Son yıllarda hızla artan kullanıcı sayısı ile Instagram en çok kullanılan sosyal ağlardan biridir. Bireyler sosyal mecraları kendilerini gösterebilme fırsatı olarak görmektedirler. Bu araştırmada Instagram kullanım motivasyonları (bilgi alma, belgeleme, havalı görünme, yenilikçilik), Instagram davranışları (düzenleme, etiket kullanımı, kullanım sıklığı) ve narsisizm arasındaki ilişkiyi araştırmanın yanısıra bireylerin Instagram kullanım motivasyonları, davranışları ve narsisizm düzeyinin demografik açıdan farklılaşıp farklılaşmadığını ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Bu amaçla 384 lisans öğrencisinden web tabanlı anket yöntemiyle veri toplanmıştır. Araştırma sonucunda, bilgi alma motivasyonunun, Instagram kullanımının arkasındaki en önemli motivasyon olduğu bulunmuştur. Erkek ve kadınların, Instagram motivasyonları birbirine benzerdir. Havalı görünmek ya da popüler olmak isteyen kullanıcılar özel hayatlarına dair görüntüleri takipçileriyle paylaşarak deneyimlerini belgeleme motivasyonu içerisindedir. Aynı zamanda bu kullanıcılar, diğer kullanıcıların da sıkı takipçisi olmaktadır. Düzenleme için kadın kullanıcıların erkeklerden daha fazla süre harcaması bir diğer dikkat çekici bulgudur. Havalı görünme motivasyonu ile narsisizm düzeyi arasında ise pozitif bir ilişki vardır. Araştırma bulguları son kısımda tartışılmış ve gelecek çalışmalara dair önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | tr |
---|---|
Konular | Sosyal |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar |
|
Tarihler |
Başvuru Tarihi
: 26 Ağustos 2019
|
Bibtex | @araştırma makalesi { josc609111,
journal = {Selçuk İletişim},
issn = {},
eissn = {2148-2942},
address = {},
publisher = {Selçuk Üniversitesi},
year = {2020},
volume = {13},
pages = {130 - 157},
doi = {10.18094/josc.609111},
title = {‘NARSİSTAGRAM’: INSTAGRAM KULLANIMINDA NARSİSİZM},
key = {cite},
author = {Akkaş, Cemil and Bakırtaş, Hülya and Çi̇ftçi̇, Sakine}
} |
APA | Akkaş, C , Bakırtaş, H , Çi̇ftçi̇, S . (2020). ‘NARSİSTAGRAM’: INSTAGRAM KULLANIMINDA NARSİSİZM . Selçuk İletişim , 13 (1) , 130-157 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/josc/issue/52040/609111 |
MLA | Akkaş, C , Bakırtaş, H , Çi̇ftçi̇, S . "‘NARSİSTAGRAM’: INSTAGRAM KULLANIMINDA NARSİSİZM" . Selçuk İletişim 13 (2020 ): 130-157 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/josc/issue/52040/609111> |
Chicago | Akkaş, C , Bakırtaş, H , Çi̇ftçi̇, S . "‘NARSİSTAGRAM’: INSTAGRAM KULLANIMINDA NARSİSİZM". Selçuk İletişim 13 (2020 ): 130-157 |
RIS | TY - JOUR T1 - ‘NARSİSTAGRAM’: INSTAGRAM KULLANIMINDA NARSİSİZM AU - Cemil Akkaş , Hülya Bakırtaş , Sakine Çi̇ftçi̇ Y1 - 2020 PY - 2020 N1 - DO - T2 - Selçuk İletişim JF - Journal JO - JOR SP - 130 EP - 157 VL - 13 IS - 1 SN - -2148-2942 M3 - UR - Y2 - 2020 ER - |
EndNote | %0 Selçuk İletişim ‘NARSİSTAGRAM’: INSTAGRAM KULLANIMINDA NARSİSİZM %A Cemil Akkaş , Hülya Bakırtaş , Sakine Çi̇ftçi̇ %T ‘NARSİSTAGRAM’: INSTAGRAM KULLANIMINDA NARSİSİZM %D 2020 %J Selçuk İletişim %P -2148-2942 %V 13 %N 1 %R %U |
ISNAD | Akkaş, Cemil , Bakırtaş, Hülya , Çi̇ftçi̇, Sakine . "‘NARSİSTAGRAM’: INSTAGRAM KULLANIMINDA NARSİSİZM". Selçuk İletişim 13 / 1 (Ocak 2020): 130-157 . |
AMA | Akkaş C , Bakırtaş H , Çi̇ftçi̇ S . ‘NARSİSTAGRAM’: INSTAGRAM KULLANIMINDA NARSİSİZM. Selçuk İletişim. 2020; 13(1): 130-157. |
Vancouver | Akkaş C , Bakırtaş H , Çi̇ftçi̇ S . ‘NARSİSTAGRAM’: INSTAGRAM KULLANIMINDA NARSİSİZM. Selçuk İletişim. 2020; 13(1): 130-157. |
IEEE | C. Akkaş , H. Bakırtaş ve S. Çi̇ftçi̇ , "‘NARSİSTAGRAM’: INSTAGRAM KULLANIMINDA NARSİSİZM", Selçuk İletişim, c. 13, sayı. 1, ss. 130-157, Oca. 2020, doi:10.18094/josc.609111 |