BibTex RIS Kaynak Göster

22 Temmuz 2007 Genel Seçimlerinde Siyasal Partilerin İnternet Sitelerine Bir Bakış

Yıl 2008, Cilt: 5 Sayı: 2, 219 - 234, 19.11.2013

Öz

İnternet 1990'lı yılarla birlikte toplumsal hayatta yerini almaya başlamış ve günümüzün en önemli iletişim etkinliği durumuna gelmiştir. İnternet, sürekli gelişen içerik zenginliği, ve tekniğinin yanı sıra sayısal olarak yaygınlaşmasıyla birlikte kullanım alanı genişlemiş ve 1990'lı yılların ikinci yarısından itibaren siyasal iletişim alanında da kullanılmaya başlamıştır.

Bu çalışmada internetin günümüzde ulaştığı teknik, içerik ve sayısal boyutlarının yanı sıra tarihsel süreçte özellikle de siyasal iletişim alanda yaşadığı gelişmeler incelenmiştir. Çalışmanın araştırma kısmında ise 2007 yılının yaz aylarında yapılan seçimlerde partilerin hazırladıkları internet sayfalarının metinsel ve teknik içeriği üzerinde durulmuş, siteler belirli kriterler üzerinden değerlendirilmiştir. Yapılan analizlerde siyasal parti internet siteleri arasında önemli farklılıkların olduğu tespit edilmiştir.

 

Kaynakça

  • Akgün A, Keskin E ve Kalkan H (2002) Siyasal İletişim ve İnternet: İlk Tartışmalar, Inet Konferans Bildirisi 2002, Inet Konferans Bildirisi, http://inet-tr.org.tr
  • Aktaş H (2004) Bir Siyasal İletişim Aracı Olarak İnternet, Tablet Yayınları, Konya
  • Atabek Ü (2003) Yeni İletişim Teknolojileri ve Yerel Medya İçin Olanaklar, S. Alankuş (der), Yeni İletişim Teknolojileri ve Medya, İPS iletişim Vakfı Yayınları, İstanbul
  • Başfırıncı Ş Ç (2007) Sivil Toplum Kuruluşlarının İletişim Çabalarında Bir Medya Olarak İnternet, Pi, Pazarlama ve İletişim Kültürü Dergisi, No:3, İstanbul
  • Brunner W (2000) Wahlkampf in den USA: Ein Überblick, Konrad Adenauer-Stiftung, Sankt Auguistin; Aktaş H (2004) Bir İletişim Aracı Olarak İnternet, Tablet Yayınları, Konya
  • Davis R (1999) The Web of Politics: The Internet’s Impact on the American Political System, New York: Oxford University Pres.
  • Devran Y (2003) Siyasal Kampanya Yönetimi, And Yayınları, İstanbul
  • Devran Y (2007) Medya Bağlamında 22 Temmuz Seçimleri, Türkiye Günlüğü, S.90, Ankara
  • Gibson R K, Margolis M, Resnick D and Ward S J (2003) Election Campaigning On The WWW In The USA And UK A Comparative Analysis, Party Politics, 9(1), Sage Publications pp. 47–75
  • Gibson R K ve Ward S (2000) A Proposed Methodology for Studying the Function and Effectiveness of Party and Candidate Web Sites, Social Science Computer Review 18: 301–319.
  • Göksel A B ve Yurdakul N B (2002) Temel Halkla İlişkiler Bilgileri, E.Ü. İletişim Fakültesi Yayınları, İzmir
  • Holtz S (2002) Public Relations on the Net, Saranac Lake, New York
  • http://www.akicraatlar.com
  • http://www.akkanal.com
  • http://www.akparti.org.tr
  • http://www.akparti.org.tr/AKPARTi%20Kuru msal.pdf
  • http://www.anap.org.tr
  • http://www.chp.org.tr
  • http://www.demokratparti.org.tr
  • http://www.dsp.org.tr
  • http://www.dyp.org.tr;
  • http://www.gencpartiliyiz.com
  • http://www.gencturkgucu.org
  • http://www.haber7.com (25.08.2007).
  • http://www.habergenc.com
  • http://www.mhp.org.tr
  • http://www.sp.org.tr
  • http://www.Youtube.com
  • Kaid L L (2003) Effects of Political Information in the 2000 Presindential Campaign: Comparing Traditional Television and Internet Exposure, American Behavioral Scientist, 46, pp 677-691, http://www. sagepublications.com.
  • Kaye B K and Medoff N J (2001) The World Wide Web: A Mass Communication Perspective. Mountain View, CA: Mayfield. Lawrence Erlbaum.
  • Lin C A ve Jeffres L (1998) Predicting Adoption of Multimedia Cable Service. Journalism Quarterly, 75, pp 251-275.
  • Morris D (1999) Vote.com, Renaissance Books, Los Angeles.
  • Norris P (2001) Preaching to the Converted? Pluralism, Participation and Party Websites, Tasarım aşamasındaki Party Politics makale çalışması [Draft Paper for Party Politics]. Web Erişimi: http://ksghome.harvard.edu/~.pnorris. shorenstein.ksg/ACROBAT/Preaching.pdf Özüpek M N, Altunbaş H ve Aktaş H (2007) Seçim Kampanyaları ve İnternet 2007 Seçim Kampanyalarında Partilerin İnternet Siteleri, Cilt:1, International Symposium on Media and Politics, 15-17 Kasım 2007, İzmir, s.271-281.
  • Schweitzer J E J (2005) Election Campaigning Online German Party Websites in the 2002 National Elections, European Journal of Communication , Sage Publications.
  • Shogren E (2000) Campaign 2000: Candidates’ Efforts Clicking On the Net, Los Angeles Times. Web http://www.cnn.com/2000/ALL POLITICS/stories/04/21/latimes/money.htm Stewart S (2005) Medya İle İlişkiler Rehberi, Özgür Emir (çev), MediaCat Kitapları, İstanbul.
  • Stromer-Galley J (2000) On-line Interaction and Why Candidates Aword It, Journal of Communication, 50, pp 111-132.
  • Tamer S (2000) İnternet’in Siyasi İletişimdeki Rolü: 2000 Yılı Amerikan Başkanlık Seçimleri Örneği, MediaCat: Aylık Pazarlama İletişimi Dergisi.
  • Tedesco J C, Miller J L and Spiker J A (1999) Presidential Campaigning on the Information Superhighway: An Exploration of Content and Form, pp 51–63 in L.L. Kaid and D.G. Bystrom (eds) The Electronic Election: Perspectives on the 1996 Campaign Communication. Mahwah, NJ:
  • Theaker A (2006) Halkla İlişkilerin El Kitabı, Murat Yaz (çev), MediaCat Kitapları, İstanbul Toruk İ (2007) The Role Of The Media As A Leisure Time Activity For The School Age Youth, V. Communication in the Millenium, Symposium, 16-18 Mayıs, Bloomington, Indiana, USA
  • Tunç A (2007) Siyaset YouTube’a taşınabilecek mi?, http://www.gazetem.net/ aslitunc.asp, Erişim Zamanı:30,07,07
  • Uztuğ F (2004) Siyasal İletişim Yönetimi Siyasette Marka Yaratmak, Mediacat Yayınları, İstanbul
  • Vural A V (2007) Siyasal İletişim Sürecinde Yeni Teknolojiler: Siyasal Partilerin Web Sitesine Yönelik Bir Analiz, Cilt:1, International Symposium on Media and Politics, 15-17 Kasım 2007, İzmir, s.326-348
  • White C and N Raman (2000) The World Wide Web as a Public Relations Medium: The Use of Research, Planning and Evaluation in Web Site Development, Public Relations Review, 25 (4), 405-419.
  • Wilcox D L (2005) Public Relations Writing and Media Techniques, International Edition, Pearson Education Inc. Boston.
  • Yücel G (2007) Seçim, e-kampanyalar, Radikal, 08.07.2007
Toplam 45 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derleme Makaleler
Yazarlar

İbrahim Toruk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 19 Kasım 2013
Gönderilme Tarihi 6 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Toruk, İ. (2013). 22 Temmuz 2007 Genel Seçimlerinde Siyasal Partilerin İnternet Sitelerine Bir Bakış. Selçuk İletişim, 5(2), 219-234. https://doi.org/10.18094/si.00958