Bu
çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni aday öğrencilerin “Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları II (FTLU-II)”
dersinin daha verimli geçmesi için dönüşümlü iş bölümü şeklinde işlenmesi
hakkındaki görüş ve önerilerini incelemektir. Çalışmada eylem araştırması
kullanılmıştır. Bu uygulamada, çalışma öncesinde temel fen konularından
deneyler belirlenmiş ve her grubun en az üç deney yapması sağlanmıştır. Grup
üyelerine konu ile ilgili görev dağılımı yapılmıştır. Grup üyelerinin her biri
aktif olarak bu görevleri sırası ile (dönüşümlü iş bölümü şeklinde) yerine
getirmiştir. Çalışmada kolay ulaşılabilir örnekleme göre katılımcılar
seçilmiştir. Araştırmanın katılımcılarını, Fen ve Teknoloji Laboratuvar
Uygulamaları II Dersini alan öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırma bir devlet
üniversitesinde sınıf öğretmenliği 2. sınıfta öğrenim gören 65 öğrenci (3
öğrenciden oluşan 15 ve 4 öğrenciden oluşan 5 grup) ile yürütülmüştür.
Çalışmada öğrencilerin uygulamalar hakkındaki görüş ve önerilerini yazmaları
için araştırmacı (ders sorumlusu öğretim üyesi) tarafından hazırlanan görüş ve
öneri formu kullanılmıştır. Öğrencilerin büyük çoğunluğu, dersin öğrencilerin
temel fen konularını anlatma becerisi açısından özgüven kazanmasına katkı
sağladığını belirtmişlerdir. Ayrıca öğrenciler, işlenen konular hakkındaki
kazanılan bilgi ve becerilerin kalıcı olduğunu belirtmişlerdir.
Sınıf öğretmeni aday öğrenciler fen ve teknoloji laboratuvar dersi dönüşümlü iş bölümü eylem araştırması
The purpose of this
study is to examine their views and suggestions about conducted lecture as work
division alternately to be more productive the “Science Technology and
Laboratory Practice II” lecture of primary school teacher candidates. This
study was used the action research. Students has been divided into groups
consisting of three or four students. The distribution of task related to the
topic to group members has been done. These tasks was done by each of the group
members. Participants of the study have been selected according to convenience
sampling (available sampling). The participants of the study comprise the
researcher’s own course students. The
study was conducted with 65 students studying primary school teacher candidates
2nd class. It was taken as written form students' opinions and suggestions
about the application form prepared researcher by at the end of the
application. Most of the students expressed the course has contributed to the
development of self-confidence in basic science lecture topics. Besides most of
the students expressed is extant that they learned knowledge.
the primary school teacher candidates science technology laboratory lecture the division of labor alternately action research
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Araştırma makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 29 Haziran 2017 |
Kabul Tarihi | 3 Şubat 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 1 |