BibTex RIS Kaynak Göster

MEŞŞAİ FİLOZOFLARDAKİ METODOLOJİK ZENGİNLİK

Yıl 2016, , 5 - 16, 18.07.2016
https://doi.org/10.18094/si.94825

Öz

Bilimsel çalışmaların yürütüleceği metodoloji ile ilgili, günümüzde, bazı kaygılar bulunmaktadır. Bu kaygılar, metodolojinin belirli bir takım ilkelere indirgemesinden kaynaklanmaktadır. Oysa bilimsel araştırmaları yürütmenin tek bir metodu olmamalıdır.

 

Bu çalışma’da, Meşşai filozoflar olarak bilinen üç Müslüman filozofun öngördüğü metodolojik ilkeler incelenmektedir. Buna göre, üç Müslüman filozof kendisini tek düze bir metodolojik ilke ile sınırlandırmamaktadır. Bilgi edinme ve bilgiyi işleme, üretme ile ilgili çabalarında çeşitli metodolojiler izledikleri görülmektedir. Onların bu tavırları, günümüzün bilimsel çalışmalarına da ışık tutmaktadır. 

Kaynakça

  • Alper Ö M (2010) Varlık ve İnsan. Kemalpaşazade Bağlamında Bir Tasavvurun Yeniden İnşası, Klasik, İstanbul.
  • Aydın M S (2000) İslam Felsefesi Yazıları, Ufuk Kitapları, İstanbul.
  • Aydınlı O (2007) Süryani Bilginlerinin Çeviri Faaliyeti ve Mu’tezili Düşünceye Etkisi” Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, C/S. 6 (11), 7- 33.
  • Aydınlı Y. (1988) “Farabi’nin Nübüvvet Öğretisi” İslami Araştırmalar, C/S. 2 (8), 35.
  • Bakar O (2003) Gelenek ve Bilim. İslam’da Bilim Tarihi ve Felsefe Üzerine Ercüment Asil (çev), Gelenek Yayıncılık, İstanbul.
  • Bayraklı B (1983) Farabi’de Devlet Felsefesi, Doğuş Yayın Dağıtım.
  • Bayraklı B (1986). “Farabi’nin Siyaset tanımı ve Devletin Menşei Hakkındaki Görüşleri”, İslami Araştırmalar Derg, 2, 28-32.
  • Corbin H (1986) İslam Felsefesi Tarihi, Hüseyin Hatemi (çev), İletişim Yayınları, İstanbul.
  • Çubukçu İ A (1973) “İslam Medeniyeti ve Düşüncesinin Batı Alemine Tesiri”, D.İ.B. Dergisi, C/S. 13 (1), 58.
  • Farabi (1997) İdeal Devlet, Ahmet Arslan (açıklamalı çev.), Vadi Yayınları, Ankara.
  • Foucault M (1966) Mots et les Choses, Une Arceologie des Sciences Humanies, Gaillamard.
  • Goichon A M (1986) İbn Sina Felsefesi ve Ortaçağ Avrupasındaki Etkileri, İsmail Yakıt (çev), Doğuş Yayın ve Dağıtım, İstanbul.
  • Kaya M C (2011) Varlık ve İmkan, Aristotales’ten İbn Sina’ya İmkanın Tarihi, Klasik, İstanbul.
  • Köseoğlu N (1997) Devlet, Ötüken Neşriyat, İstanbul.
  • Kurşuoğlu M S (2013) “İnsan – Evren İlişkisi ve Mutlak Bilginin İnsanileşmesinden Felsefe, Din ve Bilim Birlikteliği”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, C/S. 6 (24), 248-257.
  • Nasr S H (1989) İslam ve İlim, İlhan Kutluer (çev), İnsan Yayınları, İstanbul.
  • O’Leary D L (1971) İslam Düşüncesi ve Tarihteki Yeri, H. Yurdaydın ve Y.Kutluay (çev), Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yayınları, Ankara.
  • Olguner F (1985) Üç Türk İslam Mütefekkiri İbn Sina- Fahrettin Razi- Nasireddin Tusi Düşüncesinde Varoluş, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Ankara.
  • Sezgin F (1985) Müslümanların İlimler Tarihindeki Yeri”, İlim ve Sanat, 3, 65-69.
  • Ülken H Z (1983) İslam Felsefesi, Ülken Yayınları, İstanbul.
  • Yıldırım C (1983) Bilim tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Cengiz Anık

Yayımlanma Tarihi 18 Temmuz 2016
Gönderilme Tarihi 16 Mart 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016

Kaynak Göster

APA Anık, C. (2016). MEŞŞAİ FİLOZOFLARDAKİ METODOLOJİK ZENGİNLİK. Selçuk İletişim, 9(3), 5-16. https://doi.org/10.18094/si.94825