Bu çalışmanın amacı lise öğrencilerinin iletişimci biçimlerini, ders dışı etkinlik çalışmalarına katılım durumlarına göre incelemektir. Ayrıca araştırmada cinsiyet faktörüne göre de fark olup olmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışma 2017-2018 eğitim öğretim yılında Denizli il merkezinde 593(yaş=16.25±1.15) lise öğrencisinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Lise öğrencilerinin iletişimci biçimlerini belirlemek için Norton (1983) tarafından geliştirilen, Dursun ve Aydın (2011)tarafından Türkçe'ye uyarlanan “İletişimci Biçimleri Ölçeği”, kişisel bilgileri ve araştırmanın bağımsız değişkenlerine ilişkin verileri toplamak için ise araştırmacılar tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Verilerin analizinde iki yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Çalışmada; lise öğrencilerinin ders dışı etkinliklere katılım durumları incelendiğinde; beden eğitimi ve spor çalışmaları ve diğer çalışmalara katılan (izcilik, halk oyunları ve güzel sanatlar) öğrencilerin iletişimci biçimleri ile hiçbir ders dışı etkinliğe katılmayan lise öğrencilerinin iletişimci biçimleri arasında farklılıklar görülmüştür. Ders dışı etkinliklere katılan öğrencilerin hiçbir ders dışı etkinliğe katılmayan öğrencilere göre etki bırakan, ilgili, dramatize eden ve açık iletişimci biçimlerini daha çok kullandıkları belirlenmiştir. Cinsiyet faktörüne göre incelendiğinde kız öğrencilerin, erkek öğrencilere göre daha fazla ilgili, sözsüz iletişim kuran ve baskın iletişimci biçimlerini kullandıkları, erkek öğrencilerin ise kız öğrencilere göre daha çok iletişimci imajı ve tartışmacı iletişimci biçimi faktörlerini kullandıkları gözlemlenmiştir. Sonuç olarak; ders dışı etkinliklere katılan öğrencilerin katılmayanlara göre iletişimci biçimlerinde etkili iletişime yönelik faktörleri benimsedikleri ve olumsuz olanları daha az kullandıkları söylenebilmektedir.
Birincil Dil | tr |
---|---|
Konular | Sosyal |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar |
|
Tarihler |
Başvuru Tarihi
: 8 Mart 2019
|
Bibtex | @araştırma makalesi { josc537473,
journal = {Selçuk İletişim},
issn = {},
eissn = {2148-2942},
address = {},
publisher = {Selçuk Üniversitesi},
year = {2020},
volume = {13},
pages = {71 - 90},
doi = {10.18094/josc.537473},
title = {LİSE ÖĞRENCİLERİNİN DERS DIŞI ETKİNLİKLERE KATILIM DURUMLARINA GÖRE İLETİŞİMCİ BİÇİMLERİNİN İNCELENMESİ},
key = {cite},
author = {Tepeköylü Öztürk, Özden and Deymeci̇, Orhan and Göde, Osman}
} |
APA | Tepeköylü Öztürk, Ö , Deymeci̇, O , Göde, O . (2020). LİSE ÖĞRENCİLERİNİN DERS DIŞI ETKİNLİKLERE KATILIM DURUMLARINA GÖRE İLETİŞİMCİ BİÇİMLERİNİN İNCELENMESİ . Selçuk İletişim , 13 (1) , 71-90 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/josc/issue/52040/537473 |
MLA | Tepeköylü Öztürk, Ö , Deymeci̇, O , Göde, O . "LİSE ÖĞRENCİLERİNİN DERS DIŞI ETKİNLİKLERE KATILIM DURUMLARINA GÖRE İLETİŞİMCİ BİÇİMLERİNİN İNCELENMESİ" . Selçuk İletişim 13 (2020 ): 71-90 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/josc/issue/52040/537473> |
Chicago | Tepeköylü Öztürk, Ö , Deymeci̇, O , Göde, O . "LİSE ÖĞRENCİLERİNİN DERS DIŞI ETKİNLİKLERE KATILIM DURUMLARINA GÖRE İLETİŞİMCİ BİÇİMLERİNİN İNCELENMESİ". Selçuk İletişim 13 (2020 ): 71-90 |
RIS | TY - JOUR T1 - LİSE ÖĞRENCİLERİNİN DERS DIŞI ETKİNLİKLERE KATILIM DURUMLARINA GÖRE İLETİŞİMCİ BİÇİMLERİNİN İNCELENMESİ AU - Özden Tepeköylü Öztürk , Orhan Deymeci̇ , Osman Göde Y1 - 2020 PY - 2020 N1 - DO - T2 - Selçuk İletişim JF - Journal JO - JOR SP - 71 EP - 90 VL - 13 IS - 1 SN - -2148-2942 M3 - UR - Y2 - 2020 ER - |
EndNote | %0 Selçuk İletişim LİSE ÖĞRENCİLERİNİN DERS DIŞI ETKİNLİKLERE KATILIM DURUMLARINA GÖRE İLETİŞİMCİ BİÇİMLERİNİN İNCELENMESİ %A Özden Tepeköylü Öztürk , Orhan Deymeci̇ , Osman Göde %T LİSE ÖĞRENCİLERİNİN DERS DIŞI ETKİNLİKLERE KATILIM DURUMLARINA GÖRE İLETİŞİMCİ BİÇİMLERİNİN İNCELENMESİ %D 2020 %J Selçuk İletişim %P -2148-2942 %V 13 %N 1 %R %U |
ISNAD | Tepeköylü Öztürk, Özden , Deymeci̇, Orhan , Göde, Osman . "LİSE ÖĞRENCİLERİNİN DERS DIŞI ETKİNLİKLERE KATILIM DURUMLARINA GÖRE İLETİŞİMCİ BİÇİMLERİNİN İNCELENMESİ". Selçuk İletişim 13 / 1 (Ocak 2020): 71-90 . |
AMA | Tepeköylü Öztürk Ö , Deymeci̇ O , Göde O . LİSE ÖĞRENCİLERİNİN DERS DIŞI ETKİNLİKLERE KATILIM DURUMLARINA GÖRE İLETİŞİMCİ BİÇİMLERİNİN İNCELENMESİ. Selçuk İletişim. 2020; 13(1): 71-90. |
Vancouver | Tepeköylü Öztürk Ö , Deymeci̇ O , Göde O . LİSE ÖĞRENCİLERİNİN DERS DIŞI ETKİNLİKLERE KATILIM DURUMLARINA GÖRE İLETİŞİMCİ BİÇİMLERİNİN İNCELENMESİ. Selçuk İletişim. 2020; 13(1): 71-90. |
IEEE | Ö. Tepeköylü Öztürk , O. Deymeci̇ ve O. Göde , "LİSE ÖĞRENCİLERİNİN DERS DIŞI ETKİNLİKLERE KATILIM DURUMLARINA GÖRE İLETİŞİMCİ BİÇİMLERİNİN İNCELENMESİ", Selçuk İletişim, c. 13, sayı. 1, ss. 71-90, Oca. 2020, doi:10.18094/josc.537473 |