Olgu Sunumu
BibTex RIS Kaynak Göster

KAMU YÖNETİMİ HALKLA İLİŞKİLER ANLAYIŞI: NEOLİBERAL POLİTİKALAR AÇISINDAN BİR DEĞERLENDİRME

Yıl 2017, Cilt: 10 Sayı: 1, 120 - 133, 26.07.2017
https://doi.org/10.18094/josc.291001

Öz

Bu makale, tüm dünyaya yayılan
neoliberal politikalar
ve kamu
sektörü halkla ilişkiler anlayışı arasındaki ilişkiye odaklanmaktadır. Neoliberal
politikaların dayattığı kamunun yeniden yapılanma sürecinde, yönetim
anlayışında yaşanan değişimlerin
kamu
kurum
ve kuruluşlarının halka ilişkiler anlayışı ve
uygulamalarını
etkilemesi
beklenmektedir. Nitekim neoliberal politikaların gündeme getirdiği yeni iktidar
modellerinden olan y
önetişim, getirdiği anlayış
ve barındırdığı “katılımcılık”, “şeffaflık”, “açıklık”, ”bilgi paylaşımı” gibi
kavramların

etkisiyle k
amu yönetiminin halkla
ilişkiler anlayışına paradigma olarak giren “ilişki yönetimi”, kamunun halkla
ilişkilerini “kamu
sal
enformasyon
modeli” nden “iki yönlü
simetrik model”e doğru evrilmek durumunda bırakacaktır. Çalışma, yaşanması
beklen
en bu dönüşüm
üzerine odaklanmıştır.

Kaynakça

  • Butterick K. (2011) Introducing Public Relations: Theory and Practice, Sage Publications, London.
  • Child J. (1997) Strategic Choice in the Analysis of Action, Structure, Organizations and Environment: Retrospect and Prospect, Organization Studies, Vol:18(1), 43-76.
  • Cole R. (2009) Social Media What Does It Mean for Public Managers?, Public Management, www.icma.org/pm 8-12. Erişim tarihi. 15.02.2015.
  • Coombs W. T. (2004) Kişilerarası İletişim ve Halkla İlişkiler, Halkla İlişkilerde Seçme Yazılar: Alana İlişkin Bir Derleme, Hanife Güz ve Sema Yıldırım Becerikli (Der.), Alban Yay., Ankara, 53-78.
  • Eryılmaz B. (2011) Kamu Yönetimi, 4. Baskı, Okutman Yayıncılık, Ankara.
  • Fredericson H. G. (2005) Comparing the Rein Venting Goverment Movement with the New Public Administration, Public Administration Review, Vol.56(3), 263-270.
  • Theaker A. (2006) Halkla İlişkilerin El Kitabı, Media Cat, İstanbul.
  • Grunig J. E ve Hunt T. T. (1984) Managing Public Relations, Fort Worth: Harcourt Brace Jovanovich College Publishers.
  • Karatepe S. ve Arıbaş N.N. (2012) Yerel Yönetişimde Demokratik Katılımın Teşvik Edilmesi:Halkla İlişkiler ve Kamuoyunu Bilgilendirme Çalışmaları, II. Turgut Özal Uluslararası Ekonomi ve Siyaset Kongresi, 19-20 Nisan 2012, Malatya.
  • Kazancı M. (2011) Kamuda ve Özel Kesimde Halkla İlişkiler, 9. Baskı, Turhan Kitabevi, Ankara.
  • Okay A. Ve Okay A. (2007) Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları, Der Yayınları, İstanbul.
  • Okçu M. (2007) Yönetişim Tartışmalarına Katkı: AB için Yönetişim Ne Anlama Geliyor?, Süleyman Demirel Ün. İİBF Dergisi, Cilt 12, Sayı 3, 299-312.
  • Przeworski A. (1991) Democracy and the Market: Political and Economics Reforms in Eastern Europe and Latin America, Cambridge University Press, New York.
  • Owen H. (1998) Public Manangment and Administration, ST. Martin Press, USA.
  • Özdemir B. P. (2006) Küreselleşme ve Halkla İlişkiler: Küreselleşmenin Türk Halkla İlişkiler Sektörü Üzerindeki Etkileri, Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı, Ankara.
  • Özdemir B.P. ve Aktaş Yamanoğlu M. (2009) Disiplinlerarası Bir Alan Olarak Halkla İlişkiler: Türkiye’ deki Akademik Çalışmalar Üzerine Niteliksel Bir İnceleme, B.P. Özdemir ve Fatih Keskin (Der.), Halkla İlişkiler Üzerine: Disiplinlerarası Bir Alanın Yönelimleri, Dipnot yayınları. Ankara, 15-29.
  • Palabıyık H. (2004) Yönetimden Yönetişime Geçiş ve Ötesi Üzerine, Amme İdaresi Dergisi, Cilt 37, Sayı 1, 63-85.
  • Przeworski A. (1991) Democracy and the Market: Political and Economics Reforms in Eastern Europe and Latin America, Cambridge University Press, New York.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Derleme Makaleler
Yazarlar

Şengül Altan Arslan

Yayımlanma Tarihi 26 Temmuz 2017
Gönderilme Tarihi 14 Şubat 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Altan Arslan, Ş. (2017). KAMU YÖNETİMİ HALKLA İLİŞKİLER ANLAYIŞI: NEOLİBERAL POLİTİKALAR AÇISINDAN BİR DEĞERLENDİRME. Selçuk İletişim, 10(1), 120-133. https://doi.org/10.18094/josc.291001