Bu çalışma halkla ilişkiler faaliyetleri içinde kamuoyu araştırmalarının önemini analiz etmek amacıyla hazırlanmıştır. Halkla ilişkiler süreci araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarından oluşmaktadır. Araştırma, süreç içinde en önemli aşama olarak kabul edilebilir. Çünkü araştırma diğer aşamalara temel teşkil etmektedir. Halkla ilişkilerde çeşitli araştırma türleri vardır. Bunlardan bir tanesi kamuoyu araştırmasıdır.
Bu çalışmada araştırmanın ve kamuoyu araştırmalarının halkla ilişkiler faaliyetleri içinde taşıdığı önemi belirlemek amacıyla bir saha araştırması yapılmıştır. Çalışmamızın genel sonucu, halkla ilişkiler birimlerinin tamamının araştırmaya önem verdikleridir. Diğer bir sonuç ise, halkla ilişkiler birimlerinin araştırmayı çoğunlukla hedef kitle analizinde ve kurumsal imajı belirlemede kullandıklarını göstermektedir. Kamuoyu araştırmalarının halkla ilişkiler birimlerinin çoğu tarafından kullanıldığı da çalışmamızın ana sonuçlarından bir tanesidir. Bu araştırmaların özellikle belediyelerin halkla ilişkiler birimleri tarafından daha fazla kullanıldığı ortaya çıkmıştır.
Bu çalışmanın bir sonucu olarak kamuoyu araştırmaları alanında iyi eğitim almış kişilerin, halkla ilişkiler faaliyetlerinde daha başarılı olacaklarını ileri sürebiliriz.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Mayıs 2014 |
Gönderilme Tarihi | 12 Mayıs 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2002 Cilt: 2 Sayı: 3 |