Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

An Evaluation on the Problems of Promotion in Turkish Tourism

Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 1, 58 - 65, 24.12.2019

Öz


Kaynakça

  • Akkılıç, M. E. ve Günalan, M. (2007). Edremit Körfezi’nde Turizm Problemleri Üzerine Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi Karaman İİBF Degisi, 12 (9), 121-127.
  • Arslan, A. (2007). Türkiye’nin Tanıtım Harcamalarının Dış Turizm Talebine Etkileri. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Arslan, A. (2014). Türkiye’nin Dış Turistik Tanıtımının Turizm Talebine Etkisi: 2001-2012 Dönemi. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(1), 181-192.
  • Atar, A. ve Konaklıoğlu, E. (2017). “Türkiye’yi Ziyaret Eden Yabancı Turistlerin Destinasyon Algısını Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma”. Kültür ve Turizm Bakanlığı 3. Turizm Şurası Tebliğler Kitabı. 1-3 Kasım 2017, Ankara, 226-244.
  • Avcıkurt, C. (2005). Turizmde Tanıtma ve Satış Geliştirme. İstanbul: Değişim Yayınları.
  • Bilgin, M. (2008). Çorum İli Turizm Sorunları ve Çözüm Önerileri. Karadeniz Araştırmaları, 18, 143-155.
  • Bonham, C. Ve Mak, J. (1996). Private Versus Public Fnancing of State Destination Promotion. Journal of Travel Research, 35(2), 3-10.
  • Çetinel, F. G. (2001). Turizmde Tanıtım ve Reklam Faaliyetlerinin Önemi. Anatolia Turizm ve Kültür Sanat Dergisi, 12(2), 151-161.
  • Dinçer İstanbullu, F., Kızılırmak, İ. (1998). Turizmin Çeşitlendirilmesi Kapsamında Doğu Karadeniz Bölgesinin Sorunları ve Çözüm Önerileri. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 206-235.
  • Duman, T., Yağcı, M. G. (2004). Mersin’de Turizmi Geliştirmek İçin Ne Yapmalı? Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 15(1), 9-20.
  • Emir, O. ve Yılmaz, G. (2010). Bir Destinasyon Olarak İzmir’de Turizm Sorunları ve Çözüm Önerileri: Otel Yöneticileri Tarafından Bir Değerlendirme. 11. Ulusal Turizm Kongresi, 2-5 Aralık 2010, Kuşadası.
  • Göymen, K. (2000). Tourism and Governace in Turkey. Annals of Tourism Research, 27(4), 1025-1048.
  • Güzel, F. Ö. (2009). Turizm Açısından Ülke İmajının Önemi ve Türkiye İmajı Üzerinde Kavramsal Bir Çalışma. Ticaret ve Turizm Eğitimi Fakültesi Dergisi, 2, 143-159.
  • Hacıoğlu, N. (1992). Dış Tanıtım ve Örgütleme modeli Turizm Yıllığı. Ankara: Kalkınma Bankası Yayınları.
  • İçöz ,Ö. (1991). Turizm Sektöründe Tanıtma ve Pazarlama Stratejileri. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(2), 35-39.
  • İnanır, A. (2018). Destinasyon Yönetimi Kapsamında Paydaşlar Arası İlişkiler Üzerine Bir Araştırma: Göller Yöresi Örneği. (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • İnanır, A. (2019). Turistik Destinasyon Yönetiminde Paydaşlar Arası İlişkiler: Göller Yöresi Örneği. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(3), 517-541.
  • Kim, H. ve Richardson, S. L. (2003). Motion Picture Impacts On Destination Images. Annals of Tourism Research, 30(1), 216-237.
  • Kozak, N. ve Kozak, M. A. ve Kozak, M. (2017). Genel Turizm İlkeler-Kavramlar. Detay yayıncılık: Ankara.
  • Seçilmiş, C. (2011). Ziyaretçilerin Gözüyle Eskişehir Turizminin Gelişimini Etkileyen Sorunlar. İşletme Araştırmaları Dergisi, 3(3), 37-57.
  • Şahbaz, R. P. (2000). Türkiye’nin Tanıtım Harcamalarının Dış Turizm Talebine Etkileri. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(3), 121-150.
  • Şahbaz, R. P. ve Keskin, E. (2012). Tanıtım Faaliyetlerinin Turistik Bölge Seçimine Etkisi: Kapadokya Bölgesini Ziyaret Eden Japon Turistlere Yönelik Bir Araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi, 4(3), 97-117.
  • Tunç, A. (2003). Dünyadaki Türkiye İmajının Turizm Sektörüne Etkisi ve Bir Uygulama. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 1-14.
  • Tunçsiper, B., İlban, M. O. (2005). Otel İşletmelerinin Pazarlama ve Finansman Sorunları Ara Kesitini Belirlemeye Yönelik Balıkesir İlinde Bir Alan Araştırması. Balıkesir 2005 Sempozyumu, 17-20 Kasım, Balıkesir.
  • Türksoy, A. (2007). Konaklama İşletmelerinde Mali Başarısızlığa Yol Açan Etmenler. Ege Akademik Bakış, 7(1), 99-115.
  • World Tourism Organization. (1996). Towards New Forms of Puplic-Private Sector Partnership. World Tourism Organization: Madrid.
  • Yılmaz, E. ve Ön Esen, F. (2015). Turizmin Gelişmesinde Etki Eden Sorunlar ve Destinasyon Sadakati İlişkisi: Yerli Turistler Üzerine Ayvalık’ta Bir Araştırma. 16. Ulusal Turizm Kongresi Bildiriler Kitabı, 12-15 Kasım 2015, Çanakkale.
  • Yılmaz, Y., Yılmaz, Y., Tarcan İçigen, E., Ekin, Y. ve Demirel Utku, B. (2009). “Destination Image: A Comparative Study on Pre and Post Trip Image Variations”. Journal of Hospitality Marketing & Management, 18: 461-479.

Türk Turizminde Tanıtım Sorunları Üzerine Bir Değerlendirme

Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 1, 58 - 65, 24.12.2019

Öz

Türkiye turizm kaynakları
bakımından oldukça fazla kaynağa sahip olmasına rağmen arzu edilen turist
sayısına ve gelirine ulaşamamış olmasının temel nedeni uluslararası turizm
pazarına yeterince açılamamış olmasıdır. Türk turizminin uluslararası turizm
pazarında istenen yerde olamamasının önünde ciddi manada sorunların olduğu
görülmektedir. Bu araştırma Türk turizminin önündeki önemli bir engel olan
tanıtım sorunları üzerine teorik bir inceleme gerçekleştirme amacıyla ortaya
konulmuştur. Bu doğrultuda ilgili literatür incelendiğinde Türk turizminin
tanıtım sorunlarının ortaya çıkmasında en önemli unsurların;
net bir tanıtım politikalarının
ortaya konulamaması, finansal kaynakların yeterli olmaması, özerk bir turizm
yönetim yapısının olmayışı ve imaj gibi sorunların
olması olduğu tespit
edilmiştir. Sonuç olarak bu durum turist sayısını, turizmden elde edilen
geliri, ortalama turist harcamalarını olumsuz etkileyebilmektedir.

Kaynakça

  • Akkılıç, M. E. ve Günalan, M. (2007). Edremit Körfezi’nde Turizm Problemleri Üzerine Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi Karaman İİBF Degisi, 12 (9), 121-127.
  • Arslan, A. (2007). Türkiye’nin Tanıtım Harcamalarının Dış Turizm Talebine Etkileri. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Arslan, A. (2014). Türkiye’nin Dış Turistik Tanıtımının Turizm Talebine Etkisi: 2001-2012 Dönemi. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(1), 181-192.
  • Atar, A. ve Konaklıoğlu, E. (2017). “Türkiye’yi Ziyaret Eden Yabancı Turistlerin Destinasyon Algısını Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma”. Kültür ve Turizm Bakanlığı 3. Turizm Şurası Tebliğler Kitabı. 1-3 Kasım 2017, Ankara, 226-244.
  • Avcıkurt, C. (2005). Turizmde Tanıtma ve Satış Geliştirme. İstanbul: Değişim Yayınları.
  • Bilgin, M. (2008). Çorum İli Turizm Sorunları ve Çözüm Önerileri. Karadeniz Araştırmaları, 18, 143-155.
  • Bonham, C. Ve Mak, J. (1996). Private Versus Public Fnancing of State Destination Promotion. Journal of Travel Research, 35(2), 3-10.
  • Çetinel, F. G. (2001). Turizmde Tanıtım ve Reklam Faaliyetlerinin Önemi. Anatolia Turizm ve Kültür Sanat Dergisi, 12(2), 151-161.
  • Dinçer İstanbullu, F., Kızılırmak, İ. (1998). Turizmin Çeşitlendirilmesi Kapsamında Doğu Karadeniz Bölgesinin Sorunları ve Çözüm Önerileri. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 206-235.
  • Duman, T., Yağcı, M. G. (2004). Mersin’de Turizmi Geliştirmek İçin Ne Yapmalı? Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 15(1), 9-20.
  • Emir, O. ve Yılmaz, G. (2010). Bir Destinasyon Olarak İzmir’de Turizm Sorunları ve Çözüm Önerileri: Otel Yöneticileri Tarafından Bir Değerlendirme. 11. Ulusal Turizm Kongresi, 2-5 Aralık 2010, Kuşadası.
  • Göymen, K. (2000). Tourism and Governace in Turkey. Annals of Tourism Research, 27(4), 1025-1048.
  • Güzel, F. Ö. (2009). Turizm Açısından Ülke İmajının Önemi ve Türkiye İmajı Üzerinde Kavramsal Bir Çalışma. Ticaret ve Turizm Eğitimi Fakültesi Dergisi, 2, 143-159.
  • Hacıoğlu, N. (1992). Dış Tanıtım ve Örgütleme modeli Turizm Yıllığı. Ankara: Kalkınma Bankası Yayınları.
  • İçöz ,Ö. (1991). Turizm Sektöründe Tanıtma ve Pazarlama Stratejileri. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(2), 35-39.
  • İnanır, A. (2018). Destinasyon Yönetimi Kapsamında Paydaşlar Arası İlişkiler Üzerine Bir Araştırma: Göller Yöresi Örneği. (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • İnanır, A. (2019). Turistik Destinasyon Yönetiminde Paydaşlar Arası İlişkiler: Göller Yöresi Örneği. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(3), 517-541.
  • Kim, H. ve Richardson, S. L. (2003). Motion Picture Impacts On Destination Images. Annals of Tourism Research, 30(1), 216-237.
  • Kozak, N. ve Kozak, M. A. ve Kozak, M. (2017). Genel Turizm İlkeler-Kavramlar. Detay yayıncılık: Ankara.
  • Seçilmiş, C. (2011). Ziyaretçilerin Gözüyle Eskişehir Turizminin Gelişimini Etkileyen Sorunlar. İşletme Araştırmaları Dergisi, 3(3), 37-57.
  • Şahbaz, R. P. (2000). Türkiye’nin Tanıtım Harcamalarının Dış Turizm Talebine Etkileri. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(3), 121-150.
  • Şahbaz, R. P. ve Keskin, E. (2012). Tanıtım Faaliyetlerinin Turistik Bölge Seçimine Etkisi: Kapadokya Bölgesini Ziyaret Eden Japon Turistlere Yönelik Bir Araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi, 4(3), 97-117.
  • Tunç, A. (2003). Dünyadaki Türkiye İmajının Turizm Sektörüne Etkisi ve Bir Uygulama. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 1-14.
  • Tunçsiper, B., İlban, M. O. (2005). Otel İşletmelerinin Pazarlama ve Finansman Sorunları Ara Kesitini Belirlemeye Yönelik Balıkesir İlinde Bir Alan Araştırması. Balıkesir 2005 Sempozyumu, 17-20 Kasım, Balıkesir.
  • Türksoy, A. (2007). Konaklama İşletmelerinde Mali Başarısızlığa Yol Açan Etmenler. Ege Akademik Bakış, 7(1), 99-115.
  • World Tourism Organization. (1996). Towards New Forms of Puplic-Private Sector Partnership. World Tourism Organization: Madrid.
  • Yılmaz, E. ve Ön Esen, F. (2015). Turizmin Gelişmesinde Etki Eden Sorunlar ve Destinasyon Sadakati İlişkisi: Yerli Turistler Üzerine Ayvalık’ta Bir Araştırma. 16. Ulusal Turizm Kongresi Bildiriler Kitabı, 12-15 Kasım 2015, Çanakkale.
  • Yılmaz, Y., Yılmaz, Y., Tarcan İçigen, E., Ekin, Y. ve Demirel Utku, B. (2009). “Destination Image: A Comparative Study on Pre and Post Trip Image Variations”. Journal of Hospitality Marketing & Management, 18: 461-479.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ali İnanır 0000-0001-8647-3375

Yayımlanma Tarihi 24 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 29 Ekim 2019
Kabul Tarihi 15 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA İnanır, A. (2019). Türk Turizminde Tanıtım Sorunları Üzerine Bir Değerlendirme. Journal of Hospitality and Tourism Issues, 1(1), 58-65.