (2003). Effects Of Subcultural Differences On Country And Product Evaluations. Journal of Consumer Behaviour: An International Research Review, 2(3), 232-247. https://doi.org/10.1002/cb.104
  • Lee K. ve Shum C. (2013). Cultural Aspects Of Marketing, M., (Ed. Baker J. M., Saren), Marketing Teory a Student Text (2. Ed.). London: Sage Publications Ltd.
  • Loudon, D. ve Della Bitta, A.J. (1988). Consumer Behavior Concepts and Applications. New York: Mc Graw Hill. (3.Basım).
  • Luna, D., ve Gupta, S. F. (2001). An Integrative Framework For Cross‐Cultural Consumer Behavior. International Marketing Review, 18(1), 45-69. https://doi.org/10.1108/02651330110381998
  • Luthans, F., Doh, J. P. (2012). International Management: Culture, Strategy, and Behavior. New York: Mcgraw-Hill.
  • Macionis, J. J. ve Plummer, K. (2013). Sociology: UEL. Harlow: Pearson Higher Ed.
  • McKechnie, S. (1992). Consumer Buying Behaviour in Financial Services: An Overview. International Journal of Bank Marketing,10(5), 4-12. https://doi.org/10.1108/02652329210016803
  • Odabaşı, Yavuz (1999). Tüketim Kültürü, Yetinen Toplumun Tüketen Topluma Dönüşümü. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Omarli, S., ve PARILTI, N. (2017). Elektronik Pazarlamanın Tüketicilerin Satın Alma Davranışları Üzerine Etkisi, Türkiyede Üniversite Öğrencileri Arasında Uygulama. Journal of Anatolian Cultural Research, 1(3), 91-109.
  • Özbek, V. ve Koç, F. (2009). Kırsal Kesimde Ve Kentlerde Yaşayan Ailelerin Dayanıklı Tüketim Malları Satın Alma Kararlarının Karşılaştırılmasına Yönelik Bir Araştırma. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(21), 139-156.
  • Özkalp, E. (2013). Sosyolojiye giriş. Bursa: Ekin Yayınevi.
  • Parıltı, N. Ve Aydıntan, B. (2008). İşletmecilikle İlgili Genel Bilgiler, Ankara. Detay Yayıncılık.
  • Peter, P., Olson,J.O. ve Grunert,K. G.(1999). Consumer Behaviour And Marketing Strategy. Schouten. : Mc Graw-Hill,London.
  • Pires, G. ve Stanton P.J. (2015). The Marketing Relevance Of Cultural Diversity: A Framework For Understanding Ethnicity And Acculturation. Proceedings of the 1998 Multicultural Marketing Conference, Chebat, J. and Oumlil, A. (Eds.), September, Montreal, pp. 279-292.
  • Rosa, F., Sillani, S. ve Vasciaveo, M.(2017) Cross- Cultural Consumer Behavior: Use of Local Language for Market Communication—A Study in Region Friuli Venetia Giulia (Italy). Journal of Food Products Marketing, 23(6), 621-648. https://doi.org/10.1080/10454446.2015.1048029 Savaş, B. ve Günay, G. (2016). Tüketici- Tüketici Etkileşiminin, Tüketicilerin Satın Alma Sonrası Memnuniyet Düzeyleri Üzerine Etkisi. Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi, 51(2),47-78.
  • Schiffman, L., Kanuk, L., Hansen, H. (2012). Consumer Behaviour. A European outlook. 2nd Ed. Harlow: Financial Times Prentice Hall.
  • Schouten, J.W., McAlexander, J. H. (1995). Subcultures of Consumption: An Ethnography of the New Bikers. Journal of Consumer Research, 22(1), 43-61. https://doi.org/10.1086/209434
  • Sharma, M. K. (2014). The Impact On Consumer Buying Behaviour: Cognitive Dissonance. Global Journal of Finance and Management, 6(9), 833-840.
  • Sharma, A., Malhotra, D. (2007). Personality and Social Norms, New Delhi: Concept Publishing Company.
  • Solomon, M. R., White, K., Dahl, D. W., Zaichkowsky, J. L., ve Polegato, R. (2017). Consumer Behavior: Buying, Having, And Being (Vol. 12). Boston, MA: Pearson.
  • Solomon, M. R.(2004). Consumer Behaviour Buying, Having and Being. Prentice Hall, New Jersey.
  • Song, R., Moon, S., Chen, H. A., ve Houston, M. B. (2018). When Marketing Strategy Meets Culture: The Role Of Culture in Product Evaluations. Journal of the Academy of Marketing Science, 46(3), 384-402. https://doi.org/10.1007/s11747-017-0525-x
  • Şahin, B.G. ve Akballı, E.E.(2019). Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler ve Yöntem Analizi. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 1(1), 43-85.
  • Tayfun, A. ve Yıldırım, M. (2010). Turistlerin Tüketim Davranışları Kültüre/Milliyete Göre Farklılık Gösterir Mi? Alman Ve Rus Turistler Üzerine Bir Araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi, 2(2), 43-64.
  • Ulusoy, E., ve Schembri, S. (2018). Subculture As Learning Context: Subcultural Music Consumption As Language, Channel And Journey. Consumption Markets ve Culture, 21(3), 239-254. https://doi.org/10.1080/10253866.2018.1447463
  • Usunier, J.C.ve Lee, A. J.(2005). Marketing Across Cultures (4th Ed.), England: Prentice hall.
  • Velioğlu, M.N., Çifci, S., Dölarslan, E.M., Kıyan Ş.S. ve Karsu, S. (2013). Tüketim Bilinci ve Bilinçli Tüketici, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayın No:2912.
  • Wilson, D. F. (2000). Why Divide Consumer And Organizational Buyer Behaviour?. European Journal of Marketing, 34(7), 780-796. https://doi.org/10.1108/03090560010331207
Toplam 59 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Finans
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Burak Çetin 0000-0002-4252-4828

Erken Görünüm Tarihi 14 Temmuz 2023
Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Çetin, B. (2023). Tüketicilerin Satın Alma Davranışlarında Alt Kültürün Etkisi: Kalecik ve Çamlıdere İlçeleri Örneği. Uluslararası Ekonomi Ve Siyaset Bilimleri Akademik Araştırmalar Dergisi, 7(16), 20-42. https://doi.org/10.58202/joecopol.1291343
AMA Çetin B. Tüketicilerin Satın Alma Davranışlarında Alt Kültürün Etkisi: Kalecik ve Çamlıdere İlçeleri Örneği. joecopol. Temmuz 2023;7(16):20-42. doi:10.58202/joecopol.1291343
Chicago Çetin, Burak. “Tüketicilerin Satın Alma Davranışlarında Alt Kültürün Etkisi: Kalecik Ve Çamlıdere İlçeleri Örneği”. Uluslararası Ekonomi Ve Siyaset Bilimleri Akademik Araştırmalar Dergisi 7, sy. 16 (Temmuz 2023): 20-42. https://doi.org/10.58202/joecopol.1291343.
EndNote Çetin B (01 Temmuz 2023) Tüketicilerin Satın Alma Davranışlarında Alt Kültürün Etkisi: Kalecik ve Çamlıdere İlçeleri Örneği. Uluslararası Ekonomi ve Siyaset Bilimleri Akademik Araştırmalar Dergisi 7 16 20–42.
IEEE B. Çetin, “Tüketicilerin Satın Alma Davranışlarında Alt Kültürün Etkisi: Kalecik ve Çamlıdere İlçeleri Örneği”, joecopol, c. 7, sy. 16, ss. 20–42, 2023, doi: 10.58202/joecopol.1291343.
ISNAD Çetin, Burak. “Tüketicilerin Satın Alma Davranışlarında Alt Kültürün Etkisi: Kalecik Ve Çamlıdere İlçeleri Örneği”. Uluslararası Ekonomi ve Siyaset Bilimleri Akademik Araştırmalar Dergisi 7/16 (Temmuz 2023), 20-42. https://doi.org/10.58202/joecopol.1291343.
JAMA Çetin B. Tüketicilerin Satın Alma Davranışlarında Alt Kültürün Etkisi: Kalecik ve Çamlıdere İlçeleri Örneği. joecopol. 2023;7:20–42.
MLA Çetin, Burak. “Tüketicilerin Satın Alma Davranışlarında Alt Kültürün Etkisi: Kalecik Ve Çamlıdere İlçeleri Örneği”. Uluslararası Ekonomi Ve Siyaset Bilimleri Akademik Araştırmalar Dergisi, c. 7, sy. 16, 2023, ss. 20-42, doi:10.58202/joecopol.1291343.
Vancouver Çetin B. Tüketicilerin Satın Alma Davranışlarında Alt Kültürün Etkisi: Kalecik ve Çamlıdere İlçeleri Örneği. joecopol. 2023;7(16):20-42.