Batı Avrupa ülkelerinde ve ABD'de olduğu gibi ülkemizde de son yıllarda öneminin anlaşılmaya başlandığı halkla ilişkiler, serbest rekabet ortamının olduğu piyasalarda faaliyet gösteren kuruluşlar için bir zorunluluk haline gelmiştir. Mevcut rekabet ortamı içerisinde, aynı alanda hizmet/mal üreten kamu ve özel sektör kuruluşlarının çokluğu, hedef kitlenin mal ve hizmetleri tüketme aşamasında önüne çok çeşitli alternatifler sunarken; bu aşamada halkla ilişkilerin gerekliliği de kendini hissettirmektedir. Halkla ilişkilere gereken önemi veren kuruluş, aynı kulvarda mücadele ettiği rakiplerine göre avantaj sağlarken, hedef kitlesinin desteğini alarak da ileriye yönelik daha güvenli kararlar alabilmektedir.
Bu çalışma ile “halkla ilişkiler faaliyetlerinin başarıya etkisi” ortaya konulmaya çalışılmıştır. Konu ele alınırken öncelikle teorik boyutu oluşturan; halkla ilişkilerin tanımı ve tarihi ile ilgili bilgiler; halkla ilişkiler karması; halkla ilişkiler karması çerçevesinde hastanelerde ve Bayındır Tıp Merkezi'ndeki halkla ilişkiler faaliyetleri incelenirken; Bayındır Tıp Merkezi alan araştırması ile de halkla ilişkiler faaliyetlerinin başarıya etkisi araştırılıp buradan genellemelere gidilmeye çalışılmaktadır.
Yapılan çalışmanın sonucunda, Bayındır Tıp Merkezi başarılı bir hastane olarak bulunmuş; sağlık sektöründe kendisini kabul ettirmiş olan bu hastanede yapılan halkla ilişkiler faaliyetlerinin hemen her alanda kendisini hissettirmesi neticesinde; “halkla ilişkiler faaliyetleri başarıya direkt olarak etki eder” sonucu çıkmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Mayıs 2014 |
Gönderilme Tarihi | 12 Mayıs 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2002 Cilt: 2 Sayı: 3 |