BibTex RIS Kaynak Göster

HALKLA İLİŞKİLER FAALİYETLERİNİN BAŞARIYA ETKİSİ: ÖRNEK KURULUŞ BAYINDIR TIP MERKEZİ

Yıl 2002, Cilt: 2 Sayı: 3, 125 - 137, 12.05.2014

Öz

Batı Avrupa ülkelerinde ve ABD'de olduğu gibi ülkemizde de son yıllarda öneminin anlaşılmaya başlandığı halkla ilişkiler, serbest rekabet ortamının olduğu piyasalarda faaliyet gösteren kuruluşlar için bir zorunluluk haline gelmiştir. Mevcut rekabet ortamı içerisinde, aynı alanda hizmet/mal üreten kamu ve özel sektör kuruluşlarının çokluğu, hedef kitlenin mal ve hizmetleri tüketme aşamasında önüne çok çeşitli alternatifler sunarken; bu aşamada halkla ilişkilerin gerekliliği de  kendini hissettirmektedir. Halkla ilişkilere gereken önemi veren kuruluş, aynı kulvarda mücadele ettiği rakiplerine göre avantaj sağlarken, hedef kitlesinin desteğini alarak da ileriye yönelik daha güvenli kararlar alabilmektedir.

Bu çalışma ile “halkla ilişkiler faaliyetlerinin başarıya etkisi” ortaya konulmaya çalışılmıştır. Konu ele alınırken öncelikle teorik boyutu oluşturan; halkla ilişkilerin tanımı ve tarihi ile ilgili bilgiler; halkla ilişkiler karması; halkla ilişkiler karması çerçevesinde hastanelerde ve Bayındır Tıp Merkezi'ndeki halkla ilişkiler faaliyetleri incelenirken; Bayındır Tıp Merkezi alan araştırması ile de halkla ilişkiler faaliyetlerinin başarıya etkisi araştırılıp buradan genellemelere gidilmeye çalışılmaktadır.

Yapılan çalışmanın sonucunda, Bayındır Tıp Merkezi başarılı bir hastane olarak bulunmuş; sağlık sektöründe kendisini kabul ettirmiş olan bu hastanede yapılan halkla ilişkiler faaliyetlerinin hemen her alanda kendisini hissettirmesi neticesinde; “halkla ilişkiler faaliyetleri başarıya direkt olarak etki eder” sonucu çıkmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derleme Makaleler
Yazarlar

Kadir Canöz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 12 Mayıs 2014
Gönderilme Tarihi 12 Mayıs 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2002 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Canöz, K. (2014). HALKLA İLİŞKİLER FAALİYETLERİNİN BAŞARIYA ETKİSİ: ÖRNEK KURULUŞ BAYINDIR TIP MERKEZİ. Selçuk İletişim, 2(3), 125-137. https://doi.org/10.18094/si.76647