Küreselleşme ile rekabetin her geçen gün artması ile firmaların en temel sorunu pazar payını korumak, bulundukları pazarda payını arttırmak ve her geçen zaman diliminde daha iyi bir konuma gelmektir. Yer verilen sorunlardan dolayı işletmelerin pazar araştırmaları için zaman ve bütçe ayırmaları gerekmektedir. Rekabet istihbaratı bu süreci daha da kolaylaştırarak kısıtlı zaman ve kıt kaynaklar ile doğru tüketiciye, en kısa zamanda, en ekonomik ve kolay bir biçimde ulaşılmasını sağlamaktadır. Bu araştırma sonucunda amacımız sektörde yer alan işletmeler için rekabet istihbaratı ile kaynakları en etkin şekilde kullanarak ihracat için potansiyel hedef pazarlarını belirlemek ve ihracat planını oluşturmaktır. Uluslararası piyasalarda daha kolay rekabet edebilmesini sağlamaktır. Araştırma 7216 Gtip numaralı Demir çelik sektörünün Dünya Yıllar İthalatı, Dünya İthalat Göstergeleri, Dünya Yıllar İhracatı, Dünya İhracat Göstergeleri, Türkiye Yıllar İhracatı, Dünya Yıllar İthalatı ile Türkiye Yıllar İhracatı Karşılaştırılması başlıklarını içermekte olup ticari istihbarat ile stratejik hedef Pazar önerilerinde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İş Sistemleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 21 Ocak 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 4 Sayı: 1 |