Teknoloji çok uzun zamandır büyük bir hızla gelişimine devam etmektedir ve bu gelişim yaşamın her alanında ortaya yeni dinamikler çıkarmaktadır. Artık teknoloji olgusundan ve teknolojik araçlardan bağımsız bir alan neredeyse kalmamıştır. Bu bağlamda halkla ilişkiler uygulamaları da insanların satın alma davranışlarını farklı araçlar ve uygulamalar vasıtasıyla etkilemeye çalışmaktadır. Halkla ilişkiler sadece bir tanıtım ve imaj faaliyeti olarak değerlendirilemeyeceği için, bu çalışmada meselenin satın alma pratikleriyle ilişkisi kurulmaktadır. İnsanların satın alma davranışları ise belirli yöntemlerle etki altına alınmaktadır. Bu makalenin amacı halkla ilişkiler uygulamalarında yeni bir kavram olan gelişmeleri kaçırma korkusunun (FoMO) bireylerin satın alma davranışına etkisini Trendyol örneği üzerinden incelemektir. Bu çalışmada tüketicinin başkalarının aktivitelerini ve yaşam deneyimlerini kaçırma korkusunun satın alma davranışını ne ölçüde etkilediği ele alınmaktadır. Aynı zamanda demografik yapının satın alma davranışlarını nasıl etkilediği de incelenmektedir. Çalışmanın yöntemini istatistiksel açıdan yapısal eşitlik modellemesi oluşturmaktadır. Sonuçta elde edilen bulgular, gelişmeleri kaçırma korkusunun artmasının satın alma davranışını etkilediğini göstermektedir. Bunun, cinsiyete göre farklılık göstermediği, fakat eğitim düzeyine ve gelir kaynağına göre farklılık gösterdiği gözlemlenmiştir.
Halkla İlişkiler Gelişmeleri Kaçırma Korkusu (FoMO) Satın Alma Davranışı Halkla İlişkiler Uygulamaları Trendyol
Technology has been developing rapidly for a very long time, and this development creates new dynamics in all areas of life. Now, there is almost no area independent from the phenomenon of technology and technological tools. In this context, public relations practices also try to influence people’s purchasing behavior through different tools and applications. Since public relations cannot be considered only as a promotional and image activity, the relationship of the issue with purchasing practices is established in this study. On the other hand, people’s buying behavior is influenced by certain methods. The aim of this article is to examine the effect of fear of missing out (FoMO) on developments, which is a new concept in public relations practices, on individuals’ purchasing behavior through the example of Trendyol. In this study, the extent to which the consumer's FoMO on the activities and life experiences of others affects their purchasing behavior is discussed. At the same time, how demographic structure affects purchasing behavior is also examined. The method of the study is structural equation modeling from a statistical point of view. The results of the study show that the increase in the fear of missing out affects purchasing behavior. It has been observed that this does not differ according to gender but differs according to education level and income source.
Keywords: Public Relations, Fear of Missing Out (FoMO), Purchasing Behavior
Public Relations Fear of Missing Out (FoMO) Purchasing Behavior Public Relations Practices Trendyol
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Halkla İlişkiler |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2022 |
Gönderilme Tarihi | 14 Mayıs 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |