Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

REPRODUCTION OF MEDIA AND MASS CULTURE CRITICISM

Yıl 2020, Cilt: 13 Sayı: 1, 314 - 337, 27.01.2020

Öz

The discourse elaborated by theFrankfurt School and Cultural Studies, which criticize modern media and technology, are likewise connected to the culture and shed light on our day. Moreover,it is thought that the critical point of view of the culture forms produced by traditional communication technologies is reproduced through the new media of today.In this context, the aim of the study is to make a read of the reproduction of the concepts of Mass Culture, Culture Industry, Eliteist Culture and Popular Culture in terms of today'smass communication technologies that contain the criticism of traditional mass media.Therefore, in the study a theoretical discussion will be conducted with reference to social media that reflects today's mass culture. Thus the cultural industry, and it will draw attention to the reproduction of thoughts about mass media.

Kaynakça

  • KaynakçaAdorno, T. W. (2013). Kültür Endüstrisini Yeniden Düşünürken . COGİTO Dergisi, 65-84.Adorno, T. W., & Horkheimer, M. (2010). Aydınlanmanın Diyalektiği. (N. Ülner, & E. Öztarhan Karadoğan, Çev.) İstanbul: Kabalcı Yayınevi.Althusser, L. (2000). İdeoloji ve devletin ideolojik aygıtları. İstanbul: İletişim Yayınları.Arık, M. B. (2004). Popüler Kültüre Temel Yaklaşımlar. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi , 327-345.Aristoteles. (2004). Retorik . (M. H. Doğan, Çev.) İstanbul: Cogito YKY Yayınları.Aydoğan, F. (2013). Medyadan Yansıyanlar. İstanbul: Beta .Baudrillard, J. (2006). Sessiz Yığınların Gölgesinde Toplumsalın Sonu. (O. Adanır, Çev.) Ankara: Doğubatı Yayınları.Benjamin, W. (2002). Pasajlar. (A. Cemal, Çev.) İstanbul: YKY Yayınları.Berman, M. (2012). Katı Olan Her Şey Buharlaşıyor. (Ü. Altuğ, & B. Peker, Çev.) İstanbul: İletişim Yayınları.Best, S., & Kellner, D. (2011). Postmodern Teori Eleştirel Soruşturmalar. (M. Küçük, Çev.) İstanbul: Ayrıntı Yayınları.Cuche, D. (2013). Sosyal Bilimlerde Kültür Kavramı. (T. Arnas, Çev.) İstanbul: Bağlam Yayıncılık.Erdoğan, İ., & Korkmaz, A. (2011). Kültür ve İletişim, Halk Kültürü Kitle Kültürü ve Popüler Kültürün Üretim Dağıtım Tüketim Pratiklerinin Doğası. Ankara: Erk Yayınları.Erdoğan, İ., & Alemdar, K. (2002). Öteki Kuram. Ankara: Erk Yayınları.Fuchs, C. (2017). Google Kapitalizmi. F. Aydoğan içinde, Yeni Medya Kuramcılarından Yeni Medya Kuramları (Ç. Çavuşoğlu, Çev., s. 71-83). istanbul: Der Yayınları.Güngör, N. (2013). İletişim Kuramlar Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi.Hall, S., & Jacques, M. (1995). Yeni Zamanlar 1990’larda Politikanın Değişen Çehresi. (A. Yılmaz, Çev.) İstanbul: Ayrıntı Yayınları.Hearn, A., & Schoenhof, S. (2016). From Celebrity to Influencer Tracing the Diffusion of Celebrity. P. D. Marshall, & S. Redmond içinde, A Companion to Celebrity (s. 198-211). Melbourne : John Wiley & Sons, Inc.Horkheimer, M. (1998). Akıl Tutulması. İstanbul: Metis Yayınları.Jay, M. (2014). Diyalektik İmgelem Frankfurt Okulu'nun Tarihi ve Çalışmaları [1923-1950]. (S. Doğan, Çev.) İstanbul: Ayrıntı Yayınları.Kellner, D. (tarih yok). İletişim ve Kültürel Çalışmalar:Bölünmenin Üstesinden Gelmek. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi 4. Kuşak Dergisi.
  • Kellner, D. (2010). Frankfurt Okulu'nu Yeniden Değerlendirmek: Martin Jay'in Diyalektik İmgelem'inin Eleştirisi. H. E. Bağce içinde, Frankfurt Okulu (s. 134-164). Ankara: Doğu Batı Yayınları.Kumar, K. (2010). Sanayi Sonrası Toplumdan Post-modern Topluma Çağdaş Dünyanın Yeni Kuramları. (M. Küçük, Çev.) Ankara: Dost Kitabevi.Maigret, E. (2012). Medya ve İletişim Sosyolojisi. (H. Yücel, Çev.) İstanbul: İletişim Yayınları.Marcuse, H. (2010). Tek-Boyutlu İnsan İleri İşleyim Toplumunun İdeolojisi Üzerine İncelemeler. (A. Yardımlı, Çev.) İstanbul: İdea Yayınevi.Marx, K., & Engels, F. (2012). ALMAN İDEOLOJİSİ [FEUERBACH] MATERYALİST VE İDEALİST ANLAYIŞLARINKARŞITLIĞI. Sol Yayınları.Mcluhan, M. (2005). Yaradanımz medya, The Medium is the Message. (Ü. Oskay, Çev.) İstanbul: Merkez Kitaplar.Nietzsche, F. (2018). Böyle Söyledi Zerdüşt. (M. Tüzel, Çev.) İstanbul: Türkiye İş Bankası Yayınları.Oskay, Ü. (2013). Yıkanmak İstemeyen Çocuklar Olalım, İstanbul,s156. İstanbul: YapıKredi Yayınları.Özdemir, N. (2011). Edebiyat Ve Ekonomi Kültürel Ekonomik Bir Alan Olarak Edebiyat. Millî Folklor, 101-114.Özdemir, Z. (2015). Sosyal Medyada Kimlik İnşasında Yeni Akım: Özçekim Kullanımı . Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 112-131.Özkan, H. H. (2006). Popüler Kültür ve Eğitim. Kastamonu Eğitim Dergisi, 29-38.Swingewood, A. (1996). Kitle Kültürü Efsanesi. (A. Kansu, Çev.) Ankara: Bilimve Sanat Yayınları.Tutal, N. (2005). Küreselleşme İletişim Kültürlerarasılık. İstanbul: Kırmızı Yayınları.Williams, R. (1993). Kültür. (E. Başer, Çev.) İstanbul: İletişim Yayınları.

MEDYA VE KÜLTÜR ENDÜSTRİSİ ELEŞTİRİSİNİN YENİDEN ÜRETİMİ

Yıl 2020, Cilt: 13 Sayı: 1, 314 - 337, 27.01.2020

Öz

Tarih
boyunca bütünüyle değiştiğini düşündüğümüz dünya, bir yönüyle değişimden çok
adeta günün koşullarına göre şekillenmekte ya da uyarlanmaktadır. Onlarca veya
yüzyıllarca önce ortaya atılan düşüncelerin ve kuramların, bugün bile önemli
ölçüde geçerliliğini koruması bu fikri güçlendiren bir olgu olarak karşımıza
çıkmaktadır. Tüm düşüncelerin temelinde ise her zaman statik bir konu olmuştur.
Toplumu var eden temel öğelerden biri olan kültür de tüm zamanların statik bir tartışma
konusu, uyarlanan düşüncelerin odak noktası olmuştur. Modern dönemin kitle
iletişim araçlarının ve teknolojisinin eleştirisini yapan Frankfurt Okulu ve
Kültürel Çalışmalar’ın düşünürlerinin söylemleri de benzer şekilde kültüre
bağlanmaktadır ve postmodern döneme ışık tutmaktadır. Çalışmanın amacı; modern
dönemin kitle iletişim araçlarının eleştirisini barındıran ‘Kitle Kültürü’,
‘Kültür Endüstrisi’, ‘Elitist Kültür’ ve ‘Popüler Kültür’ kavramlarının,
günümüz kitle iletişimindeki postmodern uyarlamalarının bir okumasını
yapmaktır. Bu nedenle çalışmada günümüz kitle kültürünü, dolayısıyla kültür
endüstrisini yansıtan sosyal medyaya atıfta bulunularak, teorik bir tartışma
yürütülecek ve kitle iletişim araçlarına yönelik düşüncelerin yeniden üretimine
dikkat çekilecektir. Buna ek olarak çalışmanın, eleştirel görüşün düşünürlerinin
kuramlarına dayanarak, onların görüşleri ışığında geliştirilebileceği ve farklı
akademik görüşlerin de alanda tartışma yaratmak adına değerli katlıları
olabileceği düşünülmektedir. Zira tartışma olmaksızın söz konusu kuram ve
kuramcıları anmak onların geçmişte düşünce üretme çabalarına kayıtsız kalmak,
bilgi miraslarına sahip çıkmamak olarak değerlendirilebilir.

Kaynakça

  • KaynakçaAdorno, T. W. (2013). Kültür Endüstrisini Yeniden Düşünürken . COGİTO Dergisi, 65-84.Adorno, T. W., & Horkheimer, M. (2010). Aydınlanmanın Diyalektiği. (N. Ülner, & E. Öztarhan Karadoğan, Çev.) İstanbul: Kabalcı Yayınevi.Althusser, L. (2000). İdeoloji ve devletin ideolojik aygıtları. İstanbul: İletişim Yayınları.Arık, M. B. (2004). Popüler Kültüre Temel Yaklaşımlar. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi , 327-345.Aristoteles. (2004). Retorik . (M. H. Doğan, Çev.) İstanbul: Cogito YKY Yayınları.Aydoğan, F. (2013). Medyadan Yansıyanlar. İstanbul: Beta .Baudrillard, J. (2006). Sessiz Yığınların Gölgesinde Toplumsalın Sonu. (O. Adanır, Çev.) Ankara: Doğubatı Yayınları.Benjamin, W. (2002). Pasajlar. (A. Cemal, Çev.) İstanbul: YKY Yayınları.Berman, M. (2012). Katı Olan Her Şey Buharlaşıyor. (Ü. Altuğ, & B. Peker, Çev.) İstanbul: İletişim Yayınları.Best, S., & Kellner, D. (2011). Postmodern Teori Eleştirel Soruşturmalar. (M. Küçük, Çev.) İstanbul: Ayrıntı Yayınları.Cuche, D. (2013). Sosyal Bilimlerde Kültür Kavramı. (T. Arnas, Çev.) İstanbul: Bağlam Yayıncılık.Erdoğan, İ., & Korkmaz, A. (2011). Kültür ve İletişim, Halk Kültürü Kitle Kültürü ve Popüler Kültürün Üretim Dağıtım Tüketim Pratiklerinin Doğası. Ankara: Erk Yayınları.Erdoğan, İ., & Alemdar, K. (2002). Öteki Kuram. Ankara: Erk Yayınları.Fuchs, C. (2017). Google Kapitalizmi. F. Aydoğan içinde, Yeni Medya Kuramcılarından Yeni Medya Kuramları (Ç. Çavuşoğlu, Çev., s. 71-83). istanbul: Der Yayınları.Güngör, N. (2013). İletişim Kuramlar Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi.Hall, S., & Jacques, M. (1995). Yeni Zamanlar 1990’larda Politikanın Değişen Çehresi. (A. Yılmaz, Çev.) İstanbul: Ayrıntı Yayınları.Hearn, A., & Schoenhof, S. (2016). From Celebrity to Influencer Tracing the Diffusion of Celebrity. P. D. Marshall, & S. Redmond içinde, A Companion to Celebrity (s. 198-211). Melbourne : John Wiley & Sons, Inc.Horkheimer, M. (1998). Akıl Tutulması. İstanbul: Metis Yayınları.Jay, M. (2014). Diyalektik İmgelem Frankfurt Okulu'nun Tarihi ve Çalışmaları [1923-1950]. (S. Doğan, Çev.) İstanbul: Ayrıntı Yayınları.Kellner, D. (tarih yok). İletişim ve Kültürel Çalışmalar:Bölünmenin Üstesinden Gelmek. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi 4. Kuşak Dergisi.
  • Kellner, D. (2010). Frankfurt Okulu'nu Yeniden Değerlendirmek: Martin Jay'in Diyalektik İmgelem'inin Eleştirisi. H. E. Bağce içinde, Frankfurt Okulu (s. 134-164). Ankara: Doğu Batı Yayınları.Kumar, K. (2010). Sanayi Sonrası Toplumdan Post-modern Topluma Çağdaş Dünyanın Yeni Kuramları. (M. Küçük, Çev.) Ankara: Dost Kitabevi.Maigret, E. (2012). Medya ve İletişim Sosyolojisi. (H. Yücel, Çev.) İstanbul: İletişim Yayınları.Marcuse, H. (2010). Tek-Boyutlu İnsan İleri İşleyim Toplumunun İdeolojisi Üzerine İncelemeler. (A. Yardımlı, Çev.) İstanbul: İdea Yayınevi.Marx, K., & Engels, F. (2012). ALMAN İDEOLOJİSİ [FEUERBACH] MATERYALİST VE İDEALİST ANLAYIŞLARINKARŞITLIĞI. Sol Yayınları.Mcluhan, M. (2005). Yaradanımz medya, The Medium is the Message. (Ü. Oskay, Çev.) İstanbul: Merkez Kitaplar.Nietzsche, F. (2018). Böyle Söyledi Zerdüşt. (M. Tüzel, Çev.) İstanbul: Türkiye İş Bankası Yayınları.Oskay, Ü. (2013). Yıkanmak İstemeyen Çocuklar Olalım, İstanbul,s156. İstanbul: YapıKredi Yayınları.Özdemir, N. (2011). Edebiyat Ve Ekonomi Kültürel Ekonomik Bir Alan Olarak Edebiyat. Millî Folklor, 101-114.Özdemir, Z. (2015). Sosyal Medyada Kimlik İnşasında Yeni Akım: Özçekim Kullanımı . Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 112-131.Özkan, H. H. (2006). Popüler Kültür ve Eğitim. Kastamonu Eğitim Dergisi, 29-38.Swingewood, A. (1996). Kitle Kültürü Efsanesi. (A. Kansu, Çev.) Ankara: Bilimve Sanat Yayınları.Tutal, N. (2005). Küreselleşme İletişim Kültürlerarasılık. İstanbul: Kırmızı Yayınları.Williams, R. (1993). Kültür. (E. Başer, Çev.) İstanbul: İletişim Yayınları.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derleme Makaleler
Yazarlar

Aysel Ay 0000-0003-2816-1634

Yayımlanma Tarihi 27 Ocak 2020
Gönderilme Tarihi 13 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 13 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ay, A. (2020). MEDYA VE KÜLTÜR ENDÜSTRİSİ ELEŞTİRİSİNİN YENİDEN ÜRETİMİ. Selçuk İletişim, 13(1), 314-337.