The aim of this study is to determine whether work motivation has an effect on internal marketing. In order to determine the effect of business motivation on internal marketing in the accounting department employees, a questionnaire was applied and the results were analyzed. 137 accounting workers participated in the questionnaire, and 133 questionnaires were analyzed after the 4 questionnaires were eliminated. Participants were asked to respond to 4 demographic factors, 24 to measure their work motivation, and 15 to measure internal marketing. Exploratory factor analysis was applied to the data. After exploratory factor analysis, the variables of the research model were examined by applying confirmatory factor analysis to the variables. In order to determine the differences between the variables in the scales and demographic variables, t and ANOVA tests were applied. Regression analysis was performed to determine the effects of the variables in the scales. It has been determined that the employees of the accounting department have the good business motivation and internal marketing levels. Internal motivation and external motivation variables affect the vision-education and reward variables positively. This situation will have a positive effect on the performance of the accounting department employees as increasing the motivation will also increase the internal marketing level.
Bu çalışmanın amacı iş motivasyonunun içsel
pazarlamaya etkisi olup olmadığını ortaya koymaktır. Muhasebe departmanı
çalışanlarında iş motivasyonunun içsel pazarlamaya etkisinin belirlenmesi için
anket uygulanmış ve sonuçları analiz edilmiştir. 137 muhasebe çalışanı ankete
katılmış, hatalı ve eksik olan 4 anket elendikten sonra 133 ankete analiz
uygulanmıştır. Katılımcılardan demografik etkenlerle ilgili 4, iş motivasyonunu
ölçmek için 24 ve içsel pazarlamayı ölçmek için 15 ifadeyi cevaplamaları
istenilmiştir. Elde edilen verilere öncelikle açımlayıcı faktör analizi
uygulanmıştır. Açımlayıcı faktör analizi sonrasında değişkenlere doğrulayıcı
faktör analizi uygulanarak araştırma modeline ilişkin indeksler incelenmiştir.
Ölçeklerdeki değişkenler ile demografik değişkenler arasındaki farklılığı
belirleyebilmek için t ve Anova testleri uygulanmıştır. Ölçeklerde yer alan
değişkenlerin etkilerini belirlemek için regresyon analizi yapılmıştır.
Muhasebe departmanı çalışanlarının iş motivasyonu ve içsel pazarlama
düzeylerinin iyi olduğu belirlenmiştir. İçsel motivasyon ve dışsal motivasyon
değişkenlerinin vizyon-eğitim ve ödüllendirme değişkenlerini pozitif yönde
etkilediği belirlenmiştir. İş motivasyonun artırılması içsel pazarlama düzeyini
de artıracağı için bu durum muhasebe departmanı çalışanlarının performansına
olumlu etkide bulunacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 11 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1 |
Yazar(lar), makalelerde belirtilen fikir ve görüşlerden kendisi(leri) sorumludur(lar).
Bu Web sitesi Creative Commons Atıf-Gayri Ticari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.