Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Role of Social Media in Losing the Meaning of Feeling: An Analysis on the Feeling of Longing

Yıl 2020, Cilt: 10 Sayı: 1, 14 - 26, 30.03.2020

Öz

Communication technologies bring individuals closer to each other at every stage of improvement. Nowadays, social media channels, which have a complex communication structure that uses all the resources provided by these technologies, continue to exist. Social media, which has become an indispensable part of today's social structure, plays an important role in eliminating social distances. Social media provides great and fundamental changes to individuals in every aspect of life. These changes appear both in the physical worlds and in the emotional worlds of individuals. Individuals interact with each other at all times by using social media via voice, written and visual messages, without limitation of time and space. This interaction process changes their behaviors and the emotions behind their behaviors. One of these emotions, the feeling of longing, is defined as the want to see person(s) whose absence is felt. This study aims to determine the intensity of the feeling of longing for individuals who communicate at any time by social media, whether it decrease, increase or stay the same. In this context, the transformation brought by social media channels to the intensity of the feeling of longing that individuals feel for each other will be analyzed through the data obtained.

Kaynakça

  • Akıncı Z. B. ve Bat V. M. (2010). Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma. Journal of Yaşar University. 20(5): 3348-3382
  • Aktaş C. (2007). Türkiye’de Bilgisayar ve İnternet Kullanımının Yaygınlaştırılmasında İnternet Kafelerin Rolü, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi - 27 (3) : 5-16
  • Başaran F. (2014). İletişim ve Emperyalizm Türkiye’de Telekomünikasyonun Ekonomi Politiği. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Binet A. (2016). Zihin ve Beyin. İstanbul: Aramis Yayınevi.
  • Castells M. (2008). Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür Birinci Cilt Ağ Toplumun Yükselişi (E. Kılıç çev.). İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları Erişim Adresi: https://www.lifewire.com/what-is-social-media-explaining-the-big-trend-3486616
  • Hinton, S. ve Hjorth L. (2013). Understangding Social Media. California: Sage Publications Inc.
  • İnce, M. & Koçak, M. C. (2017). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıkları: Necmettin Erbakan Üniversitesi Örneği. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(2): 736-749.
  • Nations D. (2019). What is Social Media Explaining the Big Trend. Erişim Tarihi: 1 Nisan 2019
  • Parlatır İ., Gözaydın N., Zülfikar H., Aksu T., Türkmen S. ve Yılmaz Y. (1998). Türk Dil Kurumu Türkçe Sözlük 2 K-Z. Ankara: Türk Tarih Kurumu Basım Evi
  • Rıtzer G. ve Stepnisky J. (2014). Sosyoloji Kuramları. (H. Hülür Çev.) Ankara: De Ki Basım Yayım Ltd. Şti.
  • Soccio D. J. (2010). Felsefeye Giriş Hikmetin Yapıtaşları (K. Kıvanç Karataş Çev.). İstanbul: Kaknüs Yayınları
  • Thomas D. Mayfield (2011). A Commander’s Strategy for Social Media. Joint Force Quarterly. Washington: NDU Press.
  • Thomson J. B. (1995). The Media and Modernity A Social Theory of the Media. California: Stanford University Press.
  • Türkiye İstatistik Kurumu (2015). Hanehalkı Bilişim Kullanım Araştırması. Erişim Tarihi: 10 Nisan 2019. Erişim Adresi: http://tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=18660
  • Üçhisarlı C. (2019). Türkiye’nin Yüzde 61’i Sosyal Medya Kullanıcısı. Erişim Tarihi: 28 Mayıs 2019. Erişim Adresi: http://pazarlamasyon.com/turkiyenin-yuzde-61i-sosyal-medya-kullanicisi/

Duyguların Anlamını Yitirmesinde Sosyal Medyanın Rolü: Özlem Duygusu Üzerine Bir Analiz

Yıl 2020, Cilt: 10 Sayı: 1, 14 - 26, 30.03.2020

Öz

İletişim teknolojileri, geliştiği her aşamada, bireyleri birbirine daha fazla yakınlaştırmaktadır. Günümüzde bu teknolojilerin sağladığı tüm imkânları kullanan karmaşık bir iletişim yapısı olan sosyal medya mecraları varlığını sürdürmektedir. Günümüz toplum yapısının vazgeçilmez bir parçası haline gelen sosyal medya, toplumsal mesafelerin ortadan kaldırılmasında önemli bir rol üstlenmektedir. Sosyal medya, yaşamın her alanında bireylere büyük ve köklü değişiklikler sağlamaktadır. Bu değişiklikler, bireylerin yalnızca fiziksel dünyalarında değil, duygusal dünyalarında da değişime yol açan bir süreç olarak karşımıza çıkmaktadır. Sosyal medya aracılığı ile sesli, yazılı ve görüntülü olarak zaman ve mekân sınırlaması olmaksızın iletişime geçebilen ve birbirleriyle her an etkileşim halinde olan bireylerin, bu etkileşim sürecinde davranışları ve davranışların ardındaki duyguları değişikliğe uğramaktadır. Bu duygulardan biri olan özlem duygusu yokluğunu hissettiğiniz birey ya da bireyleri görmek veya kavuşmayı istemek şeklinde tanımlanırken, hasret duyulan şeylerin değerini daha anlamlı kılabilmektedir. Bu çalışmada Sosyal medya sayesinde bireylerin birbirleri arasındaki mesafelerin kalkması sebebiyle, herhangi bir anda iletişime geçen bireylerin özlem duygusunda azalma, artma, değişim veya dönüşümünün tespit edilmesi amacıyla gerçekleştirilmektedir. Bu bağlamda çalışmada yapılan anket sonuçlarının oranları yorumlanarak sosyal medya mecraları aracılığıyla bireylerin birbirine karşı hissettikleri özlem duygusunun dönüşümü, elde edilen veriler aracılığıyla analiz edilmeye çalışılacaktır.

Kaynakça

  • Akıncı Z. B. ve Bat V. M. (2010). Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma. Journal of Yaşar University. 20(5): 3348-3382
  • Aktaş C. (2007). Türkiye’de Bilgisayar ve İnternet Kullanımının Yaygınlaştırılmasında İnternet Kafelerin Rolü, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi - 27 (3) : 5-16
  • Başaran F. (2014). İletişim ve Emperyalizm Türkiye’de Telekomünikasyonun Ekonomi Politiği. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Binet A. (2016). Zihin ve Beyin. İstanbul: Aramis Yayınevi.
  • Castells M. (2008). Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür Birinci Cilt Ağ Toplumun Yükselişi (E. Kılıç çev.). İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları Erişim Adresi: https://www.lifewire.com/what-is-social-media-explaining-the-big-trend-3486616
  • Hinton, S. ve Hjorth L. (2013). Understangding Social Media. California: Sage Publications Inc.
  • İnce, M. & Koçak, M. C. (2017). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıkları: Necmettin Erbakan Üniversitesi Örneği. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(2): 736-749.
  • Nations D. (2019). What is Social Media Explaining the Big Trend. Erişim Tarihi: 1 Nisan 2019
  • Parlatır İ., Gözaydın N., Zülfikar H., Aksu T., Türkmen S. ve Yılmaz Y. (1998). Türk Dil Kurumu Türkçe Sözlük 2 K-Z. Ankara: Türk Tarih Kurumu Basım Evi
  • Rıtzer G. ve Stepnisky J. (2014). Sosyoloji Kuramları. (H. Hülür Çev.) Ankara: De Ki Basım Yayım Ltd. Şti.
  • Soccio D. J. (2010). Felsefeye Giriş Hikmetin Yapıtaşları (K. Kıvanç Karataş Çev.). İstanbul: Kaknüs Yayınları
  • Thomas D. Mayfield (2011). A Commander’s Strategy for Social Media. Joint Force Quarterly. Washington: NDU Press.
  • Thomson J. B. (1995). The Media and Modernity A Social Theory of the Media. California: Stanford University Press.
  • Türkiye İstatistik Kurumu (2015). Hanehalkı Bilişim Kullanım Araştırması. Erişim Tarihi: 10 Nisan 2019. Erişim Adresi: http://tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=18660
  • Üçhisarlı C. (2019). Türkiye’nin Yüzde 61’i Sosyal Medya Kullanıcısı. Erişim Tarihi: 28 Mayıs 2019. Erişim Adresi: http://pazarlamasyon.com/turkiyenin-yuzde-61i-sosyal-medya-kullanicisi/
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm MAKALELER
Yazarlar

Caner Erdoğan Bu kişi benim 0000-0003-2185-8594

Beste Budan

Yayımlanma Tarihi 30 Mart 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Erdoğan, C., & Budan, B. (2020). Duyguların Anlamını Yitirmesinde Sosyal Medyanın Rolü: Özlem Duygusu Üzerine Bir Analiz. Journal of Humanities and Tourism Research, 10(1), 14-26.