Görüntü Sunumu
BibTex RIS Kaynak Göster

AKARYAKIT SEKTÖRÜNDE SOSYAL SORUMLULUĞUN MARKA BİLİNİRLİĞİNE VE TERCİH EDİLMESİNE ETKİSİ

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 14, 50 - 67, 24.07.2022

Öz

Günümüzde her şey çok hızlı bir biçimde değişmekte ve gelişmektedir. Gelişen iletişim teknolojileri sayesinde bireyler gün içinde çok fazla mesaja maruz kalmaktadır. Bu yüzden bireyler ürün ya da hizmeti tercih etme aşamasında zorluk yaşamaktadır. İşletmelerde gelişen sistemler ile birlikte kendini bir diğerinden ayırabilmek ve hedef kitle ile duygusal bağ kurabilmek için sosyal sorumluluk projelerini tercih etmektedirler. Makalemiz Opet’in yapmış olduğu sosyal sorumluluk projeleridir. Opet firması da bazı sosyal sorumluluk projeleri tasarlayıp hayata geçirmiştir. Araştırmamızda OPET şirketinin sosyal sorumluluk projeleri incelenmiştir ve sosyal sorumluluk projelerinin şirketin tercih edilme ve marka bilinirliğine etkisinin olup olmadığı araştırılmıştır. Çalışma sonucu olarak ise sosyal sorumluluk projelerinin Opet firmasının tercih edilmesine ve marka bilinirliğine etkisinin olduğunu sonucuna varılmıştır.

Kaynakça

  • Referans 1 AKTAN, C. Can ve Deniz Börü (2007) “Kurumsal Sosyal Sorumluluk”, Kurumsal Sosyal Sorumluluk: İşletmeler ve Sosyal Sorumluluk, Edt: Coşkun Can Aktan, İGİAD yayınları, s.11-36, İstanbul Erişim
  • Referans 2 ASLAN Emre Ş. AYDIN, Ceren (2018): Kurumsal Sosyal Sorumluluk Faaliyetlerinin Marka Tercihine Etkisi Üzerine Bir Araştırma pdf s. 154
  • Referans 3 LEMBET, Zeynep (2013)Markalar ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk pdf, S.2-3.
  • Referans 4 MARANGOZ, Mehmet: Girişimcilik, Pozitif Matbaacılık, Ankara, 2008
  • Referans 5 ÖZGENER, Şevki, (2004) İş Ahlakının Temelleri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Referans 5 .Peltekoğlu, Filiz Balta (1993), “Halkla İlişkiler ve Sosyal Sorumluluk”, Marmara İletişim Fakültesi Dergisi, (2), Nisan, 180-197.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Murat Sezgin 0000-0003-2200-3301

Özlem Yağız 0000-0001-5421-7887

Yayımlanma Tarihi 24 Temmuz 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 14

Kaynak Göster

APA Sezgin, M., & Yağız, Ö. (2022). AKARYAKIT SEKTÖRÜNDE SOSYAL SORUMLULUĞUN MARKA BİLİNİRLİĞİNE VE TERCİH EDİLMESİNE ETKİSİ. Uluslararası Ekonomi Ve Siyaset Bilimleri Akademik Araştırmalar Dergisi, 6(14), 50-67.
AMA Sezgin M, Yağız Ö. AKARYAKIT SEKTÖRÜNDE SOSYAL SORUMLULUĞUN MARKA BİLİNİRLİĞİNE VE TERCİH EDİLMESİNE ETKİSİ. joecopol. Temmuz 2022;6(14):50-67.
Chicago Sezgin, Murat, ve Özlem Yağız. “AKARYAKIT SEKTÖRÜNDE SOSYAL SORUMLULUĞUN MARKA BİLİNİRLİĞİNE VE TERCİH EDİLMESİNE ETKİSİ”. Uluslararası Ekonomi Ve Siyaset Bilimleri Akademik Araştırmalar Dergisi 6, sy. 14 (Temmuz 2022): 50-67.
EndNote Sezgin M, Yağız Ö (01 Temmuz 2022) AKARYAKIT SEKTÖRÜNDE SOSYAL SORUMLULUĞUN MARKA BİLİNİRLİĞİNE VE TERCİH EDİLMESİNE ETKİSİ. Uluslararası Ekonomi ve Siyaset Bilimleri Akademik Araştırmalar Dergisi 6 14 50–67.
IEEE M. Sezgin ve Ö. Yağız, “AKARYAKIT SEKTÖRÜNDE SOSYAL SORUMLULUĞUN MARKA BİLİNİRLİĞİNE VE TERCİH EDİLMESİNE ETKİSİ”, joecopol, c. 6, sy. 14, ss. 50–67, 2022.
ISNAD Sezgin, Murat - Yağız, Özlem. “AKARYAKIT SEKTÖRÜNDE SOSYAL SORUMLULUĞUN MARKA BİLİNİRLİĞİNE VE TERCİH EDİLMESİNE ETKİSİ”. Uluslararası Ekonomi ve Siyaset Bilimleri Akademik Araştırmalar Dergisi 6/14 (Temmuz 2022), 50-67.
JAMA Sezgin M, Yağız Ö. AKARYAKIT SEKTÖRÜNDE SOSYAL SORUMLULUĞUN MARKA BİLİNİRLİĞİNE VE TERCİH EDİLMESİNE ETKİSİ. joecopol. 2022;6:50–67.
MLA Sezgin, Murat ve Özlem Yağız. “AKARYAKIT SEKTÖRÜNDE SOSYAL SORUMLULUĞUN MARKA BİLİNİRLİĞİNE VE TERCİH EDİLMESİNE ETKİSİ”. Uluslararası Ekonomi Ve Siyaset Bilimleri Akademik Araştırmalar Dergisi, c. 6, sy. 14, 2022, ss. 50-67.
Vancouver Sezgin M, Yağız Ö. AKARYAKIT SEKTÖRÜNDE SOSYAL SORUMLULUĞUN MARKA BİLİNİRLİĞİNE VE TERCİH EDİLMESİNE ETKİSİ. joecopol. 2022;6(14):50-67.