Bu çalışmanın amacı 1995 seçimlerinden 2004 seçimlerine kadar Diyarbakır'daki siyasi partilerin almış oldukları oy oranlarından hareketle Diyarbakır'da seçmen davranışlarını çözümlemek ve 28 Mart 2004 seçimlerinden sonra 400 seçmen üzerinde yapılan anket çalışması ile yerel medyanın seçmen davranışı üzerindeki etkisini araştırmaktır. Çalışmada, Türkiye'de geleneksel ilişkilerin en yoğun yaşandığı yerleşim yerlerinin başında gelen Diyarbakır'da siyasal toplumsallaşmada ve parti tercihinde yerel medyanın giderek geleneksel siyasal ajanların yerini almaya başladığı gözlemlenmiştir.
kamuoyu; propaganda; siyasal toplumsallaşma yerel medya; Diyarbakır'da seçmen davranışı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Kasım 2013 |
Gönderilme Tarihi | 9 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 3 Sayı: 4 |