Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türk Eğitim Sistemi İle Diğer Ülkelerin Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırılmasına İlişkin Aday Öğretmenlerin Görüşleri

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 1, 10 - 23, 30.06.2019

Öz

Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının Türk
eğitim sistemi ile diğer ülkelerin eğitim sistemlerinin karşılaştırılmasına
ilişkin aday öğretmenlerin görüş ve yaklaşımlarını belirlemektir. Nitel
araştırma yöntem ve teknikleri kullanılan bu çalışmada, karşılaştırmalı eğitim
dersini almış olan Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği
bölümü 4. sınıf öğrencilerinden belirlenen ülkelerin eğitim sistemlerini
inceleyerek Türk Eğitim sistemiyle karşılaştırmaları, görüş ve önerilerini
sunmaları istenmiştir. Veriler doküman analizi tekniği ile toplanmıştır.
Öğretmen adayları kuramsal bilgiler ışığında ülkelerin eğitim sistemlerini karşılaştırıp
açıklamaya çalışmışlar ve bu belgeler araştırmanın veri dokümanları olarak
kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmen adaylarının diğer ülkelerin
eğitim sistemlerinden yola çıkarak bazı önerilerde bulundukları, diğer
ülkelerdeki iyi örnek ve uygulamaların hayata geçirilmesiyle Türk eğitim
sistemindeki kalitenin daha da artacağı yönünde görüş bildirdikleri
görülmüştür.

Kaynakça

  • Arnove, R. F. (1980). Karşılaştırmalı eğitim ve dünya-sistem analizi. Karşılaştırmalı Eğitim Değerlendirmesi, 24 (1), 48-62.
  • Balcı, A. (2004). Sosyal bilimlerde araştırma. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Balcı, A. (2009). Karşılaştırmalı eğitim sistemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Baskan, G. A., Aydin, A., ve Tuğba, Ö. (2006). Türkiye’deki öğretmen yetiştirme sistemine karşılaştırmalı bir bakış. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(1), 35-42.
  • Bray, M., Adamson, B. & Mason, M. (Ed.) (2014). Comparative education research: Approaches and methods (Vol. 19). Springer.
  • Cohen, L., Manion, L. & Morrison, K. (2007). Research methods in education. New York: Routledge Publication.
  • Erdoğan, İ. (2003). Çağdaş eğitim sistemleri. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Erdoğan, İ. (2003). Karşılaştırmalı Eğitim: Türk Eğitim Bilimleri Çalışmaları İçinde Önemsenmesi Gereken Bir Alan. Gazi Üniversitesi Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Cilt 1, Sayı 3, 265-283.
  • Erginer, A. (2006). Avrupa birliği eğitim sistemleri. Türk Eğitim Sistemiyle Karşılaştırmalar. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Ergün, M. (1985). Karşılaştırmalı eğitim. Malatya: İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Bölümü: http://www. egitim. aku. edu. tr/kegitim. pdf.
  • Ekinci, Ö. (2014). Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sistemine İlişkin Paydaş Görüşleri ve Öneriler. Cumhuriyetin Kuruluşundan Günümüze, Eğitimde Kademelerarası Geçiş ve Yeni Modeller Uluslararası Kongresi,16-18 Ocak 2018, Antalya.
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde araştırma yöntem ve metodlarına giriş: Nitel, nicel ve eleştirel kuram metodolojileri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ergün, M. (2014). Eğitimde kademelerin oluşması ve kademeler arası geçiş düzenlemelerine tarihi bakış. Cumhuriyet'in Kuruluşundan Günümüze Eğitimde Kademeler Arası Geçiş ve Yeni Modeller Uluslararası Kongresi. Antalya: Atatürk Araştırma Merkezi.
  • Ekinci, Ö. ve Yıldırım, A. (2014). Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sistemine ilişkin paydaş görüşleri ve öneriler, Cumhuriyet'in Kuruluşundan Günümüze Eğitimde Kademeler Arası Geçiş ve Yeni Modeller Uluslararası Kongresi. Antalya: Atatürk Araştırma Merkezi.
  • Güngör, G. ve Göksu, A. (2013). Türkiye’de eğitimin finansmanı ve ülkelerarası bir karşılaştırma. Yönetim ve Ekonomi: Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 20(1), 59-72.
  • Hans, N. (2012). Comparative education: A study of educational factors and traditions. Routledge.
  • Holmes, B. (2018). Karşılaştırmalı eğitim: Bazı yöntem değerlendirmeleri . Routledge.
  • Lincoln, Y. S. & Guba, E. G. (1985). Naturalistic inquiry. Beverly Hills, CA: Sage Publications.
  • Morse, J. M., Barrett, M., Mayan, M., Olson, K. & Spiers, J. (2002). Verification strategies for establishing reliability and validity in qualitative research, International Journal of Qualitative Methods, 1(2), 13-22.
  • Silverman, D. (1998). Qualitative research: Theory, method and practice. London: Sage Publications.
  • Türkoğlu, A. (1998). Karşılaştırmalı eğitim dünya ülkelerinden örnekler. Adana: Baki Kitabevi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. 6. Baskı. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. tıpkı basım). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Reyhan Şekerci Bu kişi benim 0000-0002-9348-2621

Ramazan Gök 0000-0002-5432-8971

Serdar Özçetin Bu kişi benim 0000-0003-0797-5268

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Gönderilme Tarihi 10 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Şekerci, R., Gök, R., & Özçetin, S. (2019). Türk Eğitim Sistemi İle Diğer Ülkelerin Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırılmasına İlişkin Aday Öğretmenlerin Görüşleri. Journal of Global Sport and Education Research, 2(1), 10-23.

 

   18798    18800                Flag Counter

18711 Journal of Global Sport and Education Research (JOGSER) Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı altında lisanslanmıştır.