BibTex RIS Kaynak Göster

PROPAGANDA VE TOPLUMSAL KONTROL

Yıl 2003, Cilt: 2 Sayı: 4, 4 - 12, 12.05.2014

Öz

Propaganda, kitle iletişim araçlarının ve bilgi teknolojilerinin gelişmesine paralel olarak özellikle 20. yüzyılın başından günümüze kadar toplumsal yaşamda önemini giderek arttıran bir olgudur. Demokratik rejimlerin gelişmesiyle birlikte önem kazanan kamuoyu ise ilk zamanlar siyasal iktidarlar tarafından “serbest düşünce platformu” sayesinde yönlendiriliyor ve idare ediliyordu. Bu yıllarda propaganda uzmanları da geleneksel propaganda yöntemlerini kullanıyorlardı. İletişim ve bilgi teknolojilerinde son yıllarda ortaya çıkan büyük gelişmeler, propaganda yoluyla kamuoyunun yönlendirilmesini ve dolayısıyla toplumsal rızanın üretilmesini kolaylaştırmıştır. Günümüzdeki ileri kapitalist ülkelerde toplumsal rızanın üretimi, propaganda amaçlı olarak bilginin toplanması, biriktirilmesi, kontrol edilmesi ve yayılması süreçleriyle inanılmaz ölçüde geliştirilmiştir ve bir toplum mühendisliği işi haline gelmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derleme Makaleler
Yazarlar

Nejdet Atabek Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 12 Mayıs 2014
Gönderilme Tarihi 12 Mayıs 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Cilt: 2 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Atabek, N. (2014). PROPAGANDA VE TOPLUMSAL KONTROL. Selçuk İletişim, 2(4), 4-12. https://doi.org/10.18094/si.24675