Küreselleşen
dünyada büyük şirketler varlığını sürdürebilmek için uluslararası faaliyetler
yapmaya zorlanmaktadır. Yapılan araştırmalar şirketlerin girdikleri farklı
ülkelerde o ülkenin kültürel değerlerini dikkate almama gibi bir durumun söz
konusu olamayacağını ve başarılı bir küresel marka olmak için yerel, ulusal
farklılıkların dikkate alınması gerektiğini vurgulamaktadır. Özellikle kriz
dönemlerinde, markaların krize verdikleri tepkiler ulusal düzeyde farklılık
göstermektedir. Dolayısıyla şirketler ulusal ve yerel farklılıkları dikkate
almak zorundadır. Hofstede’in kültürel boyutlar araştırmasında yer alan
belirsizlikten kaçınma ve güç aralığı değişkenleri, ülkelerin krizlere
verdikleri tepkileri açıklamak için sıklıkla kullanılan değişkenlerdendir. “Hofstede’nin
kültürel boyutlar kuramı kapsamında ülkeler için belirlediği endeksler zaman
içerisinde değişiyor mu?” Türkiye için farklı izlenimler görülmekte ve değişim
dikkat çekmektedir. Bu düşünceden yola çıkarak “Hofstede’nin ülkeler için
belirlediği endekslerin güncellenmesi mi gerekiyor?”, “Hofstede’in çalışması
her koşulda, her ülke için geçerli değil mi?” soruları bu makalede
tartışılmaktadır. Bu bağlamda bu çalışmada, küresel krizlere verilen yerel tepkiler ve
Türkiye’nin genel olarak küresel krizlere verdiği tepkiler, Volkswagen’in
2015’te yaşadığı küresel çaptaki emisyon hacmi krizi örneğinde, Hofstede’in öne
sürdüğü bahsi geçen kültürel değişkenlerle açıklanıp açıklanamayacağına dair bir
durum saptaması yapılmıştır.
Hofstede Kültürel Boyutlar Kuramı Volkswagen Kriz Belirsizlikten Kaçınma Boyutu Güç Aralığı Boyutu.
In a globalizing world, large corporations are forced to do international activities in order to survive. The researches emphasize that companies need to be taken into consideration local and national differences in order to become a successful global brand. Especially in times of crisis, the reactions of brands to crisis are different at the national level. Therefore, companies have to consider national and local differences. Hofstede's uncertanity avoidance and power distance variables in the cultural dimension research are variables that are often used to explain the reactions of countries to crises. Does Hofstede's indices for countries within the framework of cultural dimension theory change over time? Different impressions are seen for Turkey and change attracts attention. In this work, Does need to update the indexes that Hofstede set for countries based upon this thought? Is not Hofstede's work valid in every condition in everycountry? These questions are discussed in this article. In this study a case detection is done in case whether the local reactions to the global crisis and Turkey’s general reactions to the global crisis, volkwagen’s global emission volume crisis can be explained by Hofstede’s suggested mentioned cultural variables or not.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ocak 2018 |
Gönderilme Tarihi | 28 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |