BibTex RIS Kaynak Göster

Sinemada Anlamın Oluşma Sürecine Bir Örnek: Nerdesin Firuze

Yıl 2006, Cilt: 4 Sayı: 2, 221 - 233, 19.11.2013

Öz

Filmin kendine özgü bir dili vardır. Sinema kendi dili içerisinde anlamı oluşturmak için pek çok göstergeden yararlanır. Yönetmen de yapıtıyla izleyicilere iletmek istediklerini bu göstergeler aracılığı ile aktarır. Böylece görüntünün düzanlamlarının arkasında yatan yananlamlar aracılığıyla  filmin yeniden okunmasına ve iletinin izleyiciye ulaşarak anlamın oluşmasına neden olur.

Bu çalışmada sinemada anlamın oluşma sürecindeki göstergeler Nerdesin Firuze adlı film örnek alınarak incelenmiştir. Filmdeki göstergeler çözümlenmeye çalışılarak filmin anlamının oluşma süreci ortaya konulmuştur. Filmin içinde yer alan ünlüler, renkler, sayılar ve günler, yönetmenin filmin içindeki varlığı gibi göstergeler ele alınmış ve anlamın oluşma süreci irdelenmiştir. Çözümleme göstergebilimsel yönteme dayandırılmıştır.

 

Kaynakça

  • Arıtan A (der) (1998) Renklerin Dünyası, Arıtan Yayınevi, İstanbul.
  • Başkan Ö (1988) Bildirişim, Altın Kitaplar, İstanbul.
  • Bayram N (1997) Sinema Yazıları, S Büker (ed), İnsanı Üzen Eğlenceli Bir Film, Doruk Yayımcılık, Ankara.
  • Büker S (1984) Sinema Kuramları , S Büker ve O Onaran (der), Göstergebilimsel Yaklaşım, Dost Kitabevi Yayınları, Ankara.
  • Büker S (1991) Sinemada Anlam Yaratma, İmge Kitabevi, Ankara
  • Büker S ve Uluyağcı C (1993) Yeşilçamda Bir Sultan, Afa Yayınevi, İstanbul
  • Denkel A (1996) Anlam ve Nedensellik, Kabalcı Yayınevi, İstanbul.
  • Erkman F (1987) Göstergebilime Giriş, Alan Yayıncılık, İstanbul.
  • Fiske J (1990) İletişim Çalışmalarına Giriş, Süleyman İrvan (çev ), Ark Yayını, Ankara.
  • Guiraud P (1975) Anlambilim, Berke Vardar (çev ), Gelişim Yayınları, İstanbul.
  • Işık C ve Erol N (2002) Arabeskin Anlam Dünyası, Bağlam Yayıncılık, İstanbul.
  • Kanat A (2001) Renk ve Duyu Psikolojisi, İlya Matbaası , İzmir.
  • Meriç M (1999) 75 Yılda Değişen İnsan Cumhuriyet Modaları, O Baydar ve D Özkan (eds) 75 yılda Müzik Neler Dinledik Nelerle Coştuk, Tarih Vakfı Yayınları, İstanbul.
  • Monoca J (2002) Bir Film Nasıl Okunur ? E. Yılmaz (çev), Oğlak Bilimsel Kitaplar, İstanbul.
  • Morgan J ve Welton P (1992) See What I Mean , Oxford University Press, New York.
  • Özden Z (2004) Film Eleştirisi, İmge Yayınevi, Ankara.
  • Schimmel A (1998) Sayıların Gizemi, M Küpüşoğlu ( çev ), Kabalcı Yayınevi, İstanbul
  • Sun H ve Sun D (1992 ) Hayatınızı Renklendirin, A E Songür ve M Demirci (çev), A. Suer (ed), Beyaz Yayınları, İstanbul.
  • Yılmaz Ü (1991) Renk Psikolojisi, Yüksek Lisans Tezi, A Ü Sos. Bil. Enst., Eskişehir.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derleme Makaleler
Yazarlar

Canan Uluyağcı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 19 Kasım 2013
Gönderilme Tarihi 9 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Uluyağcı, C. (2013). Sinemada Anlamın Oluşma Sürecine Bir Örnek: Nerdesin Firuze. Selçuk İletişim, 4(2), 221-233. https://doi.org/10.18094/si.07848