Günümüzde
kuruluşlar, stratejik iletişim çalışmalarını gerçekleştirmek için pek çok
nedenle halkla ilişkiler ajanslarına ihtiyaç duymaktadırlar. Halkla ilişkiler
ajansları, halkla ilişkiler uygulamalarının pek çok alanında müşterilerine
hizmet vermektedir. Halkla ilişkiler ajanslarının bu stratejik çalışmalarında
halkla ilişkiler uygulayıcı rollerini üstlendiği de düşünülebilir.
Dijitalleşmeye bağlı olarak, halkla ilişkiler ajanslarının hizmet alanlarını internet
odaklı bir yöne çevirdiği görülmektedir. Ağ teknolojisi, halkla ilişkiler
çalışmalarının diyalog ekseninde gelişimine fırsat sunmaktadır. Bu çalışmada,
Türkiye’deki halkla ilişkiler ajanslarının web stratejileri üzerine bir içerik
analizi yapılmaktadır. Araştırmanın sonucuna göre, halkla ilişkiler ajansları
paydaşlarını ve kamularını en çok iletişim bilgileri, müşteri portföyü ve
hizmet/uzmanlık alanları hakkında bilgilendirmektedir. Bir başka önemli veri,
halkla ilişkiler ajanslarının uygulama alanlarında öne çıkan kategorilerin
medya ilişkileri, etkinlik yönetimi ve kriz iletişimi olduğudur.
Bölüm | Derleme Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Temmuz 2017 |
Gönderilme Tarihi | 7 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 1 |