Günümüzde gerek ekonomiye gerek bilim ve sanayiye gerekse kültür ve sanata yön veren kurum ve kuruluşlara bakıldığında temel ilkelerine sımsıkı bağlı olduklarını ve bu ilkeler üzerine bugünlerini ve geleceklerini inşa ettiklerini görmekteyiz. Bu ilkelerin içeriği kurum ve kuruluşların faaliyet alanlarına, kültürlerine ve yaşam felsefelerine göre farklı olabilmekle birlikte objektif, kapsayıcı, sürdürülebilir ve geliştirilebilir oluşları ortak paydaları olmaktadır. Buradan hareketle kurum ve kuruluşların neye hizmet ettiği ve ne olmak istediği sorularına cevap olan misyon ve vizyon ifadelerinin uygun bir şekilde yapılabilmesi ve benimsenmesi oldukça önemlidir. Bu çalışmada faaliyetlerini genelde yabancı sermayelere hizmet vererek yürüten, Türk Armatörler Birliği bünyesindeki, denizcilik firmalarının web sitelerinde paylaşmış oldukları misyon ve vizyon ifadeleri tematik içerik analizi ile incelenmiştir. Çalışma neticesinde hem var olan belirsizlikler ve tutarsızlıklar ortaya konulmuş hem de daha uygun tanımlamaların yapılabilmesine olanak sağlayacak terimler ve başlıklar paylaşılmıştır.
Stratejik yönetim misyon vizyon denizcilik sektörü nitel analiz
Bu çalışma Yıldız Teknik Üniversitesi Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü Lisans derslerinden Bitirme Çalışması (GIM4000) kapsamında hazırlanmıştır.
When looking at the institutions and organizations that direct the economy, science, and industry, as well as culture and art in our age, we see that they are firmly committed to their basic principles and that they are building their present and future on these principles. While the content of these principles may differ according to the fields of activity, cultures, and life philosophies of institutions and organizations, their common denominator is that they are objective, inclusive, sustainable, and developable. From this point of view, it is very important to make and adopt the mission and vision statements that answer the questions of what institutions and organizations serve and what they want to be. In this study, the mission and vision statements shared on the websites of the maritime companies within the body of the Turkish Shipowners' Association, which generally carry out their activities by serving foreign capital, were examined by thematic content analysis. As a result of the study, both existing uncertainties and inconsistencies were revealed and terms and titles were shared that would allow more appropriate definitions to be made.
Strategic management mission vision maritime ındustry qualitative analysis
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Deniz Mühendisliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 12 Ekim 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 2 |