Sosyal medya kullanımının tüm dünyada yaygınlaşması ile bu platformların sağlık alanında hastalar ve sağlık çalışanları açısından; sağlıkla ilgili bilgiyi aramak, sağlığın geliştirilmesi ve tanıtım gibi değişik alanlarda kullanımı da giderek yaygınlaşmaktadır. Hastaneler, ağır rekabet ortamında paydaşları ile iletişim kurabilmek için farklı sosyal medya platformlarını birlikte kullanmaktadır. Bu platformlar arasında dünyada 875 milyon kişinin, ABD’de 190 milyon kişinin, Türkiye’de ise 11 milyon kişinin kullandığı LinkedIn bulunmaktadır. Hastanelerin mevcut ve potansiyel paydaşları ile iletişimde ve kurumları hakkında bilgi sunabilecekleri bu platformu nasıl kullandıklarını tespit etmek, bu çalışmanın amacıdır. Bu amaç doğrultusunda en fazla takipçi sayısı olan beş özel hastane grubunun Eylül 2022-2023 tarihleri arasında yapmış oldukları paylaşımlar incelenmiştir. Çalışma da yöntem olarak, nitel araştırma seçilmiştir. Amaç doğrultusunda içerik analizi yöntemi tercih edilmiştir. İçerik analizi yönteminde, niteliksel ve niceliksel olmak üzere iki boyut birlikte kullanılmıştır. Türkiye’deki beş özel hastane grubunun, LinkedIn’ı farklı amaçlar doğrultusunda kullandıkları söylenebilir. X5 hastane grubu hastalıklar konusunda bilgilendirme yaparak ve öneride bulunarak; X3 hastane grubu, sosyal sorumluluk etkinlikleri konusunda paylaşım yaparak; X1 hastane grubu, almış olduğu ödül ve özel günler konusunda paylaşım yaparak; X4 hastane grubu, sponsorluk anlaşmaları konusunda paylaşım yaparak; en az gönderi paylaşan X2 hastane grubu ise gündemdeki gelişmeler ve özel günler ile ilgili paylaşım yaparak stratejik farklılık oluşturmaya çalışmaktadır. Hastane gruplarının stratejik hedeflerine ulaşabilmeleri ve paydaşları ile daha etkin bir iletişim kanalı kurabilmeleri için sosyal medya hesaplarını stratejik bir araç olarak görmeleri ve daha aktif bir şekilde kullanmaları önerilmektedir.
As the use of social media becomes widespread all over the world, the use of these platforms in the field of healthcare for patients and healthcare professionals; Its use in various areas such as searching for health-related information, health promotion and promotion is becoming increasingly widespread. Hospitals use different social media platforms together to communicate with their stakeholders in a fiercely competitive environment. Among these platforms is LinkedIn, which is used by 875 million people in the world, 190 million people in the USA, and 11 million people in Turkey. The aim of this study is to determine how hospitals use this platform to communicate with their current and potential stakeholders and provide information about their institutions. For this purpose, the posts of the five private hospital groups with the highest number of followers between September 2022 and 2023 were examined. Qualitative research was chosen as the method in the study. For this purpose, content analysis method was preferred. In the content analysis method, two dimensions, qualitative and quantitative, were used together. It can be said that five private hospital groups in Turkey use LinkedIn for different purposes. X5 hospital group provides information and suggestions about diseases; X3 hospital group shares about social responsibility activities; X1 hospital group shared about the awards and special days it received; X4 hospital group shared about sponsorship agreements; The X2 hospital group, which posts the least, tries to create a strategic difference by sharing about current developments and special days. It is recommended that hospital groups see their social media accounts as a strategic tool and use them more actively in order to achieve their strategic goals and establish a more effective communication channel with their stakeholders.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 6 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 6 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 1 |