Bu araştırma, fen bilgisi öğrencilerinin kimyasal
bileşiklerin dörtyüzlü ve sekizyüzlü geometrik yapılarını matematik bilgileri
ile nasıl ilişkilendirebildiklerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırma,
Türkiye’de bir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Eğitimi
Anabilim Dalı birinci sınıfta öğrenim gören 76 öğrenci ile yürütülmüştür.
Araştırmada veriler, dörtyüzlü ve sekizyüzlü geometrik yapılar ile geometrik
yapılara uygun kimyasal bileşiğin yapısının çizimine ait dört açık uçlu sorudan
oluşan bilgi testi ile toplanmıştır. Veriler, dört kategoriye ayrılarak yüzde
ve frekans olarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, öğrencilerin
dörtyüzlü ve sekizyüzlü geometrik yapıyı ve geometrik yapıya uygun kimyasal
bileşiğin yapısını çizmede yetersiz oldukları görülmüştür. Geometrik yapıları
yanlış veya eksik çizmeleri, kimyasal bileşiklerin geometrik yapılarını da
yanlış ve eksik çizmelerine neden olmuştur. Bu sonuç, fen bilgisi öğrencilerinin
kimyasal bileşiklerin geometrik yapıları ile matematik bilgilerini ilişkilendiremediklerini
ortaya koymaktadır.
This research was done in order to reveal how the science
students can associate the chemical compounds’ tetrahedron and octahedron
geometric structures with their mathematical knowledge. The research was
conducted with 76 students who receive their education at the first grade in
The Department of Science Education in The Teachers College of a state
university in Turkey. In the research, the data was collected with the
knowledge test which consists of four open-ended questions belonging to the
drawing of tetrahedron and octahedron geometric structures and the chemical
compounds’ structures which are proper
to the geometric structures. The data was categorized in four and was analyzed
as percentage and frequency. According to the obtained findings, it was seen
that the students fell behind to draw the chemical compound which is proper to
the geometric structure and the tetrahedron and octahedron geometric structure.
The students’incorrect or deficient drawing for the geometrical structures
caused that they draw the chemical compounds’ geometric structures incorrectly
and deficiently. This result reveals that the science students couldn’t
correlate the chemical compounds’ geometric structures with the mathematical
knowledge.
The science student chemical compound tetrahedral and octahedral geometric structures
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 24 Ekim 2017 |
Kabul Tarihi | 19 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 1 |