Bu çalışma, Türkiye’de yabancı dil öğretimi vasıtasıyla değer eğitimi ile ilgili yapılan lisansüstü tezleri incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada Yüksek Öğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nin veri tabanında yer alan ilgili 19 teze ulaşılmış ve bu tezler analiz edilmiştir. Betimsel tarama yöntemi ile yürütülen bu çalışmada, doküman incelemesi ile elde edilen veriler analiz edilmiştir. Yapılan bu araştırmada, ilgili tezlerin çoğunun yüksek lisans düzeyinde olduğu, 2015-2022 yılları arasında yürütüldüğü fark edilmiştir. Ayrıca yürütülen tezlerin çoğunluğunun nitel araştırma yöntemlerine başvurularak hazırlandığı ve veri kaynağı olarak ders kitaplarının tercih edildiği görülmüştür. Tez konularına bakıldığında, ders kitaplarında yer verilen değerlerin incelenmesi ön plana çıkmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dil Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 8 Eylül 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 21 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 1 Sayı: 1 |