Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DİYALOG TEORİSİ ÇERÇEVESİNDE İNTERNET TABANLI İLETİŞİM ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME: HALKLA İLİŞKİLER AJANSLARININ WEB STRATEJİLERİ ÜZERİNE BİR İÇERİK ANALİZİ

Yıl 2017, Cilt: 10 Sayı: 1, 64 - 84, 26.07.2017
https://doi.org/10.18094/josc.304405

Öz

Günümüzde
kuruluşlar, stratejik iletişim çalışmalarını gerçekleştirmek için pek çok
nedenle halkla ilişkiler ajanslarına ihtiyaç duymaktadırlar. Halkla ilişkiler
ajansları, halkla ilişkiler uygulamalarının pek çok alanında müşterilerine
hizmet vermektedir. Halkla ilişkiler ajanslarının bu stratejik çalışmalarında
halkla ilişkiler uygulayıcı rollerini üstlendiği de düşünülebilir.
Dijitalleşmeye bağlı olarak, halkla ilişkiler ajanslarının hizmet alanlarını internet
odaklı bir yöne çevirdiği görülmektedir. Ağ teknolojisi, halkla ilişkiler
çalışmalarının diyalog ekseninde gelişimine fırsat sunmaktadır. Bu çalışmada,
Türkiye’deki halkla ilişkiler ajanslarının web stratejileri üzerine bir içerik
analizi yapılmaktadır. Araştırmanın sonucuna göre, halkla ilişkiler ajansları
paydaşlarını ve kamularını en çok iletişim bilgileri, müşteri portföyü ve
hizmet/uzmanlık alanları hakkında bilgilendirmektedir. Bir başka önemli veri,
halkla ilişkiler ajanslarının uygulama alanlarında öne çıkan kategorilerin
medya ilişkileri, etkinlik yönetimi ve kriz iletişimi olduğudur.

Kaynakça

  • KAYNAKÇA
  • Akdenizli, B (2012) Gazete Haberciliğinde İçerik Çözümleme Yöntem ve Tekniği: Sunum ve Temsil Üzerine Bir Uygulama ve Değerlendirme, Ö Güllüoğlu (Ed), İletişim Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri: Yazılı Metin Çözümleme, Ütopya Yayınları, Ankara, 133-163.
  • Aragón, E P. and Domingo, D (2014) Developing Public Relations 2.0: Practitioners’ Perceptions on The Implementation of Interactive Communication Strategies, Public Relations Review, 40 (2014), 559-561.
  • Berelson, B (1952) Content Analysis in Communication Research, Stratford Press, New York.
  • Canpolat, N (2012) Halkla İlişkiler ve Reklam Ajanslarının Hizmet Alanları, Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi, 5 (2), 95-106.
  • Castells, M ve Ince, M (2006) Manuel Castells’le Söyleşiler, Ebru Kılıç (çev), İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
  • Dictionary.com (2016) Search of “agency”, http://www.dictionary.com/browse/agency?s=t, Accessed on: 20.10.2016.
  • Dictionnaire Larousse (1993-1994) Ansiklopedik Sözlük, Cilt: 2, Milliyet Yayınları, İstanbul.
  • George, A. L. (2003). İçerik Çözümlemesinde Nicel ve Nitel Yaklaşımlar, Murat Sadullah Çebi (çev ve Ed), İletişim Araştırmalarında İçerik Çözümlemesi, Alternatif Yayınları, Ankara, 9-47. Grunig, J E and Hunt, T (1984) Managing Public Relations. Wadsworth/Thomson Learning, Belmont.
  • Grunig, J E. ve Grunig, L E (2005) Halkla İlişkiler ve İletişim Modelleri, James E. Grunig (Ed), Halkla İlişkiler Ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik, Rota Yayınları, İstanbul, 307-348.
  • Hansen, A (2003) İçerik Çözümlemesi, Murat Sadullah Çebi (Çev. ve Ed.), İletişim Araştırmalarında İçerik Çözümlemesi, Alternatif Yayınları, Ankara, 49-102.
  • Karasar, N (2012) Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara.
  • Kent, M L and Taylor, M (2002) Toward a Dialogic Theory of Public Relations, Public Relations Review, 28 (2002), 21-37.
  • Kitchen, P J (1997). Public Relations: Principles and Practice. International Business Press, London.
  • Naccarato, J L and Neuendorf, K (1998) Content Analysis as a Predictive Methodology: Recall, Readership and Evaluations of Business-to-Business Print Advertising”, A Journal of Advertising Research, 38 (3), 19-33.
  • Oxford Dictionaries (2017). Search of “agency”, https://en.oxforddictionaries.com/definition/agency, Accessed on: 08.03.2017.
  • Park, H and Reber, B H (2008) Relationship Building and The Use Web Sites: How Fortune 500 Companies Use Their Web Sites to Build Relationships, Public Relations Review, 34 (2008), 409-411.
  • Peltekoğlu, F B (2005) Halkla İlişkiler Nedir, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul.
  • Sayımer, İ (2008) Sanal Ortamda Halkla İlişkiler, Beta Basım Yayım Dağıtım İstanbul.
  • Seltzer, T and Mitrook, M A (2007) The Dialogic Potential of Weblogs in Relationship Building, Public Relations Review, 33 (2007), 227-229.
  • Susar, A F (2003) İstanbul’da Yer Alan Halkla İlişkiler Şirketlerinin Profili, Selçuk İletişim, 3 (1), 51-66.
  • Triantafillidou, A and Yannas, P (2014) How Public Relations Agencies in Greece Respond to Digital Trends, Public Relations Review, 40 (2014), 815-817.
  • TDK (Türk Dil Kurumu) (2017) Sözcük arama: “ajans”, www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS. 58c04e001aec60.15754348, Erişim Tarihi: 08.03.2017
  • Ustakara, F (2014) Markaların Yeni Gözetim Araçları: Halkla İlişkiler Fonksiyonelliğinde Sosyal Ağlar, Müge Demir (Ed), Yeni Medya Üzerine Vol. 2, Literatürk Academia, Konya, 333-351.
  • Weber, R P (1990) Basic Content Analysis. Sage Publications, California.
  • Wirtz, J G and Ngondo, P (2013) An Analysis of the Website Strategies of Top Fee-Generating U.S. – Based Public Relations Agencies, Public Relations Journal, 7 (1), 1-32.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Derleme Makaleler
Yazarlar

Cihan Becan Bu kişi benim

Fuat Ustakara

Yayımlanma Tarihi 26 Temmuz 2017
Gönderilme Tarihi 7 Nisan 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Becan, C., & Ustakara, F. (2017). DİYALOG TEORİSİ ÇERÇEVESİNDE İNTERNET TABANLI İLETİŞİM ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME: HALKLA İLİŞKİLER AJANSLARININ WEB STRATEJİLERİ ÜZERİNE BİR İÇERİK ANALİZİ. Selçuk İletişim, 10(1), 64-84. https://doi.org/10.18094/josc.304405