Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Öğrencilerinin Destinasyon İmajı Algısı: Sinop İli Örneği Üniversite Öğrencileri

Yıl 2020, Cilt: 10 Sayı: 3, 610 - 626, 30.09.2020

Öz

Bu araştırmada üniversite öğrencileri perspektifinden Sinop ili destinasyon imajının ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Sinop ili destinasyonuna ilişkin olumlu ve olumsuz yönlerin ortaya çıkarılması hedeflenmiştir. Bu kapsamda 501 üniversite öğrencisinden anket tekniği ve kolayda örneklem yöntemi kapsamında veri toplanmıştır. Öğrencilerden toplanan verilerinin analizi sonucunda Sinop destinasyonu için öğrencilerin imaj algısında şehir güvenliği, tarihi ve coğrafi değer, şehir halkı, sağlık, konaklama ve temizlik imkanları, ulaşım imkanları, kültür, sanat ve spor etkinlikleri ve eğlence ve alışveriş imkanları önceliğinde olmak üzere yedi boyutta ulaşılmıştır. Öğrencilerin genel olarak Sinop şehri imaj algısı ortalaması ise =2,78 olarak tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda görülmüştür ki öğrenciler Sinop şehrini tarihi ve coğrafi değer yönünden görülmeye değer çok sakin ve güvenli bir şehir olarak görmekle birlikte şehir halkı, sağlık, konaklama ve temizlik imkanları, ulaşım imkanları, kültür, sanat ve spor etkinlikleri ve eğlence ve alışveriş imkanları yönünden yeterli düzeyde bulmamaktadır.

Kaynakça

  • Alegre, J. ve Garau, J. (2010). Tourist satisfaction and dissatisfaction. Annals of Tourism Research, 37(1), 52-73.
  • Avcıkurt, C. (2010). Turizmde Tanıtma ve Satış Geliştirme, İstanbul: Değişim Yayınları.
  • Bakan, Ö. (2008). Kurumsal Kimlik ve İmaj, Konya: Tablet Yayınları.
  • Borsdorf, A. & Bender, O. (2010). Allgemine Siedlungsgeographie, Wien: Böhlau Verlagsgesellschaft Cevher, E. (2012). Kentsel Markalaşma Süreci: Antalya Örneği. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, Cilt. 4(1), 105-115.
  • Çelik, Y. (2009). Modernlik Kıskacında Şehir ve Şehirli. Hece Dergisi, Şehirlerin Dili Özel Sayısı, 535-536.
  • Demirel, M. (2014). Burdur Kent İmajı: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Alan Araştırması. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(6), 230-241.
  • Düvenci, E. (2009). Şehir Algısının Şehrin Marka İmajına Etkisi ve İstanbul’da Yaşayan Şehir Sakinleri Üzerine Bir Araştırma. Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Gallarza, M. G., Saura, I. G. & Garcia, H. C. (2002). Destinatıon Image Towards A Conceptual Framework. Annals of Tourism Research, 29(1), 56-78.
  • Gecikli, F. (2012). Şehir İmajı Amasya Şehri Üzerine Bir Uygulama, Ankara: Fenomen Yayınları.
  • Hair Jr, J. F., Black, W. C., Babin, B. J. & Anderson, R. E. (2010). Multivariate Data Analysis. USA: Pearson.
  • İri, R., İnal, M. E. ve Türkmen, H. H. (2011). Şehir Pazarlamasında Bilinirliğin Önemi: Niğde Yöresinin Bilinirliliğinin Ölçülmesine Yönelik Bir Araştırma, Niğde Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 4(1), 81-96.
  • Lynch, K. (1960). The Image of the City. England: The M.I.T. Press.
  • Kıycı, Ş. (2010). Bir İmaj Çeşidi Olarak Destinasyon İmajı ve Turizmde Destinasyon İmajının Ölçülmesi (Amasra Örneği). Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Zonguldak.
  • Killingbeck, A. J. & Trueman, M. M. (2002). Redrawing the Perceptual Map of a City Working Paper, No 02/08. [Online] http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download;jsessionid=59525532B4BAAB3FA103FCB810FDF3AA?doi=10.1.1.201.7960&rep=rep1&type=pdf> [Erişim Tarihi: 28.01.2018].
  • Koçoğlu, C. M. ve Aydoğdu, A. (2017). Küresel Pazarlama Kapsamında Glokal Pazarlama Stratejilerinin Marka Sadakati Üzerindeki Etkisi Üzerine Bir Araştırma, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(44), 218-235.
  • Kotler, P. (2000). Pazarlama Yönetimi, 10. Baskı, (Çev.: N. Muallimoğlu), İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.
  • Okay, A. (2005). Kurum Kimliği, 5. Baskı, İstanbul: Kapital Medya Hizmetleri A.Ş.
  • Özdemir, G. (2008). Destinasyon Pazarlaması. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Özdemir, Ş. ve Karaca, Y. (2009). Kent markası ve marka imajının ölçümü: Afyonkarahisar kenti imajı üzerine bir araştırma. Afyon Kocatepe Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 11(2), 113-134.
  • Pekyaman, A. (2008). Turistik Satın Alma Davranışında Destinasyon İmajının Rolü Afyonkarahisar Bölgesinde Bir Araştırma. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Afyonkarahisar.
  • Poyraz, T., Zorlu, A., Şahin B. ve Arıkan G. (2003). Üniversite Gençliğinin Güncel Sorunlara Bakış: H.Ü. Sosyoloji Bölümü Öğrencileri Örneği. Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 20(1), 1-32.
  • Robins, K. (1999). İmaj Görmenin Kültür ve Politikası. (Çev.: Nurçay Türkoğlu), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Qu, H., Kim, L. H., & Im, H. H. (2011). A Model of Destination Branding: Integrating the Concepts of Branding and Destination Image. Tourism Management, (32), 465-476.
  • Sağdıç, M. (2014). Üniversite Öğrencilerinin İstanbul’a İlişkin Algılarının Şehir İmajı Açısından Analizi. Turkish Studies-International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkishor Turkic, 9(2), 1267-1283.
  • Tolungüç, A. (1992). Tanıtım ve İmaj, Ankara: Doruk Ofset.
  • Topcu, K. D. & Topcu, M. (2012). Visual Presentation of Mental Images in Urban Designeducation: Cognitive Maps. Procedia-Social and Behavioral Sciences, (51), 573-582.
  • Tuncel, H. (2009). Kentsel Mekânın Algılanması: Elazığ Örneği, TÜCAUM V. Ulusal Coğrafya Sempozyumu 2008, Ankara, 16-17 Ekim.
  • Türker, N.; Selçuk Ş. & Özyıldırım, A. (2016). Turizmin Yerel Halkın Yaşam Kalitesi Üzerine Etkisi: Safranbolu Örneği. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6 (1), 1-13.
  • Walmsley, D. J. & Young, M. (1998). Evaluative Images and Tourism: The use of Constructs to Describe the Structure of Destination Images. Journal of Travel Research, 36(3), 65-69.
  • Yaraşlı, G. Y. (2007). Destinasyon İmajı ve Trabzon Yöresine Dönük Bir Çalışma. Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S. (2004). SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yüksek, G. (2014). Turizm Destinasyonları. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Zmudzinska-Nowak, M. (2003). Searching for Legible City Form: Kevin Lynch's Theory in Contemporary Perspective. Journal of Urban Technology, 10(3), 19-39.
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm MAKALELER
Yazarlar

Nurettin Ayaz Bu kişi benim

Recep Bakar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Ayaz, N., & Bakar, R. (2020). Üniversite Öğrencilerinin Destinasyon İmajı Algısı: Sinop İli Örneği Üniversite Öğrencileri. Journal of Humanities and Tourism Research, 10(3), 610-626.