Türkiye turizm kaynakları
bakımından oldukça fazla kaynağa sahip olmasına rağmen arzu edilen turist
sayısına ve gelirine ulaşamamış olmasının temel nedeni uluslararası turizm
pazarına yeterince açılamamış olmasıdır. Türk turizminin uluslararası turizm
pazarında istenen yerde olamamasının önünde ciddi manada sorunların olduğu
görülmektedir. Bu araştırma Türk turizminin önündeki önemli bir engel olan
tanıtım sorunları üzerine teorik bir inceleme gerçekleştirme amacıyla ortaya
konulmuştur. Bu doğrultuda ilgili literatür incelendiğinde Türk turizminin
tanıtım sorunlarının ortaya çıkmasında en önemli unsurların; net bir tanıtım politikalarının
ortaya konulamaması, finansal kaynakların yeterli olmaması, özerk bir turizm
yönetim yapısının olmayışı ve imaj gibi sorunların olması olduğu tespit
edilmiştir. Sonuç olarak bu durum turist sayısını, turizmden elde edilen
geliri, ortalama turist harcamalarını olumsuz etkileyebilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 29 Ekim 2019 |
Kabul Tarihi | 15 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1 |