Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

MODERN İNSANIN VAHŞİLİĞİNİN ARİSTOTELES’İN ERDEM KURAMI BAĞLAMINDA AŞILMASI ÜZERİNE

Yıl 2023, , 18 - 24, 12.10.2023
https://doi.org/10.46236/jovosst.1325017

Öz

İnsan, hem dinsel hem de bilimsel kodlamalar ışığında en yüksek varlık olarak kabul edilir. İnsanın ürettikleriyle ve kurduğu sistemli medeniyetle kendini ispat ettiği düşünülmektedir. Ancak dünyanın geldiği son nokta göz önünde bulundurulduğunda, bu iddialara şüpheyle yaklaşmak gerektiğinin vurgulanma zorunluluğu ağır bir yük gibi sırtımıza biniyor. Çünkü büyük bir teveccühle bahsedilen insan türünün, yine büyük bir şaşkınlıkla karşılanan “vahşi” bir yaşamın baş aktörü olma özelliği de açıkça devam etmektedir. Yüzyıllar önce büyük filozof Aristoteles tarafından erdem ve mutluluk reçetesi hazırlanmış olan insanın, hala bu rehberliği anlayamamış olması, dünya adına oldukça üzüntü vericidir. Bu çalışma, Aristoteles’in erdem kuramını aktarma ve akabinde modern insanın bu kuram çerçevesinde davranış değişikliğine gitmesi gerektiğinin altını çizme misyonuyla yeni bir yol açma gayesi taşımaktadır.

Kaynakça

  • Aristoteles, (199), Nikomakhos’a Etik, Saffet Babür (Çev.), Dost Kitabevi Yayınları, Ankara, Birinci Baskı.
  • Cevizci, A. (1998), İlkçağ Felsefesi Tarihi, Asa Kitabevi, Bursa.
  • Cevizci, A. (1999), Paradigma Felsefe Sözlüğü, Paradigma Yayınları, İstanbul, Üçüncü Basım.
  • Gökberk, M. (1999), Felsefe Tarihi, Remzi Kitabevi, İstanbul, Onuncu Basım.
  • Schiller, F. (2020), İnsanın Estetik Eğitimi Üzerine, Gürsel Aytaç (Çev.), Fol Yayınları, Ankara.
  • Thilly, F. (2000), Felsefenin Öyküsü, Cilt 1, İ. Şener (Çev.), İzdüşüm Yayınları, İstanbul, Birinci Basım.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derleme Makaleleri
Yazarlar

Meriç Pehlivan 0000-0002-8141-4998

Yayımlanma Tarihi 12 Ekim 2023
Gönderilme Tarihi 9 Temmuz 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Pehlivan, M. (2023). MODERN İNSANIN VAHŞİLİĞİNİN ARİSTOTELES’İN ERDEM KURAMI BAĞLAMINDA AŞILMASI ÜZERİNE. Türkiye Mesleki Ve Sosyal Bilimler Dergisi, 5. Yıl(12), 18-24. https://doi.org/10.46236/jovosst.1325017