Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye’de Eğitim Gören Uluslararası Öğrencilerin Sağlık Hizmeti Kalitesine Yönelik Algılarının Değerlendirilmesi

Yıl 2021, Cilt: 1 Sayı: 1, 21 - 34, 30.01.2021

Öz

Amaç: Araştırmada, uluslararası öğrenciler tarafından ülkemizde sunulmakta olan sağlık hizmetlerinin kalitesinin nasıl algılandığının ölçülmesi amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntem: Araştırma 2019 Şubat-Mart-Nisan aylarında, Marmara Üniversitesi Tıp ve Diş Hekimliği Fakültelerindeki gönüllü uluslararası lisans öğrencileriyle gerçekleştirilmiştir. Konu ile ilgili literatür taranarak araştırmacılar tarafından bir anket oluşturulmuş, elde edilen veriler SPSS 25 deneme sürümü kullanılarak analiz edilmiştir. Dağılımın durumu ile ilgili yapılan, Kolmogorov Smirnov Testi sonucunda p>0,05 değeri belirlenmiş ve araştırmada parametrik testler olan Bağımsız Gruplarda T Testi, Tek Yönlü ANOVA, Pearson Korelasyonu kullanılmıştır.
Bulgular: Araştırmaya 60 uluslararası öğrenci katılmıştır. Bu öğrencilerin kalite algılarının incelendiği ölçeğin ortalama değeri 3,49±0,44 olarak saptanmıştır. Katılımcılar anavatanlarının Türkiye’ye yakınlık durumlarına göre kategorilendirilerek, kalite algılarına etkisi değerlendirilmiş ancak kategoriler arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunamamıştır (p>0,05). Katılımcıların Türkiye’de ikamet etme sürelerine göre kalite algıları arasındaki ilişki incelenmiş ve istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür (p<0,05).
Sonuç: Sonuç olarak, katılımcıların ülkemizde ikamet etmekte oldukları süre uzadıkça, kalite algılarının düşme eğilimi gösterdiği saptanmıştır.

Kaynakça

  • Becerra D, Androff D, Mesing JT, Castillo J, Cimino A. (2015). Linguistic acculturation and perceptions of quality, access, and discrimination in health care among Latinos in the United States. Social Work in Health Care, 54(2):134-157.
  • Chelliah S, Khan MJ, Krishnan T, Kamarulzaman MEB, Goh NE. (2019). Factors influencing satisfaction and revisit intention among international exchange students in Malaysia. Journal of International Education in Business, 12(1):111-130.
  • Günay B. Türkiye’de Uluslararası Öğrencilerin Sorunları. İstanbul Üniversitesi Avrasya Enstitüsü Yayınları, İstanbul,2014, s.73-117.
  • Hudak NC, Carmack HJ, Smith ED. (2018). Student perceptions of providers’ cultural comptence, attitudes towards providers, and patient satisfaction at a university health center: International and U. S. student differences. Journal of International Student, 8(2): 960-976.
  • Kaptanoğlu A. Sağlık Alanında Hipotezden Teze: Veri Toplama ve Çözümleme Serüveni. Beşir Kitabevi, İstanbul, 2013, s. 177 ve 236.
  • Kethüda Ö. (2017). Uluslararası öğrenci pazarını bölümlendirme: Birleşik Krallık’ta bir araştırma. Yükseköğretim Dergisi, 7(3): 186-196.
  • Moisescu P, Moisescu F. (2016). Globalization of higher education by practice exchange. [Elektronik Dergi]. (http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2016.09.77).
  • Polat C. (2015) How to measure the customer satisfaction among international students? An explorative case study on university students. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(2):41-59.
  • Rahman S, Erdem R, Devebakan N. (2007). Hizmet kalitesinin servqual ölçeği ile değerlendirilmesi: Elazığ’daki hastaneler üzerinde bir çalışma. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(3):37-55.
  • Russell J, Thomson G, Rosenthal D. (2008). International student use of university health and counselling services. The International Journal of Higher Education Research, 56(1):59-75.
  • Tan M, Patır S. (2017). Measurement and evaluation of healtcare service quality application in the Bingol state hospital. Journal of Current Researhes on Health Sector, 7(2):29-40.
  • Tekelioğlu S, Başer H, Örtlek M, Aydınlı C. (2012). Uluslararası öğrencilerin ülke ve üniversite seçiminde etkili faktörler: Vakıf üniversitesi örneği. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, [Elektronik Dergi]. (http://www.sobiad.org/ejournals/dergi_ybd/arsiv/2012_2/serhat_tekelioglu.pdf)
  • Zerenler M, Öğüt A. (2007). Sağlık sektöründe algılanan hizmet kalitesi ve hastane tercih nedenleri: Konya örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18:501-519
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Halk Sağlığı (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Dilara Arslan Saleem

Tutku Ekiz Bu kişi benim

Mehveş Tarım

Yayımlanma Tarihi 30 Ocak 2021
Gönderilme Tarihi 7 Ekim 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Arslan Saleem, D., Ekiz, T., & Tarım, M. (2021). Türkiye’de Eğitim Gören Uluslararası Öğrencilerin Sağlık Hizmeti Kalitesine Yönelik Algılarının Değerlendirilmesi. Journal of Health Sciences and Management, 1(1), 21-34.