Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Çevrimiçi Rehberli Sanal Turlara Katılan Ziyaretçi Deneyimleri : Airbnb Örneği

Yıl 2022, , 108 - 122, 31.12.2022
https://doi.org/10.51525/johti.1199153

Öz

Bilgi ve iletişim teknolojilerinin hızlı gelişimi turizmde çeşitli fırsatlar ve yenilikler yaratarak bazı alanlarda dönüşümler yaşanmasına sebep olmaktadır. Sanal ortamlarda gerçekleşen P2P turizm faaliyetlerine olan ilgi de bu doğrultuda artmaktadır. Bu yeniliklerden biri olan Airbnb platformundaki "Airbnb çevrimiçi deneyimler" ise platforma ev sahibi olarak kaydolan bireylerin küresel izleyici grubuna çevrimiçi etkileşimli video oturumu hizmeti sunmasına olanak tanımaktadır. Çalışma kapsamında, yeniliklerin yayılması kuramından yola çıkarak çevrimiçi rehberli turizm deneyim hizmetlerine katılmış kişilerin üzerinde deneyimin yarattığı etkileri nasıl değerlendirdiklerini belirlemek amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda, Airbnb platformunda yer alan çevrimiçi sanal tur deneyim hizmetleri arasında en çok katılımın sağlandığı “Panaromik Paris” deneyimine yönelik netnografik bir araştırma yapılmış ve kullanıcı yorumlarından elde edilen veriler içerik analizi tekniği ile incelenmiştir. İçerik analizi ile; kişiselleştirilmiş deneyim, seyahat planlama, memnuniyet, farklı yerler keşfetme ve davranışsal niyetler olmak üzere deneyime yönelik beş tema belirlenmiştir. Çalışmadan elde edilen sonuçlar, çevrimiçi yerel rehberli tur deneyimlerinin; kişiselleştirilmiş hizmet, seyahat planlama imkanı ve farklı bilgiler keşfedebilme sayesinde turist memnuniyetini ve davranışsal niyetleri olumlu yönde etkilediğini ortaya koymaktadır.

Kaynakça

  • Akgül, O. (2021). Deneyimsel pazarlama örneği olarak sanal troya müzesinin müze ziyaret niyetine etkisi. Turist Rehberliği Nitel Araştırmalar Dergisi, 2(2): 92-106.
  • Aksoy, G. & Baş, M. (2021). Destinasyon Pazarlamasında Sanal Tur Kullanımına Yönelik Davranışsal Niyeti Etkileyen Faktörlerin Teknoloji Kabul Modeliyle İncelenmesi. İşletme Araştırmaları Dergisi, 13(4), 2945-2961.
  • Arıca, R. (2019). Seyahat acentalarında turistik ürünlerin kişişelleştirilmesinin bir yolu olarak müşterilerle üretim. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(3), 499-516.
  • Arnould, E. J. & Price, L. L. (1993). River magic: Extraordinary experience and the extended service encounter. Journal of Consumer Research, 20(1), 24–35.
  • Berger, J.I. (2005). Perceived consequences of adopting the internet into adult literacy and basic education classrooms. Adult Basic Education, 15(2), 103-121.
  • Buhalis, D. & Law, R. (2008). Progress in information technology and tourism management: 20 years on and 10 years after the Internet-The state of eTourism research. Tourism Management, 29(4), 609-623.
  • Canestrino, R.; Bonfanti, A. & Magliocca, P. (2018). Value co-creation in the hospitality industry:learning from the vascitour experience. Italian Journal of Management. 36(107): 23-47.
  • Cankül, D. & Hilmi, A. R. (2018). Seyahat bloglarında yer alan destinasyon rehberlerinde yeme-içme önerileri: turistler gerçekten etkileniyor mu?. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(2), 65-82.
  • Cheong, R. (1995). The virtual threat to travel and tourism. Tourism Management, 16(6): 417-422.
  • Chiao, H. M., Chen, Y. L. & Huang, W. H. (2018). Examining the usability of an online virtual tour-guiding platform for cultural tourism education. Journal of Hospitality, Leisure, Sport & Tourism Education, 23, 29-38.
  • Cho, Y. ,Wang, Y. & Fesenmaier, D. R. (2002). Searching for experiences, Journal of Travel & Tourism Marketing, 12(4), 1-17.
  • Creswell, J. (2009). Research design: Qualitative, quantitative and mixed methods approaches. London: Sage
  • Cruz, B. P. A. (2012). The netnography in the consumers’ boycott studies: The Brazilian company Arezzo case. Revista de Administração do Gestor, 4(2), 65-87.
  • Çelik, Z. & Aydın, İ. (2021). Turizm sektöründe mobil pazarlama. (Ed.) Osman Özdemir, Turizm Pazarlamasında Dijital Dönüşüm. Gazi Kitabevi, Ankara, ss.105-118.
  • Dinçer, M. A. M. & Özdemir, Y. (2013). Kurumsal sosyal sorumluluk uygulamaları ve eşbiçimlilik:On büyük Türk holdingi üzerine vaka çalışması. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(2), 31-66.
  • Disztinger, P., Schlögl, S. & Groth, A. (2017). Technology acceptance of virtual reality for travel planning. In Information and communication technologies in tourism 2017 (pp. 255-268). Springer, Cham.
  • Durna, E. C. (2021). Sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik teknolojilerinin turist tatmini üzerine etkileri: Çanakkale tarihi yarımada örneği. YükseK Lisans Tezi, Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, Sakarya.
  • Durmaz, C., Bulut, Y. & Tankuş, E. (2018). Sanal gerçekliğin turizme entegrasyonu: Samsun’daki 5 yıldızlı otellerde uygulama. Turkish Journal of Marketing, 3(1): 32-49.
  • Ekici, S. G., Yolcu, T., Özkaynar, K., Sütütemiz, N. & Altunışık, R. (2017). Sanal gerçeklik uygulamalarının destinasyon pazarlamasında kullanılmasına yönelik kavramsal bir çalışma. Uluslararası Politik, Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Kongresi, Ankara.
  • Ertürk, C. & Ekici, N. (2022). Turizmde artırılmış gerçeklik uygulamalarının destinasyon ziyaret etme niyeti ve destinasyonlari önerme istekliliğine etkisi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 33, 68-80.
  • Ertürk, C. (2020). Turizm sektöründeki Artırılmış Gerçeklik (AG) uygulamalarının bireylerin destinasyon ziyaret etme niyetlerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, Karaman.
  • Forno, F. & Garibaldi, R. (2015). Sharing economy in travel and tourism: The case of home-swapping in Italy. Journal of Quality Assurance in Hospitality & Tourism, 16(2), 202-220.
  • Gökçe, O. (2006). İçerik analizi - Kuramsal ve pratik bilgiler. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Gülmez, M., Kavacık, S. Z., Kaçmaz, Y. Y. & Özyurt, P. M. (2014). Turistlerin turizme yönelik internet kullanım alışkanlıkları üzerine bir araştırma. Turar Turizm ve Araştırma Dergisi, 3(1), 4-18.
  • Haugstvedt, A. C. & Krogstie, J. (2012, November). Mobile augmented reality for cultural heritage: A technology acceptance study. In 2012 IEEE international symposium on mixed and augmented reality, ISMAR, 247-255.
  • Hjalager, A. M. (2010). A review of innovation research in tourism. Tourism Management, 31(1), 1–12.
  • Hobson, J. S. P. & Williams, A. P. (1995). Virtual reality: A new horizon for the tourism industry. Journal of Vacation Marketing, 1(2): 125–136.
  • Huang, C. D., Goo, J., Nam, K. & Yoo, C. W. (2017). Smart tourism technologies in travel planning: The role of exploration and exploitation. Information & Management, 54(6), 757-770.
  • Jung, T., Dieck, M. C., Lee, H. & Chung, N. (2016). Effects of virtual reality and augmented reality on visitor experiences in museum. In Information and communication technologies in tourism. Springer, Cham.
  • Kastenholz, E. Carneiro, M. Eusébio, C. & Figueiredo, E. (2013). Host–guest relationships in rural tourism: evidence from two Portuguese villages. Anatolia, 24(3), 367–380.
  • Krippendorff, K. (2004). Content analysis : An introduction to its methodology. Second Edition, London: Sage Publications.
  • Kozinets, R. V. (1998). On netnography: Initial reflections on consumer research investigations of cyberculture. ACR North American Advances, (25), 366-371.
  • Kozinets, R. V. (2006). Netnography. In R. W. Belk (Ed.), Handbook of qualitative research methods in marketing, 129-142.
  • Kurt, S. & Ünlüönen, K . (2017). Paylaşım ekonomisi kapsamında turizm sisteminin değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi, (1): 1-21.
  • Lacka, E. (2018). Assessing the impact of full-fledged location-based augmented reality games on tourism destination visits. Current Issues in Tourism, 1-13.
  • Lan, F., Huang, Q., Zeng, L., Guan, X., Xing, D. & Cheng, Z. (2021). Tourism experience and construction of personalized smart tourism program under tourist psychology. Frontiers in Psychology, 12, 29-39.
  • Loureiro, S. M. C., Guerreiro, J., Eloy, S., Langaro, D. & Panchapakesan, P. (2019). Understanding the use of virtual reality in marketing: A text mining-based review. Journal of Business Research, 100, 514-530.
  • Ma J.X., Buhalis D. & Song H. (2003), “ICTs and ınternet adoption in China’s tourism ındustry”, International Journal of Information Management, 23, 451-467.
  • Marasco, A., Buonincontri, P., van Niekerk, M., Orlowski, M. & Okumus, F. (2018). Exploring the role of next-generation virtual technologies in destination marketing. Journal of Destination Marketing & Management, 9, 138-148.
  • Mehrara, M. (2020). Zooming towards human connection. https://medium.com/airbnb-engineering/zooming-towards-human-connection-66bb6e45161c Erişim Tarihi: 03. 09. 2022.
  • Merriam, S. B. (2009). Qualitative research: A guide to design and implementation: Revised and expanded from qualitative research and case study applications in education. San Franscisco, USA: Jossey-Bass
  • Molz, J. G. (2012). Travel connections: Tourism, technology, and togetherness in a mobile world. Annals of Tourism Research, 40, 434–448.
  • Moral-Cuadra, S., Solano-Sánchez, M. Á., López-Guzmán, T. & Menor-Campos, A. (2021). Peer-to-Peer Tourism: Tourists’ profile estimation through artificial neural networks. Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research, 16(4), 1120-1135.
  • Morgan, M. & Xu, F. (2013). Student travel experiences: Memories and dreams. Journal of Hospitality Marketing & Management, 18(2), 216–236.
  • Najafi, L. (2020). Airbnb Online Experiences lets you go on virtual travel or tours. https://www.nbcnews.com/select/shopping/airbnb-online-experiences-shopping-guide-ncna1225891
  • Nielsen, N. C. & Liburd, J. J. (2008). Geographical information and landscape history in tourism communication in the age of Web 2.0. The case of the Salt River Bay National Park in St. Croix of the US Virgin Islands. Journal of Travel & Tourism Marketing, 25(3-4), 282-298.
  • No, E. & Kim, J. K. (2015). Comparing the attributes of online tourism information sources. Computers in human behavior, 50, 564-575.
  • Özbölük, T. & Dursun, Y. (2017). Online brand communities as heterogeneous gatherings: a netnographic exploration of Apple users. Journal of Product & Brand Management, 26(4), 375–385.
  • Park, S. (2004). Factors that affect ınformation technology adoption by teachers. Doktora Tezi, Faculty of The Graduate Collage, University of Nebraska, Nebraska.
  • Piscicelli, L., Cooper, T. & Fisher, T. (2015). The role of values in collaborative consumption: insights from a product-service system for lending and borrowing in the UK. Journal of Cleaner Production, 97, 21-29.
  • Prabowo, R. R. (2022). The implementation of 4C in guided virtual tour: Case study Jakarta good guide. Media Wisata, 20(2), 315-331.
  • Reisinger, Y. & Steiner, C. (2006). Reconceptualising interpretation: The role of tour guides in authentic tourism. Current issues in tourism, 9(6), 481-498.
  • Rosman, R. & Stuhura, K. (2013). The implications of social media on customer relationship management and the hospitality industry. Journal of Management Policy and Practice, 14(3), 18–24.
  • Sahin, I. (2006). Detailed review of Rogers' diffusion of innovations theory and educational technology-related studies based on Rogers' theory. Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET, 5(2), 14-23.
  • Sarıışık, M. & Akova, O. (2006). Seyahat acentalarında internetin rolü ve önemi üzerine bir araştırma. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(2), 128-148.
  • Serçek, G. Ö. & Serçek, S. (2016). Otel misafirperverliği algısının müşteri memnuniyeti üzerine etkisi: yabancı turistler üzerine bir araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi, 8(4), 140-161.
  • Taşkıran, Ö. & Kızılırmak, İ. (2019). Deneyimsel pazarlama kapsamında sanal turların müze ziyaretlerine etkisi: Panorama 1453 örneği. Uygulamalı Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 1-19.
  • Tiwari, A. V., Bajpai, N., Singh, D. & Vyas, V. (2021). Antecedents of hedonism affecting memorable tourism experience (MTE) leading to revisit intention in tourists. International Journal of Tourism Cities,8(3), 588-597.
  • Tussyadiah, I. P. & Zach, F. (2016). Identifying Salient Attributes Of Peer-To-Peer Accommodation Experience. Journal of Travel & Tourism Marketing, 1–17.
  • Ülker Demirel, E. (2020). Yabancı turistlerin unutulmaz turizm deneyimleri üzerine netnografik bir inceleme: Gelibolu Yarımadası örneği. Trakya Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. E-Dergi, 9(1):67-90.
  • Van der Heijden, H. (2004). User acceptance of hedonic information systems. MIS quarterly, 695-704.
  • Wang, Y., Stash, N., Sambeek, R., Schuurmans, Y., Aroyo, L., Schreiber, G. & Gorgels, P. (2009). Cultivating personalized museum tours online and on-site. Interdisciplinary science reviews, 34(2-3), 139-153.
  • Wen, H. & Leung, X. Y. (2021). Virtual wine tours and wine tasting: The influence of offline and online embodiment integration on wine purchase decisions. Tourism Management, 83, 104250.
  • Yılmaz, B. (2021). İletişim teknolojilerinin iş-yaşam dengesine etkisi: seyahat acentası örneği. Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, Sakarya.
  • Yovcheva, Z., Buhalis, D. & Gatzidis, C. (2013). Engineering Augmented Tourism Experiences. In: Cantoni, L., Xiang, Z. (eds) Information and Communication Technologies in Tourism 2013. Springer, Berlin, Heidelberg.
  • Zhang, J. & Qiu, H. (2022). Window to the Destination: Tourists’ Local Experience via “Online Experiences” on Airbnb Amid the Pandemic. In: Stienmetz, J.L., Ferrer-Rosell, B., Massimo, D. (eds) Information and Communication Technologies in Tourism 2022. ENTER 2022. Springer, Cham.
  • Zhou, M., Chen, D. & Yi, T. (2018, June). The research on construction of college student online tour guide platform base on wisdom tourism. Chinese Control And Decision Conference (CCDC) (pp. 3051-3054). IEEE.
  • Zhu, J. & Cheng, M. (2021). The rise of a new form of virtual tour: Airbnb peer-to-peer online experience. Current Issues in Tourism, 1-6.

Visitor Experiences Attending Online Guided Virtual Tours: The Case of Airbnb

Yıl 2022, , 108 - 122, 31.12.2022
https://doi.org/10.51525/johti.1199153

Öz

The rapid development of information and communication technologies creates various opportunities and innovations in tourism, causing transformations in some areas. The interest in P2P tourism activities taking place in virtual environments is also increasing in this direction. One of these innovations, "Airbnb online experiences" on the Airbnb platform, allows individuals who register on the platform as hosts to offer online interactive video session services to a global audience. Within the scope of the study, it is aimed to determine how people who participated in online guided tourism experience services, based on the theory of diffusion of innovations, evaluate the effects of the experience on them. In this direction, a netnographic research was conducted on the "Panoramic Paris" experience, which has the most participation among the online virtual tour experience services on the Airbnb platform, and the data obtained from the user comments were analyzed by content analysis technique. With content analysis; Five themes were identified for the experience: personalized experience, travel planning, satisfaction, exploring different places, and behavioral intentions. Results from the study suggest that online local guided tour experiences; It reveals that it positively affects tourist satisfaction and behavioral intentions thanks to personalized service, travel planning opportunity and being able to discover different information.

Kaynakça

  • Akgül, O. (2021). Deneyimsel pazarlama örneği olarak sanal troya müzesinin müze ziyaret niyetine etkisi. Turist Rehberliği Nitel Araştırmalar Dergisi, 2(2): 92-106.
  • Aksoy, G. & Baş, M. (2021). Destinasyon Pazarlamasında Sanal Tur Kullanımına Yönelik Davranışsal Niyeti Etkileyen Faktörlerin Teknoloji Kabul Modeliyle İncelenmesi. İşletme Araştırmaları Dergisi, 13(4), 2945-2961.
  • Arıca, R. (2019). Seyahat acentalarında turistik ürünlerin kişişelleştirilmesinin bir yolu olarak müşterilerle üretim. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(3), 499-516.
  • Arnould, E. J. & Price, L. L. (1993). River magic: Extraordinary experience and the extended service encounter. Journal of Consumer Research, 20(1), 24–35.
  • Berger, J.I. (2005). Perceived consequences of adopting the internet into adult literacy and basic education classrooms. Adult Basic Education, 15(2), 103-121.
  • Buhalis, D. & Law, R. (2008). Progress in information technology and tourism management: 20 years on and 10 years after the Internet-The state of eTourism research. Tourism Management, 29(4), 609-623.
  • Canestrino, R.; Bonfanti, A. & Magliocca, P. (2018). Value co-creation in the hospitality industry:learning from the vascitour experience. Italian Journal of Management. 36(107): 23-47.
  • Cankül, D. & Hilmi, A. R. (2018). Seyahat bloglarında yer alan destinasyon rehberlerinde yeme-içme önerileri: turistler gerçekten etkileniyor mu?. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(2), 65-82.
  • Cheong, R. (1995). The virtual threat to travel and tourism. Tourism Management, 16(6): 417-422.
  • Chiao, H. M., Chen, Y. L. & Huang, W. H. (2018). Examining the usability of an online virtual tour-guiding platform for cultural tourism education. Journal of Hospitality, Leisure, Sport & Tourism Education, 23, 29-38.
  • Cho, Y. ,Wang, Y. & Fesenmaier, D. R. (2002). Searching for experiences, Journal of Travel & Tourism Marketing, 12(4), 1-17.
  • Creswell, J. (2009). Research design: Qualitative, quantitative and mixed methods approaches. London: Sage
  • Cruz, B. P. A. (2012). The netnography in the consumers’ boycott studies: The Brazilian company Arezzo case. Revista de Administração do Gestor, 4(2), 65-87.
  • Çelik, Z. & Aydın, İ. (2021). Turizm sektöründe mobil pazarlama. (Ed.) Osman Özdemir, Turizm Pazarlamasında Dijital Dönüşüm. Gazi Kitabevi, Ankara, ss.105-118.
  • Dinçer, M. A. M. & Özdemir, Y. (2013). Kurumsal sosyal sorumluluk uygulamaları ve eşbiçimlilik:On büyük Türk holdingi üzerine vaka çalışması. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(2), 31-66.
  • Disztinger, P., Schlögl, S. & Groth, A. (2017). Technology acceptance of virtual reality for travel planning. In Information and communication technologies in tourism 2017 (pp. 255-268). Springer, Cham.
  • Durna, E. C. (2021). Sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik teknolojilerinin turist tatmini üzerine etkileri: Çanakkale tarihi yarımada örneği. YükseK Lisans Tezi, Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, Sakarya.
  • Durmaz, C., Bulut, Y. & Tankuş, E. (2018). Sanal gerçekliğin turizme entegrasyonu: Samsun’daki 5 yıldızlı otellerde uygulama. Turkish Journal of Marketing, 3(1): 32-49.
  • Ekici, S. G., Yolcu, T., Özkaynar, K., Sütütemiz, N. & Altunışık, R. (2017). Sanal gerçeklik uygulamalarının destinasyon pazarlamasında kullanılmasına yönelik kavramsal bir çalışma. Uluslararası Politik, Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Kongresi, Ankara.
  • Ertürk, C. & Ekici, N. (2022). Turizmde artırılmış gerçeklik uygulamalarının destinasyon ziyaret etme niyeti ve destinasyonlari önerme istekliliğine etkisi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 33, 68-80.
  • Ertürk, C. (2020). Turizm sektöründeki Artırılmış Gerçeklik (AG) uygulamalarının bireylerin destinasyon ziyaret etme niyetlerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, Karaman.
  • Forno, F. & Garibaldi, R. (2015). Sharing economy in travel and tourism: The case of home-swapping in Italy. Journal of Quality Assurance in Hospitality & Tourism, 16(2), 202-220.
  • Gökçe, O. (2006). İçerik analizi - Kuramsal ve pratik bilgiler. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Gülmez, M., Kavacık, S. Z., Kaçmaz, Y. Y. & Özyurt, P. M. (2014). Turistlerin turizme yönelik internet kullanım alışkanlıkları üzerine bir araştırma. Turar Turizm ve Araştırma Dergisi, 3(1), 4-18.
  • Haugstvedt, A. C. & Krogstie, J. (2012, November). Mobile augmented reality for cultural heritage: A technology acceptance study. In 2012 IEEE international symposium on mixed and augmented reality, ISMAR, 247-255.
  • Hjalager, A. M. (2010). A review of innovation research in tourism. Tourism Management, 31(1), 1–12.
  • Hobson, J. S. P. & Williams, A. P. (1995). Virtual reality: A new horizon for the tourism industry. Journal of Vacation Marketing, 1(2): 125–136.
  • Huang, C. D., Goo, J., Nam, K. & Yoo, C. W. (2017). Smart tourism technologies in travel planning: The role of exploration and exploitation. Information & Management, 54(6), 757-770.
  • Jung, T., Dieck, M. C., Lee, H. & Chung, N. (2016). Effects of virtual reality and augmented reality on visitor experiences in museum. In Information and communication technologies in tourism. Springer, Cham.
  • Kastenholz, E. Carneiro, M. Eusébio, C. & Figueiredo, E. (2013). Host–guest relationships in rural tourism: evidence from two Portuguese villages. Anatolia, 24(3), 367–380.
  • Krippendorff, K. (2004). Content analysis : An introduction to its methodology. Second Edition, London: Sage Publications.
  • Kozinets, R. V. (1998). On netnography: Initial reflections on consumer research investigations of cyberculture. ACR North American Advances, (25), 366-371.
  • Kozinets, R. V. (2006). Netnography. In R. W. Belk (Ed.), Handbook of qualitative research methods in marketing, 129-142.
  • Kurt, S. & Ünlüönen, K . (2017). Paylaşım ekonomisi kapsamında turizm sisteminin değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi, (1): 1-21.
  • Lacka, E. (2018). Assessing the impact of full-fledged location-based augmented reality games on tourism destination visits. Current Issues in Tourism, 1-13.
  • Lan, F., Huang, Q., Zeng, L., Guan, X., Xing, D. & Cheng, Z. (2021). Tourism experience and construction of personalized smart tourism program under tourist psychology. Frontiers in Psychology, 12, 29-39.
  • Loureiro, S. M. C., Guerreiro, J., Eloy, S., Langaro, D. & Panchapakesan, P. (2019). Understanding the use of virtual reality in marketing: A text mining-based review. Journal of Business Research, 100, 514-530.
  • Ma J.X., Buhalis D. & Song H. (2003), “ICTs and ınternet adoption in China’s tourism ındustry”, International Journal of Information Management, 23, 451-467.
  • Marasco, A., Buonincontri, P., van Niekerk, M., Orlowski, M. & Okumus, F. (2018). Exploring the role of next-generation virtual technologies in destination marketing. Journal of Destination Marketing & Management, 9, 138-148.
  • Mehrara, M. (2020). Zooming towards human connection. https://medium.com/airbnb-engineering/zooming-towards-human-connection-66bb6e45161c Erişim Tarihi: 03. 09. 2022.
  • Merriam, S. B. (2009). Qualitative research: A guide to design and implementation: Revised and expanded from qualitative research and case study applications in education. San Franscisco, USA: Jossey-Bass
  • Molz, J. G. (2012). Travel connections: Tourism, technology, and togetherness in a mobile world. Annals of Tourism Research, 40, 434–448.
  • Moral-Cuadra, S., Solano-Sánchez, M. Á., López-Guzmán, T. & Menor-Campos, A. (2021). Peer-to-Peer Tourism: Tourists’ profile estimation through artificial neural networks. Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research, 16(4), 1120-1135.
  • Morgan, M. & Xu, F. (2013). Student travel experiences: Memories and dreams. Journal of Hospitality Marketing & Management, 18(2), 216–236.
  • Najafi, L. (2020). Airbnb Online Experiences lets you go on virtual travel or tours. https://www.nbcnews.com/select/shopping/airbnb-online-experiences-shopping-guide-ncna1225891
  • Nielsen, N. C. & Liburd, J. J. (2008). Geographical information and landscape history in tourism communication in the age of Web 2.0. The case of the Salt River Bay National Park in St. Croix of the US Virgin Islands. Journal of Travel & Tourism Marketing, 25(3-4), 282-298.
  • No, E. & Kim, J. K. (2015). Comparing the attributes of online tourism information sources. Computers in human behavior, 50, 564-575.
  • Özbölük, T. & Dursun, Y. (2017). Online brand communities as heterogeneous gatherings: a netnographic exploration of Apple users. Journal of Product & Brand Management, 26(4), 375–385.
  • Park, S. (2004). Factors that affect ınformation technology adoption by teachers. Doktora Tezi, Faculty of The Graduate Collage, University of Nebraska, Nebraska.
  • Piscicelli, L., Cooper, T. & Fisher, T. (2015). The role of values in collaborative consumption: insights from a product-service system for lending and borrowing in the UK. Journal of Cleaner Production, 97, 21-29.
  • Prabowo, R. R. (2022). The implementation of 4C in guided virtual tour: Case study Jakarta good guide. Media Wisata, 20(2), 315-331.
  • Reisinger, Y. & Steiner, C. (2006). Reconceptualising interpretation: The role of tour guides in authentic tourism. Current issues in tourism, 9(6), 481-498.
  • Rosman, R. & Stuhura, K. (2013). The implications of social media on customer relationship management and the hospitality industry. Journal of Management Policy and Practice, 14(3), 18–24.
  • Sahin, I. (2006). Detailed review of Rogers' diffusion of innovations theory and educational technology-related studies based on Rogers' theory. Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET, 5(2), 14-23.
  • Sarıışık, M. & Akova, O. (2006). Seyahat acentalarında internetin rolü ve önemi üzerine bir araştırma. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(2), 128-148.
  • Serçek, G. Ö. & Serçek, S. (2016). Otel misafirperverliği algısının müşteri memnuniyeti üzerine etkisi: yabancı turistler üzerine bir araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi, 8(4), 140-161.
  • Taşkıran, Ö. & Kızılırmak, İ. (2019). Deneyimsel pazarlama kapsamında sanal turların müze ziyaretlerine etkisi: Panorama 1453 örneği. Uygulamalı Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 1-19.
  • Tiwari, A. V., Bajpai, N., Singh, D. & Vyas, V. (2021). Antecedents of hedonism affecting memorable tourism experience (MTE) leading to revisit intention in tourists. International Journal of Tourism Cities,8(3), 588-597.
  • Tussyadiah, I. P. & Zach, F. (2016). Identifying Salient Attributes Of Peer-To-Peer Accommodation Experience. Journal of Travel & Tourism Marketing, 1–17.
  • Ülker Demirel, E. (2020). Yabancı turistlerin unutulmaz turizm deneyimleri üzerine netnografik bir inceleme: Gelibolu Yarımadası örneği. Trakya Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. E-Dergi, 9(1):67-90.
  • Van der Heijden, H. (2004). User acceptance of hedonic information systems. MIS quarterly, 695-704.
  • Wang, Y., Stash, N., Sambeek, R., Schuurmans, Y., Aroyo, L., Schreiber, G. & Gorgels, P. (2009). Cultivating personalized museum tours online and on-site. Interdisciplinary science reviews, 34(2-3), 139-153.
  • Wen, H. & Leung, X. Y. (2021). Virtual wine tours and wine tasting: The influence of offline and online embodiment integration on wine purchase decisions. Tourism Management, 83, 104250.
  • Yılmaz, B. (2021). İletişim teknolojilerinin iş-yaşam dengesine etkisi: seyahat acentası örneği. Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, Sakarya.
  • Yovcheva, Z., Buhalis, D. & Gatzidis, C. (2013). Engineering Augmented Tourism Experiences. In: Cantoni, L., Xiang, Z. (eds) Information and Communication Technologies in Tourism 2013. Springer, Berlin, Heidelberg.
  • Zhang, J. & Qiu, H. (2022). Window to the Destination: Tourists’ Local Experience via “Online Experiences” on Airbnb Amid the Pandemic. In: Stienmetz, J.L., Ferrer-Rosell, B., Massimo, D. (eds) Information and Communication Technologies in Tourism 2022. ENTER 2022. Springer, Cham.
  • Zhou, M., Chen, D. & Yi, T. (2018, June). The research on construction of college student online tour guide platform base on wisdom tourism. Chinese Control And Decision Conference (CCDC) (pp. 3051-3054). IEEE.
  • Zhu, J. & Cheng, M. (2021). The rise of a new form of virtual tour: Airbnb peer-to-peer online experience. Current Issues in Tourism, 1-6.
Toplam 68 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Selda Uca 0000-0002-9308-9184

Selda Karahan 0000-0001-7589-5732

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 3 Kasım 2022
Kabul Tarihi 29 Kasım 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Uca, S., & Karahan, S. (2022). Çevrimiçi Rehberli Sanal Turlara Katılan Ziyaretçi Deneyimleri : Airbnb Örneği. Journal of Hospitality and Tourism Issues, 4(2), 108-122. https://doi.org/10.51525/johti.1199153