BibTex RIS Kaynak Göster

HALKLA İLİŞKİLER FAALİYETLERİ İÇİNDE KAMUOYU ARAŞTIRMALARININ YERİ

Yıl 2002, Cilt: 2 Sayı: 3, 149 - 160, 12.05.2014

Öz

Bu çalışma halkla ilişkiler faaliyetleri içinde kamuoyu araştırmalarının önemini analiz etmek amacıyla hazırlanmıştır. Halkla ilişkiler süreci araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarından oluşmaktadır. Araştırma, süreç içinde en önemli aşama olarak kabul edilebilir. Çünkü araştırma diğer aşamalara temel teşkil etmektedir. Halkla ilişkilerde çeşitli araştırma türleri vardır. Bunlardan bir tanesi kamuoyu araştırmasıdır.

Bu çalışmada araştırmanın ve kamuoyu araştırmalarının halkla ilişkiler faaliyetleri içinde taşıdığı önemi belirlemek amacıyla bir saha araştırması yapılmıştır. Çalışmamızın genel sonucu, halkla ilişkiler birimlerinin tamamının araştırmaya önem verdikleridir. Diğer bir sonuç ise, halkla ilişkiler birimlerinin araştırmayı çoğunlukla hedef kitle analizinde ve kurumsal imajı belirlemede kullandıklarını göstermektedir. Kamuoyu araştırmalarının halkla ilişkiler birimlerinin çoğu tarafından kullanıldığı da çalışmamızın ana sonuçlarından bir tanesidir. Bu araştırmaların özellikle belediyelerin halkla ilişkiler birimleri tarafından daha fazla kullanıldığı ortaya çıkmıştır.

Bu çalışmanın bir sonucu olarak kamuoyu araştırmaları alanında iyi eğitim almış kişilerin, halkla ilişkiler faaliyetlerinde daha başarılı olacaklarını ileri sürebiliriz. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derleme Makaleler
Yazarlar

Ömer Bakan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 12 Mayıs 2014
Gönderilme Tarihi 12 Mayıs 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2002 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Bakan, Ö. (2014). HALKLA İLİŞKİLER FAALİYETLERİ İÇİNDE KAMUOYU ARAŞTIRMALARININ YERİ. Selçuk İletişim, 2(3), 149-160. https://doi.org/10.18094/si.58430