Dünyayı etkileyen covid-19 salgını nedeniyle devletin yasakları nedeniyle evlerinde kalmak zorunda olan insanlar için Türkiye’de faaliyette bulunan şirketlerin hangi alanlarda nasıl yardım ettiklerini tespit etmek amaçlanmaktadır. Bu çalışma ile Covid-19 pandemi sürecinden olumsuz etkilenen insanlara şirketler tarafından gerçekleştirilen gerek maddi gerekse manevi olarak yapılan yardımların ihtiyaç sahiplerine yerinde ve zamanında ulaştırılması şirketlerin gerçekleştirdiği kampanyaların önemini ve şirket imajına KSS Çalışmaları ile farkındalık yaratarak toplumun yanında olduğunu belirtmesi müşteri sadakatine vurgu yapılması noktasında önem arz etmektedir. Türkiye’de ilk vakanın tespit edildiği 11 Mart ile 11 Mayıs 2020 tarihleri arasında covid-19 salgını nedeniyle işletmelerin yaptıkları kurumsal sosyal sorumluluk kampanyaları ele alınmıştır. Araştırma da kaynak taraması yöntemi kullanılmıştır. Amaçlı örnekleme yöntemi ile seçilen farklı sektörde faaliyet gösteren 27 şirketin covid-19 pandemi sürecinde devlete ve topluma yönelik yaptıkları sosyal sorumluluk çalışmaları seçilmiştir. Covid-19 Pandemi süreci içerisinde birçok farklı sektörde faaliyet gösteren özel kuruluş sorumluluk üstlenerek toplum yararına çalışmalar yürütmüştür. Beyaz eşya, tekstil, akaryakıt, ulaştırma, konaklama, online alışveriş, içecek sektörlerinde üretim yapan şirketler ve bazı holdingler gerek nakdi veya ayni bağış olarak gerekse üretimlerini ihtiyaç olan ürünlere doğru kaydırmak suretiyle bu süreçte sosyal sorumluluk çalışmaları yapmışlardır.
Sosyal Sorumluluk Kurumsal Sosyal Sorumluluk Corona virüs Pandemi Salgını Kurumların Faaliyetleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 11 Sayı: 1 |